rollenbank meeting bij verhoeven tuning ,15 maart

Gestart door mitchelli, 14-01-2008 15:14:08

Vorige topic - Volgende topic

t5karel

Schutten draaide een week ervoor toch ook 15-20 pk meer meende ik.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

mikky

Ga de volgende keer maar naar goes, komt die van mij ook beter uit de bus    ;D

mitsupiet

Citaat van: pieter op 17-03-2008 22:31:05

Maar goed, dit gaan we (beter: laat ik  ;)) wel controleren door ET/MTE.

OK dan komt het zeker weten goed. ;)

Te hard geschrobt.......

mitsupiet

Citaat van: Turbobiker op 17-03-2008 22:51:47
Citaat van: mitsupiet op 17-03-2008 21:10:25
Citaat van: bassie81 op 17-03-2008 20:33:52
als ik de grafiek van de HS-PS-239 zie, dan moet hetr toch mogelijk zijn een wat beter resuiltaat te halen met een chip en een K&N dan wat de mijne 'doet' HF-DZ-98.

Niet alleen kom ik bij lange na niet aan de 305 pk die Rica belooft, de koppelkromme van de MTE is een een stuk mooier naar mijn mening. Misschien dat ik er toch wat aan ga laten doen..... maaar dan wel eerst Gas, zie net dat ik ongeveer 28.000 km moet rijden om de aanschaf van de installatie er uit te halen. Dat is ruime 1,5 jaar rijden en dan kan het grote besparen beginnen  ;D

Iemand nog tips om de drivability te verbeteren? dus minders steile koppekromme en langer het hoge koppel aanhouden.

Wat jij zelf al aangeeft is precies wat vaker wordt verteld.
De Rica chip komt zeer heftig in, maar houdt niet aan.

De MTE software gaat wat minder heftig maar blijft veel langer duwen (koppel).
Hierdoor krijg je een auto die zeer rijvriendelijk is.

Rica werkt in de chip alleen met de turbodruk (correct me if i am wrong), MTE met turbodruk maar ook met ontstekings tijdstip.
Hierdoor is het veel beter te finetunen.

Dus mijn tip is............. ;D

Laten we het dik gedrukte gedeelte dan maar in zijn algemeenheid nemen...

Ik denk nu dat je voorbij gaat aan het feit dat de '99 C70 een andere motor heeft: krukas, uitlaatspruitstuk (betere flow bovenin...) en kop. Daarnaast ook nog eens een andere, iets grotere turbo, 16 vs 15 en daar heb je je verschillen te pakken.

Daarbij zal de motor in de C70 waarschijnlijk wat kilometers gedraaid hebben, wat ook nog een verschil op kan leveren.

Kortom, onwaarschijnlijk dat het aan de software ligt.

Maar goed, zoals Mitsupit al suggereert, je zou langs kunnen gaan bij Fasttech... (toch? :eusa_shifty: ;D )
(maar die kunnen van jouw wagen waarschijnlijk niet zo heel veel meer maken dan je nu al hebt)

Welkom in de discussie; ik had je gemist. ;D

Te hard geschrobt.......

Turbo-Geek

Hey is de reaktie van Lars opeens weg ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2008 23:01:21

Ik had heel effe een twijfel, dus haalde 'm even weg, maar Mitsupit was sneller...

Maar goed, laten we het bij feiten houden en geen vage vooroordelen. Dus nogmaals:

als ik de grafiek van de HS-PS-239 zie, dan moet hetr toch mogelijk zijn een wat beter resuiltaat te halen met een chip en een K&N dan wat de mijne 'doet' HF-DZ-98.

Niet alleen kom ik bij lange na niet aan de 305 pk die Rica belooft, de koppelkromme van de MTE is een een stuk mooier naar mijn mening. Misschien dat ik er toch wat aan ga laten doen..... maaar dan wel eerst Gas, zie net dat ik ongeveer 28.000 km moet rijden om de aanschaf van de installatie er uit te halen. Dat is ruime 1,5 jaar rijden en dan kan het grote besparen beginnen  ;D

Iemand nog tips om de drivability te verbeteren? dus minders steile koppekromme en langer het hoge koppel aanhouden.

Rica werkt in de chip alleen met de turbodruk (correct me if i am wrong), MTE met turbodruk maar ook met ontstekings tijdstip.

Ik denk nu dat je voorbij gaat aan het feit dat de '99 C70 een andere motor heeft: krukas, uitlaatspruitstuk (betere flow bovenin...) en kop. Daarnaast ook nog eens een andere, iets grotere turbo, 16 vs 15 en daar heb je je verschillen te pakken.

Daarbij zal de motor in de C70 waarschijnlijk wat kilometers gedraaid hebben, wat ook nog een verschil op kan leveren.

Maar goed, zoals Mitsupit al suggereert, je zou langs kunnen gaan bij Fasttech... (toch? :eusa_shifty: ;D )
(maar die kunnen van jouw wagen waarschijnlijk niet zo heel veel meer maken dan je nu al hebt)
De Tussenpaus

mitsupiet

Citaat van: Turbobiker op 17-03-2008 23:04:28
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2008 23:01:21

Ik had heel effe een twijfel, dus haalde 'm even weg, maar Mitsupit was sneller...

Maar goed, laten we het bij feiten houden en geen vage vooroordelen. Dus nogmaals:

Nogmaals welkom ;D

Te hard geschrobt.......

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

Turbobiker

De Tussenpaus

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

Turbobiker

Citaat van: mitsupiet op 17-03-2008 23:26:04
Citaat van: mitsupiet op 17-03-2008 23:13:43
Citaat van: Turbobiker op 17-03-2008 23:04:28

maar Mitsupit was sneller...

Ik wist het.  ;D

Sorry ???

Zo beter? ;D

Enig pit kan Piet niet ontzegd worden ;)
De Tussenpaus

Manga

Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2008 22:43:48
CiteerDe ene bank is gewoon positief de andere negatief,meer kan je er niet van maken.Het was zaterdag wel voor alle mensen die meededen gelijk iig.

JUIST en dat is het punt ! Vergeleken met de rest die daar ook gedynoed heeft.
Het kan niet zo zijn dat je dan maar een paar PK en NM meer hebt dan iemand met alleen een filtertje en een chippie terwijl je zelf zo'n beetje alle hardware hebt die er maar te krijgen is ......

Je hebt zelfs minder pk's als de snelste met 15g
850R 2.0 DOP

mitsupiet

Te hard geschrobt.......

reneetje

Citaat van: mikky op 17-03-2008 22:44:50
Ga de volgende keer maar naar goes, komt die van mij ook beter uit de bus    ;D

Zijn er eigenlijk al eens een Fastech  wagens op die bank daar geweest in Goes?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

matRRR

Ben voor mezelf ook wel eens benieuwd om te zien wat ie doet, alleen toch nog steeds een beetje huiverig voor motorische schade aan mijn daily driver...
iig mooi om te lezen hier mannen, goede resultaten behaald in ieder geval, en als je bij verdere meetings dezelfde bank kiest heb je ook vergelijkbare resultaten!!!!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software