C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Zou heel goed kunnen hoor, maar het viel mij op met die Micra dat ik echt fijner moest gaan om het lichtbeeld weer in orde te krijgen. Bij 1200 was het nog een ontploft ei, qua beeld, op het apparaat en na het schuren met die WP2500 had ik weer een snaarstrakke aftekening in het beeld zitten.

MarkoC70T5

Vandaag de lampen gespoten. Moet alleen nog 2 stofjes er uitpoetsen en dan is hij klaar.
Ik ben echt heel erg tevreden met het resultaat zeker meer dan 90% van de barstjes zijn nu weg uit beide lampen.
Motip 2K blankenlak zorgt voor  een goede UV bescherming. Ga binnenkort nog wat steenslag foli bestellen zodat het ook beschermd is tegen zandkrassen.

Na de eerste 2 lak lagen zie je niets meer van het geschuurde oppervlak.



Daarna nog 1 laag extra gedaan zodat je wat body hebt om te polijsten.
En na 45 min kon het afplak weer worden verwijderd.


Je ziet nu alleen nog een kleine waas als de lampen aanstaan maar totaal geen scheurtjes meer (die waren veel storender)


Al met al een prima werkje voor net geen 45 euro en een paar uur vrijetijd.   :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T


MarkoC70T5

Vandaag een paar meter proef foli binnen gekregen. Had een stukje van 20x20cm verwacht maar was 60x200cm. Dus kon ik gelijk aan de slag  :eusa_whistle:
In het interieur zitten een aantal zilver grijze onderdelen die totaal niet in het plaatje passen. Waarom ze dat hebben gedaan heb ik al nooit gesnapt.

Nu heb ik 4D carbon folie binnen gekregen en dan lijkt echt zeer goed op echt carbon met een laagje lak er over.  Deze tint komt ook aardig in de buurt van de orginele afwerking van het midden console.

Hier de deurknop aan de binnenkant soort van geborsteld alu.


Samen met de radio bediening op het stuurwiel.


Stuurwiel weer in elkaar gezet.


De deurknop aan de binnenkant


Totaal overzicht van het interieur



Ik had nog een stukje over  :eusa_whistle:  En heb ook gelijk even de lelijke chrome deurgrepen aan de buitenkant aangepakt.  Snap ook niet dat iemand dat kan bestellen op een gele auto.



Als bonus ook nog geprobeerd om de spoiler te wrappen.  Leuke uitdaging om alvast wat feeling te krijgen als ik straks de hele auto ga doen.



Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

big ben

ptvrdikkie  :eusa_clap: dat ziet er strak uit !! Welk merk folie heb je gebruikt ?

MarkoC70T5

Citaat van: big ben op 02-04-2017 20:08:12
ptvrdikkie  :eusa_clap: dat ziet er strak uit !! Welk merk folie heb je gebruikt ?
Dit was van Aliexpress merkloos. Was ook maar een proefstukje of ik het wel mooi zou vinden want dat 4D zou beter zijn dan de 3M carbon look. En dat klopte ook er zit echt diepte in de foli.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

V70geRwin


MarkoC70T5

Citaat van: V70geRwin op 03-04-2017 09:47:43
Mooi hoor  :eusa_dance:
Leuk die forumsticker op rechtsachter  :eusa_clap:
Wat een toeval ik zie het nu ook  :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

peteRRR

Appart dat Corvette voor de middenconsole wel voor carbon gaat en aan het stuur alu.

Komt toch aardig real over die folie,...netjes!

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarkoC70T5

Citaat van: peteRRR op 05-04-2017 14:45:26
Appart dat Corvette voor de middenconsole wel voor carbon gaat en aan het stuur alu.

Komt toch aardig real over die folie,...netjes!

Groet
Zal wel komen door dat het stuur in heel veel chevrolet's voor komt. Dat ze dit gewoon uit het schap hebben gepakt met de ontwikkeling.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

De afgelopen dagen eens de tijd genomen om het interieur goed schoon temaken. Paar nieuwe producten van Poorboy's uitgeprobeerd, en resultaat is best goed tenoemen.
Heb de stoelen schoon gemaakt, eerst met een sopje en daarna met Mothers Leer Kit. Daar zit ook een schoonmaak schuim spree bij. Nadat ik die had gebruikt kwam er toch een hoop vuil van de stoelen af. De poetsdoeken waar gelijk bijna zwartbruin. Omdat ze zo goed schoon zijn zit er bij de set ook een oil om het leer weer tevoeden. Anders heb je kans dat het snel gaat scheuren.







En groot nieuws  Ik heb een afspraak bij de RDW gemaakt voor 2 Juni Dus half juni moeten we een kenteken hebben  :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

peteRRR

Mooi kleurrijk helder geheel  :eusa_clap:

Je staat verbaasd wat er allemaal af kan komen,...uit onderzoek is gebleken,....dat,...laama ;D  ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarkoC70T5

Dit weekend begonnen met het schoonmaken van de motorruimte.
Hier komt nog een uitgebreider verslag van maar ik wilde even wat met jullie delen.

Bij de AH hebben ze  nu pakken met schoonmaak doekjes voor in de keuken. 1 van de setjes is nu speciaal voor het ontvetten.
Dit werkt dus ook echt goed op de motor.  Heb nu even snel 1 kant gedaan. Doe het nog een keer maar dan haal ik de bobine rails er even af.

Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

elianmars