C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

PimR

Zit daar toch prima onder de accu of ga je die ook verplaatsen?          (sorry heb niet alles gelezen)

MarkoC70T5

Citaat van: remeeus op 09-05-2015 23:32:34
Zit daar toch prima onder de accu of ga je die ook verplaatsen?          (sorry heb niet alles gelezen)
Ja de accu en bevestiging komen niet meer terug.  

De accu krijg een mooi plekje in de kofferbak
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

PimR

aha vandaar

Edit:

Holy sh*t dat is vet!!!  toegang tot een cnc bank gok ik?

Bouke

leons850

Is inderdaad de vacuüm pomp voor je cruise control.
zit op een +, een - en een signaal draad, zoals al gezegd word zuigt deze je balg achter je gaspedaal aan.
draait verder op een oaar relais na op zich zelf.
Heeft niets met het vacuüm van je motor te maken.

Ik heb dit bij mijn oude 10v zelf ingebouwd.
heb het daarom goed kunnen bekijken.
deze kun je ook prima verhangen, zolang de stroom en vacuum kabel/leiding maar niet te veel onder spanning staan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Citaat van: NinaPaul op 09-05-2015 23:25:05
Vacuüm komt vanuit het spruitstuk en dat vacuüm wordt gebruikt om, met behulp van een balg, je gaspedaal te bedienen (die op zijn beurt via kabel de gasklep bedient).
Vacuum komt dus niet van het spruitstuk !  Maar dat pompje zorgt voor het vacuum van de cruise control.  Niets meer en minder

Edit: Leon was me voor

MarkoC70T5

even een vraagje aan de kenners.  in het motor compartiment zit aan de bijrijders kant een kabel tule. Heeft iemand ergens een afbeelding waar deze binnen in uit komt.
Dit ivm met het trekken van een accu kabel. De tule aan de bestuurderszijde zit al goed vol en er is daar ook geen plek om de kabel naar achter te doen. De dorpel zit daar ook vol.

Ik kan 2 dingen doen. De kabel om de motor heen leggen naar de bijrijders kant. En dan binnendoor naar achteren.  Of toch bij de bestuurder naar binnen zien te komen en de kabel door het dashboard trekken naar de andere kant en dan naar achteren gaan.
Going broke in style. 

daanium

Volgens mij heeft Koen in zijn V70R ook de accu achterin liggen, wellicht kan hij je een tip geven (koen.s)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

leons850

Citaat van: daanium op 10-05-2015 23:28:46
Volgens mij heeft Koen in zijn V70R ook de accu achterin liggen, wellicht kan hij je een tip geven (koen.s)

Martijn_b en Rense hebben ook de accu achterin. Kijken wie t eerste reageert. ;-)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martijn_B

Ikke! ;)

Via de bestuurderskant doen Marko, dan kun je hem netjes onder de vloebekleding en langs de deur naar achter leggen. Alleen de plus he, min kun je in de achterbak mooi aarden.

EDIT: Ik zie even niet in waarom je hem door het dashboard naar de bijrijderskant wilt halen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

thule zit hoog achter je vloerbedekking, bijna tegen je dash, of net achter je dash
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70R^2

Bij mij ligt de accu ook achterin op de plek van het reservewiel, de + zo naar buiten en dan gewoon onder de auto door lopen, met de brandstofleiding mee zegmaar..

maruska

is wat tricky.. ik zou hem liever aan de binnenkant hebben lopen denk ik..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MarkoC70T5

Citaat van: Martijn_B op 11-05-2015 10:17:38
Ikke! ;)

Via de bestuurderskant doen Marko, dan kun je hem netjes onder de vloebekleding en langs de deur naar achter leggen. Alleen de plus he, min kun je in de achterbak mooi aarden.

EDIT: Ik zie even niet in waarom je hem door het dashboard naar de bijrijderskant wilt halen.

Omdat de dorpel bij de bestuurder al helemaal vol zit met extra kabels. voor mijn versterkers carkit.  Aan de bijrijderskant is het nog leeg vandaar dat ik dacht dat ik hem het beste via die kant naar achteren kan laten lopen.   En de tule aan de bestuurders kant is ook zo goed als vol.
Going broke in style. 

Martijn_B

Buitenlangs kan prima, volgens mij ligt hij in de V70R origineel zo? BMW doet het ook buitenlangs. Natuurlijk wel goede bevestiging en juiste harnas om de kabel.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software