Horendol wordt je er van

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 03-03-2008 15:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: M a r c op 03-03-2008 19:12:10
doe eens rustig man  :eusa_wall:

jezus.... ik kan me je frustratie wel voorstellen, maar je had ook al eens eerder kunnen proberen om de storing op te lossen toen het nog niet zo vaak voorkwam, dan had je nu niet steeds vaker en langer stilgestaan.

Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon een sensor die niet werkt. En een dealer die alleen foutcodes uitleest en je dan weer wegstuurt moest zich ook schamen, ze kunnen toch wel even verder kijken dan hun neus lang is?

1.  hij gooit 'm wel rond?
2.  ruik je benzine of niet?
3.  check of ie vonkt

Geef daar eerst eens antwoord op a.u.b.  Kan nooit iets ernstigs zijn.  Maar als je niks probeert en op voorhand de handdoek al in de ring gooit zal het nooit meer iets worden natuurlijk...  En altijd wisselen met onderdelen waarvan je 100% zeker weet dat ze werken! Rommel ook eens met de ecu op het moment dat ie niet wil starten.

Ten eerste ik ben heel rustig.
Dit probleem speelt nu al maanden
Zit geen regelmaat in dus gebeurt ook dat ie het weken doet zonder probleem
Vervolgens sta je zoals vanmorgen bij een garage en is het starten lopen dan is het ook voor die gasten bijna onmogenlijk om daar een fatsoenlijk antwoord op te geven aangezien het probleem zich op dat moment niet voordoet.
En pas sinds dit weekend is het probleem zo ernstig als het nu is daarvoor was het een  ergernis maar starte ie uiteindelijk altijd nu laat ie me steeds minimaal een dag staan.
Overigens daarvoor leek het probleem te komen van de startonderbreker dus zochten we het in een andere hoek tis dus absoluut niet zo dat de boel op zijn beloop is gelaten
En door trieste familie omstandigheden die er nu niet toe doen rij ik meer dan ik normaal gesproken doe dus is het probleem ook nijpender
1. hij gooit hem rond
2. je ruikt benzine
3. hij vonkt niet altijd maar bij de garage weer wel...

FGG

Als 't probleem in 't wel/niet vonken zit, moet 't dan niet gewoon in de ontsteking gezocht worden?

- Verdelerkap is vervangen, las ik?
- Bobine?
- Check de stekker van de nokkenassensor even op corrosie. Kost niets, kleine moeite.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Estate 2.3 Turbo

Het is onmiskenbaar iets in de ontsteking alleen wat?
Er zijn nogal wat opties die open blijven.
Volgens mij 1 van onderstaande 3:

bobine
nokkenassensor
startmodule

En als ie bij de garage staat doet het zich niet voor en hij produceert geen foutmeldingen

Dus dan kan ik wel bovenstaande vervangen maar wat? zonder onnodig kosten te maken

t5karel

Dan weet je zeker dat die je iig niet meer kunnen plagen.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

FGG

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 03-03-2008 19:41:55
Het is onmiskenbaar iets in de ontsteking alleen wat?
Er zijn nogal wat opties die open blijven.
Volgens mij 1 van onderstaande 3:

bobine
nokkenassensor
startmodule

En als ie bij de garage staat doet het zich niet voor en hij produceert geen foutmeldingen

Dus dan kan ik wel bovenstaande vervangen maar wat? zonder onnodig kosten te maken

Probeer eens of je iets kan regelen door een tijdelijke vervanging. Niet goed, dan weer terug. Een bobine van de sloop of zo...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

En laat eens een forumlid kijken hoe dat zit met dat OBD-I van jouw auto.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

martinint

#36
Heren,
Ik heb het hele verhaal eens gelezen en het klinkt mij heeeeel bekend in de oren.
Af en toe wel lopen, dan weer niet, tijdens het rijden een hikje en een opflitsend lambda lampje.
En op laatst als bijna alles vervangen is totaal niet aanslaan tijdens starten.
Op het moment dat ie niet aanslaat "weet "je ook inderdaat dat ie het niet gaat doen.

Waarschijnlijk heb je op het moment dat hij niets doet ook geen vonk en kun je de obd niet uitlezen.
Als je op het knopje drukt gaat het rode lampje aan maar er volgt geen foutcode.

De reden is dat de ECU geen spanninkje krijgt dat zegt dat het ding kan aanslaan.
Van de accu lopen twee kabels, een dikke naar de startmotor en een dunnere naar de kabelboom.
Deze kabel vertakt zich net als vanaf je pols naar je vingers in 5 dunnere waarvan er een paar naar verschillende contacten op de ecu gaan.
op een van deze kontakten heb je waarschijnlijk wegens draadbreuk geen spanning.
In mijn geval was het 30+.
Oplossing: draadje getrokken vanaf het begin van de kabel naar de aansluiting op de ECU waar de spanning miste.
Gevolg lopen als een t....

Gr Martin

Ps, en inderdaat ik werd er ook kruisdol van en was instaat om het ding weg te doen.... maar nu NEVER.



FGG

Citaat van: martinint op 03-03-2008 19:51:44
Heren,
Ik heb het hele verhaal eens gelezen en het klinkt mij heeeeel bekend in de oren.
Af en toe wel lopen, dan weer niet, tijdens het rijden een hikje en een opflitsend lambda lampje.
En op laatst als bijna alles vervangen is totaal niet aanslaan tijdens starten.
Op het moment dat ie niet aanslaat "weet "je ook inderdaat dat ie het niet gaat doen.

Waarschijnlijk heb je op het moment dat hij niets doet ook geen vonk en kun je de obd niet uitlezen.
Als je op het knopje drukt gaat het rode lampje aan maar er volgt geen foutcode.

De reden is dat de ECU geen spanninkje krijgt dat zegt dat het ding kan aanslaan.
Van de accu lopen twee kabels, een dikke naar de startmotor en een dunnere naar de kabelboom.
Deze kabel vertakt zich net als vanaf je pols naar je vingers in 5 dunnere waarvan er een paar naar verschillende contacten op de ecu gaan.
op een van deze kontakten heb je waarschijnlijk wegens draadbreuk geen spanning.
In mijn geval was het 30+.
Oplossing: draadje getrokken vanaf het begin van de kabel naar de aansluiting op de ECU waar de spanning miste.
Gevolg lopen als een t....

Gr Martin



Plausibel... :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elmarconi

#38
Citaat van: martinint op 03-03-2008 19:51:44
Oplossing: draadje getrokken vanaf het begin van de kabel naar de aansluiting op de ECU waar de spanning miste

Das' iig niet iets wat je de kop kost qua euries...

Denkdenk; Maar alsie loopt en je onderbreekt dat "ene" brakke verbindinkje blijftie wel lopen???
--
Autogas Inside . . .

martinint

Neen hij geeft waarschijnlijk, en ik durf het haast niet te typen wisselende contacten. ::)

Estate 2.3 Turbo

Update:
Inmiddels is ie weer weg bij de AH starten ,lopen natuurlijk....
Morgen zet ik hem neer bij mijn Volvo specialist en vraag hem te kijken naar bobine,startmodule en nokkenassensor

martinint

Als je laat kijken naar sensors, dan naar de krukassensor, deze geeft het signaal voor de vonk.
Nokkenassensor is voor de fijnafstelling van ontsteking en zorgt dat er vonk komt op het goede nokkenasmoment.
Met de stekker er uit zou je motor moeten lopen, alleen niet goed of noodloop.
Ik blijf gokken op de kabelboom.

thuur

Citaat van: thuur op 03-03-2008 15:41:58
Wat je iig eens kunt doen is het relais +bekabeling van de ECU nakijken (zit naast koelfan relais boven de radiator) ...

En dit, kleine moeite.


Gr ;)

Estate 2.3 Turbo

Allen bedankt voor de input.
Ik hou jullie op de hoogte...

Vulk