Garage maakt motorkap-ontgrendeling stuk...

Gestart door AllardAX, 10-03-2008 18:15:15

Vorige topic - Volgende topic

AllardAX

Vandaag, tijdens de APK keuring, heeft de garage de motorkap-ontgrendeling stuk gemaakt. Gisteren heb ik nog moeiteloos de kap open gehad om olie te peilen. Vandaag zegt men dat de vanger(?) stuk is en ze er een touwtje aangezet hebben om de kap te openen.

Donderdag ga ik de auto ophalen. Wat kan ik het beste doen met zoiets?

Ik hoor graag jullie (serieus) advies.

groeten
Allard

FGG

De garage aansprakelijk stellen, lijkt me duidelijk. Als je 'm goed hebt ingeleverd. Blijft wel de vraag of de motorkap met de APK open gaat... :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Starbuck

Citaat van: FGG op 10-03-2008 18:24:48
De garage aansprakelijk stellen, lijkt me duidelijk. Als je 'm goed hebt ingeleverd. Blijft wel de vraag of de motorkap met de APK open gaat... :eusa_think:

mee eens
en ga de volgende keer naar een goeie garage...
Genoeg mensen hier op het forum die je verder kunnen helpen naar een goeie in je buurt 8)

Fokke 01.01.005

Heb ik ook kapot gehad. Meteen dat touwtje vervangen door een Tie-wrap is nu even belangrijk. Als dat touwtje zou breken ben je verder van huis. En met die Tie-wrap in je grille gewoon doorrijden totdat het je gaat vervelen.

Vervolgens bij de sloop (bijvoorbeeld Hunter Gorredijk, Marans in Veldhoven, Autorima in Druten, Boy Geenacker in Nijmegen, Elferink in Enter)  kost een ontgrendeling compleet max. 10 euro. Dus niet de moeite om ruzie met de garage te maken, ze zullen het niet met opzet kapot gemaakt hebben.

Het belangrijkst is dat je je motorkap nog open krijgt. En blij zijn dat het niet de hoofdvergrendelingskabel is die kapot is, dan was je nog veel verder van huis.

Dus bellen met een volvosloper, bestellen, paar dagen later door de garage die de boel kapot heeft gemaakt laten monteren, klaar.

zoiets?

succes
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

FGG

Citaat van: Fokke 01.01.005 op 10-03-2008 19:46:32
Dus niet de moeite om ruzie met de garage te maken, ze zullen het niet met opzet kapot gemaakt hebben.

Dit is idd misschien het verstandigste. Het is alleen jammer dat de garagehouder niet groot genoeg is om toe te geven dat ie 't heeft afgebroken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

D-J

Eerst normaal het gesprek aan gaan met de garage wanneer je de auto ophaald.
gewoon zeggen dat ie niet kapot was, en dat je dit zeker weet omdat je laatst nog olie gepeild hebt. Dan ze de optie van Fokke aanbieden.

Daar moet toch uit te komen zijn? Toch?
V70 T-5D

Starbuck

Euh, ik weet het niet hoor, als het zo een klein mankement was waarom hebben de lui van de garage dat niet meteen verteld?
Je kan ze krediet geven, op voorwaarde dat het je dan geen geld kost :-\

AllardAX

bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik denk dat ik de tips van D-J en Fokke ga volgen. Hopelijk wil de garage geen klanten kwijt om zoiets.

Mocht het toch anders lopen dan verwacht... ;), Wie kent er een goeie garage in de regio Culemborg?

MichielMaas

Ik heb hem al eens gegeven, niet direct Culemborg maar in Rumpt, Garage v Asch. Kom ik ook, hebben meerdere Volvo's on onderhoud. 850 v70.  ;)

AllardAX

vandaag om 09:00 uur heb ik de auto opgehaald. De eerste reactie van de garagehouder, toen ik hem aansprak op de schade van de motorkap, was dat voor de APK de motorkap open moest en dat ging niet. De handel is afgebroken en aan één kant sluit de kap niet met de vergrendeling. Hij wil zijn verantwoordelijkheid als garagehouder blijkbaar niet nemen. Hij begon bijna te schreeuwen met de argumenten: dat de ene week iets heel is en werkt en de andere week iets stuk is. Dat ze geen gekke henkies zijn en wel weten hoe ze een motorkap open moeten maken (dat zie ik....). Hij zei meerdere malen "Hier heb ik geen zin in". Ik heb de auto meegenomen en ga maandag weer in discussie.

)()()sT

Nou,

Daar kom je dus ook niet meer... Lekkere vent daaro  :evil:

tackle

ik zou hem gewoon civiel aansprakelijk stellen. Ben je verzekerd voor rechtsbijstand?

)()()sT

Zie je je al aankomen bij rechtsbijstand: " ik kom hier vanwege een kapot haakje van de motorkap"  ::) ;D
Het gaat gewoon om het principe, kan best kapot gaan maar op zijn minst kun je dan het melden of even zo'n haakje fixen.

Het is geen onoverkomelijk probleem; mijn pa heeft al 9 jaar een stukje isolatiedraad als haakje. Gewoon even een lusje ervan draaien en erna eens zo'n ding zoeken.

AllardAX

jazeker, ik heb een rechtsbijstandverzekering. Maar voor zo'n klein defect lijkt me dat enigzins overkill. Het lijkt me dat je als garagehouder niet om zoiets je klant kwijt wilt en deze mond tot mond "reclame" wilt. Ondertussen kijk ik ook even wat de onderdelen kosten.

HeZz

Niet echt een proffessionele reactie van die garage houder, eerder een emotionele.
Gewoon je zegje doen en als hij het niet wil maken, je auto daar nooit meer heen brengen en iedereen afraden daar heen te gaan met zijn klandizie.

Wat ook wel vervelend (frustrerend mss) is voor die garagehouder, is dat dat ding gewoon eens af kan breken (lees hierboven genoeg reactie waaruit blijkt dat het niet iets vreemds is), en dat het hem gebeurd en niet jouw de dag ervoor. Jij hebt hem waarschijnlijk 100x geopend en hij 1 of 2 keer, dus wie is er verantwoordelijk voor de slijtage?

Ik zou er gewoon zelf een nieuwe op zetten

just my 2 cents

Looking 4 a V70N