V70 TDI: Motor trekt niet zoals het hoort

Gestart door OVE, 12-03-2008 10:57:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OVE

Bedankt voor de mooie grafieken.
Ik heb inmiddels volvodealer De Groene in Goes gebeld en voor de sleuteldag een LMM besteld.
Kan ik die daar mooi monteren.
Ik ben overtuigd dat mijn LMM defect is. Mocht het onverhoopt toch iets anders zijn, kan ik de LMM in ieder geval uitsluiten.
Overigens trekt mijn auto met de dag slechter. Ik zit echt te balen als ik door een Suzuki Alto eruit wordt getrokken.

elianmars

LMM bij de dealer besteld? Oei... Dan ben ik benieuwd wat de kosten zijn....

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 15-03-2008 13:14:55
LMM bij de dealer besteld? Oei... Dan ben ik benieuwd wat de kosten zijn....

Ik ook...........  :eusa_shifty:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

OVE

Oke dan..........voor de nieuwgierige aagjes onder ons:

Omdat het de sleuteldag is kreeg ik 15 % korting en moest ik 216 euro betalen. Valt wel mee toch?
Ik gebruik graag originele spullen.

850 T5 Freak

valt opzich wel mee ja  :) maar als je deze vervangen hebt en het probleem is er nog dan zou ik de brandstoffilter eens gaan controleren. Succes ermee!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

elianmars

Citaat van: OVE op 15-03-2008 16:41:42
Oke dan..........voor de nieuwgierige aagjes onder ons:

Omdat het de sleuteldag is kreeg ik 15 % korting en moest ik 216 euro betalen. Valt wel mee toch?
Ik gebruik graag originele spullen.


1 keer raden wat een "originele" is  ;)

(Op eBay heb je 'm voor de helft  :eusa_shhh:)

RRRRR_Ramon

Citaat van: OVE op 15-03-2008 16:41:42
Oke dan..........voor de nieuwgierige aagjes onder ons:

Omdat het de sleuteldag is kreeg ik 15 % korting en moest ik 216 euro betalen. Valt wel mee toch?
Ik gebruik graag originele spullen.

De LMM zit dan alleen niet in zo'n blauw/paarsig doosje met in mooie witte letters V O L V O.......

Uiteindelijk komen ze allebei van Bosch. Maar het moet gezegd, met de garantie zit je wel veiliger. Ief had ook een originele die defect ging na korte tijd op weg van NL naar AT en die kreeg zelfs hotelovernachtingen vergoed van z'n dealer omdat hij moest wachten op het onderdeel.  :eusa_clap:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Scooby Doo

Er zijn natuurlijk utzonderingen.  :eusa_dance:

Maar 90% van de dealers zal dat wel netjes van de rug laten schuiven.  :eusa_whistle: (Elk merk niet alleen volvo)

:eusa_shifty: :eusa_shifty:
Puppy Power!!!

OVE

De reden waarom ik gewoon het originele onderdeel heb besteld, is vanwege het feit dat ik laatst via ebay iets had besteld en betaald maar nooit heb gekregen.
Ik heb daar niet zoveel geluk mee.
Ook heb ik van de week via een Bosch Service centrum geprobeerd daar een LMM te bestellen, kostte daar ruim 400 euro!!!!! Dat was bij TonCar in Berkel en Rodenrijs nabij Rotterdam. Zij pretenderen nog wel volvospecialist te zijn.
Zeggen jullie maar wat wijsheid is, voor mijzelf weet ik het wel.

elianmars

Citaat van: OVE op 17-03-2008 21:34:32
De reden waarom ik gewoon het originele onderdeel heb besteld, is vanwege het feit dat ik laatst via ebay iets had besteld en betaald maar nooit heb gekregen.
Ik heb daar niet zoveel geluk mee.
Ook heb ik van de week via een Bosch Service centrum geprobeerd daar een LMM te bestellen, kostte daar ruim 400 euro!!!!! Dat was bij TonCar in Berkel en Rodenrijs nabij Rotterdam. Zij pretenderen nog wel volvospecialist te zijn.
Zeggen jullie maar wat wijsheid is, voor mijzelf weet ik het wel.


Ik kan me voorstellen dat je gewoon zekerheid wilt en het op deze manier doet.

Dan hopen wij voor jou dat het probleem hier aan ligt  :eusa_pray: ;)

OVE

Zaterdag nogmaals de nokkenas- en pomptiming laten controleren. Deze staan goed. Ook heb ik inmiddels een nieuwe LMM gemonteerd.
De klacht is er helaas nog steeds. Ik zal trachten wat duidelijker te zijn:
Indien ik 80 rijd in 5 en het gaspedaal volledig intrap, reageert de motor een seconde of 2 a 3 totaal niet. Het lijkt alsof de motor even geen lucht of brandstof krijgt. Hij slaat volledig dood. Vervolgens komt hij tergend langzaam op toeren. Bij rond de 2000 toeren komt de turbo er bij en gaat het vlotter. Ik heb het idee dat de auto meer rookt dan normaal en ik weet heel zeker dat de auto meer verbruikt. Voorheen 6,9 per 100 km nu 7,8 per 100 km. Dit volgens de boordcomputer.
Ik geef het voorbeeld bij 80 in 5 maar bij een lage snelheid in 3 is er hetzelfde probleem alleen wat minder merkbaar.
Bij normaal rijden, rijdt een gemiddelde opel astra zo bij me weg.
Ook haal ik de topsnelheid niet.

WIE O WIE WEET RAAD OF HEEFT EEN ZELFDE ERVARING (GEHAD)??

kyro

Citaat van: 850 T5 Freak op 15-03-2008 17:14:19
valt opzich wel mee ja  :) maar als je deze vervangen hebt en het probleem is er nog dan zou ik de brandstoffilter eens gaan controleren. Succes ermee!

heb je dit ook al nagezien ?


OVE

Nee nog niet. Geen idee trouwens wat het brandstoffilter te maken heeft met te weinig vermogen. Kun je me dat eens uitleggen?

850newbie

Citaat van: OVE op 31-03-2008 19:35:30
Nee nog niet. Geen idee trouwens wat het brandstoffilter te maken heeft met te weinig vermogen. Kun je me dat eens uitleggen?
Als je maar de helft van je maximale doorstroming lees brandstoftoevoer hebt door een verstopt filter mis je automatisch ook een hoop vermogen. Bij een verstopt filter hoef je overigens niet te zoeken er wordt bedoeld een filter wat dicht zit.  ;)

OVE

Oke da's duidelijk.
Zelf zat ik al te denken aan een lekke slang o.i.d. Als ik het gas in trap lijkt het alsof er even een soort vacuum ontstaat. Misschien door een lekke slang.
Een andere gedacht is een defecte EGR-klep.