Chippen tdi

Gestart door Gert, 24-01-2003 08:51:38

Vorige topic - Volgende topic

tdidude

2 weekjes geleden grote beurt + distributie/waterpomp gehad... autootje is dus helemaal fit voor een upgrade  :P

Zaterdag a.s. gaat hij bij de Fasttech boys onder het mes  ;D

Mag daarna 1,5 uur terugkarren.. Heb er nu al zin in.
5 cilinders is meer dan 4

tdidude

:eusa_dance: Done!
Alsof de handrem er af is gehaald..  Motor is meer in zijn element..
Het voelt en lijkt alsof de auto zo hoort. Geen zenuwachtige trekjes, maar gewoon lekkere diesel trekkracht in alle versnellingen en ook lager in de toeren!

Fasttech boys constateerde bij het uitlezen van evt storingen via OBD dat mijn brandstof pomp 7 graden te vroeg staat. Geen drama bij het rijden, computer corrigeert, maar auto zal wel beter aanslaan bij op tijd zetten.

Ik heb dus nog een appeltje te schillen met de garage.. Net een grote beurt met distributie wissel gehad.. Maar pomp is voor het gemak maar niet afgesteld.  >:( >:( >:(

Helaas was het erg druk bij de Fasttech mannen, anders hadden ze zelf de pomp even optijd gezet.

Verder prima bedrijf met kundige mannetjes die metname volvo's doen (ook voor de locale dealer).

Vandaag maar eens even verzinnen waar ik heen ga rijden.. 8)

5 cilinders is meer dan 4

elianmars

Ik ben vandaag ook bij Fasttech geweest en ben zeer tevreden!

Wagen trekt als een beer en loopt heerlijk.

Ook het motormanagementlampje, dat was gaan branden na verwijderen van de EGR klep, hebben ze softwarematig uit gezet.

Superzaak!!  :eusa_clap:

JorritV70

Hoe zit het bij jullie met de rook ontwikkeling bij het vol intrappen van het gaspedaal? bij mij was het HEEEL  :-[ erg zo erg dat in me zo schaamde dat ik het gewoon niet deed, nu hebben ze hem wat minder rijk gezet maar vind ik het nog behoorlijk ???, laat ik het zo zeggen als ik de kickdown gebruik kan ik onmogelijk ontkennen dat ik een diesel rijdt. Hebben jullie dat ook?

GRoet Jorrit

Gunnar

Vanaf 3500 toeren als ik hem helemaal intrap, maar niet overdreven, ik heb een rechte uitlaat en ik kan dan net een waasje zien als de zon schijnt.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

elianmars

Citaat van: Gunnar op 01-08-2008 18:13:07
Vanaf 3500 toeren als ik hem helemaal intrap, maar niet overdreven, ik heb een rechte uitlaat en ik kan dan net een waasje zien als de zon schijnt.

Hier idem :)

darius

hallo

Is de chip voor de tdi hetzelfde voor een at en een handbak ?
No show, only go.

onnaj

CiteerHoe zit het bij jullie met de rook ontwikkeling bij het vol intrappen van het gaspedaal? bij mij was het HEEEL   erg zo erg dat in me zo schaamde dat ik het gewoon niet deed, nu hebben ze hem wat minder rijk gezet maar vind ik het nog behoorlijk , laat ik het zo zeggen als ik de kickdown gebruik kan ik onmogelijk ontkennen dat ik een diesel rijdt. Hebben jullie dat ook?

GRoet Jorrit

De mijne rookte ook echt flink, maar hij kwam ook in verhouding vooruit! En ik let nu nog steeds op de 850/X70 TDI's en sommige zijn vrij onbekend met een rookgordijn maar de meeste laten een aardig zwarte rookpluim achter hoor!

Topsport180

Citaat van: onnaj op 12-09-2008 15:49:32
De mijne rookte ook echt flink, maar hij kwam ook in verhouding vooruit! En ik let nu nog steeds op de 850/X70 TDI's en sommige zijn vrij onbekend met een rookgordijn maar de meeste laten een aardig zwarte rookpluim achter hoor!

De mijne kan er ook wat van  :eusa_whistle: ;) Zeker wanneer ik een tijdje met constante snelheid heb gereden  :angel:
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

bassie81

meestal staat de pomp dan niet op tijd, dat scheelt echt een hele hoop....

Gunnar

Een chip voor een automaatbak en handgeschakelde auto is anders, zeker als je met tiptronics zit :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

darius

merci gunnar, zal de mannen van rica eens mailen, ik wil ook wel zon chip..............
No show, only go.

de boekhouder

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

jan piet

Heb 1 x met een door deze firma gechipte TDI gereden, ging er stevig vandoor. Wél erg veel rook bij accelereren ( Héél veel meer dan mijn TDI, maar kunnen allerlei oorzaken zijn), en vond er boven de 180 weinig fut inzitten in vergelijking met mijn eigen originele TDI.
De eigenaar wist mij wel te vertellen dat hij al 4-5 wagens daar had laten chippen, de firma erg plezierig was enz. Maar het had hem wel 2 automaten gekost.
Gr, JP

de boekhouder

Citaat van: jan piet op 17-09-2008 08:36:54
Maar het had hem wel 2 automaten gekost.

Kwam dat door de tuner of de berijder ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)