ALARM no2; 't is weer raak

Gestart door Nunki, 15-03-2008 18:32:42

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Ja het is wederom raak:

Alarm ging net af en er zit 1 of andere marrokaan in m'n wagen, pal bij ons voor de deur!! Op klaarlichte dag dus.....
Eerst hoorde ik steeds een alarm af gaan wat van een opel was die achter de mijne stond, en vervolgens m'n eigen alarm.
M'n vriendin zag hem op de bestuurdersstoel zitten en ik zag hem alleen wegrennen met een grijns op z'n gezicht en een grote handschoen aan. Niks meegenomen, geen braakschade of niks!
Meteen naar de politie gegaan met het vehaal dat ik die gast zelfs gezien heb, maar die konden weer niks doen en alles wat er gebeurt is jammer zeg maar. Ook niet even een agentje de buurt in sturen om ff de boel te checken ofzo, dus was behoorlijk pissig. Advies was eigenlijk om af te wachten totdat hij weggehaald wordt en dan kan ik weer aangifte komen doen, zoals 3 maanden geleden.
Maar goed; begin nu echt bezorgd te worden want blijkbaar krijgen ze zo'n 850 zeer eenvoudig open.

Dusss: iemand tips, behalve verhuizen? De wagen heeft alarm maar weet niet wat voor startonderbreker er op zit, en OF er een op zit. (Denk het wel want die gast heeft natuurlijk geprobeerd om hem te starten maar dat was blijkbaar niet snel gelukt en is gevlucht)
Is er een betere beveiliging op te zetten of iets? Ander type statonderbreker, sloten ........ ?

Ik heb net samen met een wegenwachter die toevallig langs kwam rijden (ook forumid toevallig!) de wagen 'onklaar' gemaakt voor komende nacht, maar ik zit helemaal niet lekker meer.

We wonen hier al ruim 5 jaar maar heb nog nooit iets meegemaakt hier. Dacht dat m'n vorige gestolen T-5 een incidentje was maar het lijkt meer een hype te zijn oid... Vraag me af waarom ze steeds die van mij moeten hebben; er staan hier ook wat V70's in de buurt die veel nieuwer zijn (AWD's enzo)

Zwaar kl*te dus weer allemaal.

FLA

Joris_Scholte

Marc O.

Jemig man, ze moeten je wel hebben zeg! Goed dat je je auto "onklaar" hebt gemaakt voor de komende nacht(en), maar da's natuurlijk geen permanente oplossing. Succes ermee!
...The Nile isn't just a river in Africa...

innocenti

Idee:
Extra schakelaar maken om je brandstofpomp uit te schakelen. Auto loopt dan maximaal 2 seconde.
Anders moet leg je de bobinekabel los.

Veel sterkte. Ik word er ook erg giftig van als iemand met zn poten aan andermans auto zit.

Spin!

Jeetje wat een rare stad is dat toch!!! Blijf verdorie van onze roffels af!

www.vm-parts.nl

rifwachter

en dat voor de tweede keer, niet te geloven !
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroƫn CX 2500 prestige turbo

Simplicity

een garage: kost wel wat maar dan ben je wel relatief zeker dat je je eigendom terug vindt op de plaats waar je hem hebt achtergelaten...

wielklem: die van de gemeente amsterdam krijg je er wel met een beetje geweld vanaf maar misschien dat er betere op de markt zijn...

dakloze: huur een dakloze in en zeg dat hij de straat in de gaten moet houden en als hij een inbraak/diefstal kan verhinderen een extra beloning geven

't zijn maar wat hersenspinsels...
gr Sander

Philip850

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

tackle

thuur

Gewoon wat vitale onderdelen mee naar binnen nemen.

Gr :-\

Nunki

Citaat van: tackle op 15-03-2008 21:52:18
gewaagde oplossing maar wel erg doelmatig.

goed spul!

@ tsja wat voor buurt het hier is; was in de veronderstelling dat het toch wel een rustig buurtje is, maar je weet natuurlijk niet wat er in al die jaren dat we hier wonen al aan auto's is weggehaald. Een 850 is blijkbaar een erg makkelijk doelwit; lekker verouderd allemaal, makkelijk open te maken en toevallig ook wel een leuke snelle bak waarmee je een leuk eindje kan joyriden als jonge knul.
Dat zoiets op klaarlichte dag gebeurt onder je eigen raam vind ik wel echt van een ongekende brutaliteit.
Het is dat ik hier afhankelijk ben van werk maar ik ga me binnenkort wel ff orienteren op een andere wijk of randgemeente. Dit wordt me echt wat te gortig zo.

Nunki

Citaat van: thuur op 15-03-2008 21:57:20
Gewoon wat vitale onderdelen mee naar binnen nemen.

Gr :-\

maar zoals wat? Een wiel of iets? Zat al te denken aan de accu maar dan werkt het alarm ook niet meer.

Ludo

het simpelste zou zijn zoals innocenti schrijft, een extra schakelaartje voor de brandstofpomp aansturing.
ergens verstopt onder dashboard of stoel waar je zelf makkelijk bij kan...

wel jammer dat het tegenwoordig zo al moet.  :-\

Spin!

Citaat van: Nunki op 15-03-2008 22:00:37
Citaat van: tackle op 15-03-2008 21:52:18
gewaagde oplossing maar wel erg doelmatig.

een leuke snelle bak waarmee je een leuk eindje kan joyriden als jonge knul

Hmm...was toch weer zonder braakschade, denk niet dat de doorsnee joyridert een cursus auto open breken zonder schade heeft gevolgd...om je maar even 'gerust' te stellen...

www.vm-parts.nl