Inbouwen Spy keyless entry 850 estate 1993

Gestart door ronroffel, 16-03-2008 18:05:00

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Even de progress tot nu toe:

Eerst alle verbindingen die ik op de Snellebaksteen manier had aangelegd (dus op geel en geel-bruin uit de deur naar de A-stijl) weer hersteld, met uitzondering van de rode draad, de 12V voor het kastje. De rode draad vanuit de deur hangt nu dus los, en het andere uiteinde aan de 12V die het kastje nodig heeft. Ik heb immers niet dezelfde connectors, want een andere bedrading want ander MY zodat ik dat even terug naar origineel moest brengen.

Let op: de gele en geel/zwarte naar het kastje die hier nog op de 12V rode draad zitten, zitten inmiddels met een oogje aan de massa, zoals het hoort.

Creatieve afsplitsing van geel/grijs naar de witte draad van het Spy kastje: beide geel/grijze draden doorgeknipt, gestript en bij de connectorkant 3 draden in plaats van 2 teruggestoken.

Bijna dezelfde procedure bij de blauw/roze draad; deze heb ik doorgeknipt, gestript en de connectorkant in het vrouwtje, dan een mannetje met de wit/zwarte (of vice versa, dat de witte hierin steekt, maar het klopt in ieder geval met de eerder beschreven manier) draad naar het Spy kastje en een stukje rood/zwart draad dat naar een vrouwtje loopt, met daarin het mannetje van waaruit de blauw/roze draad verder loopt naar de A-stijl.

Dit heeft vooruitgang opgeleverd, maar nog niet alles. Afgelopen zaterdag even een ander CV relais opgehaald (ik weet het nummer niet meer, maar 9140403, en er staat iig Valeo op wat er op de 9128833 niet stond, dat was Denso) maar ook deze werkt niet beter dan de 9128833.

Wat werkt wel:

- Alle deuren en kofferbak op slot met AB
- Geen last van lekstroom oid
- CV 'openen' op de hele auto met de sleutel

Wat werkt niet:

- Deur openen
- Deur sluiten na handmatig openen; alsof het kastje zonder gebruik van AB nog denkt dat de deur op slot zit. Dus ik sluit de deur met de AB, open hem met de sleutel en moet dan eerst op de AB op 'openen' klikken voordat ik hem met de AB kan sluiten.
- CV reageert niet meer op het openen en sluiten van bijrijdersdeur (met sleutel)
- Correctie, dit werkt bij elke deur als volgt: openen en sluiten achter elkaar (met sleutel) werkt 1x op elke deur/kofferbak, daarna opent hij alleen nog maar de deur zelf, en de manier om de andere deuren open te krijgen is ofwel openen bij een andere deur ofwel via de bestuurdersdeur aan de binnenkant de deur via de hendel te openen.

Ik zal dalijk als ik zin heb om met m'n kop onder het dashboard te duiken eens kijken wat het nummer is.

Yits heeft me ook al wat tips vwb de knipperlichten toegestuurd, zodra het systeem zelf werkt ga ik pas de knipperlichten aansluiten.

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

haasje

Het lijkt erop dat ook dit relais dus niet goed werkt. Probeer het nummer van het relais eens dat ergens in dit topic vermeld staat die wel goed zou moeten werken voordat je verder gaat zoeken. Het probleem namelijk met een deel van de relais is dat het sluiten wel werkt en het openen niet.

NinaPaul

Sorry dat ik het zo bot breng, maar deze verbindingen zijn waardeloos.
Ze trillen veel te makkelijk los, zitten zelfs vanaf "nieuw" al niet goed vast, hebben vaak last van corrosie, etc.
Met storingen en dergelijke tot gevolg.

Alarm en centrale vergrendeling hoor je gewoon te solderen. (Is door de meeste alarm fabrikanten ook verplicht)

Mijn test werk doe ik ook met krokodillenklemmen, maar daarna is het gewoon solderen. Het kost vaak niet veel meer moeite en tijd
dan andere methoden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Snellebaksteen

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar ik ben het volledig met Paul eens.
:eusa_shhh:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

DanielE

Vandaag mijn setje binnengekregen en wat me opvalt is dat ik naast 2 draden (rood en roodzwart voor de comfort en achterbakaansturing) ook een gele draad over heb, klopt dit? Volgens het Spy schema zou deze naar de centrale deurvergrendeling moeten gaan. Verder kloppen alle kleurtjes als ik naar razorx aanwijzingen kijk: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25367.msg700094.html#msg700094
Edit niet goed gelezen :eusa_naughty:
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

DanielE

Ik heb niet goed gelezen denk ik:
Vasteplus dikrood - spy geel geelzwart dikrood
ik neem aan dat dit dus Vasteplus dikrood - spy geel, geelzwart en dikrood moet zijn :D wat leestekens al niet doen, ik heb er gewoon overheen gelezen ;)

razorx

DanielE

Ik ben vandaag aan de slag gegaan, echter loop ik vast op het volgende:
Connectorkant geel - spy oranje
Draadkant geel - spy wit
Connectorkant geelbruin - spy oranjezwart
Draadkant geelzwart - spy witzwart

Ik heb geen geelzwarte draad, alleen geelbruin, geelrood, geelwit en geel zit in mijn blauwe stekker :eusa_eh: wat nu...

Verder kloppen alle kleurtjes!

Broabander

Ik meen dat dat geel-bruin moet zijn ipv geel-zwart!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

DanielE

Dat meen ik bij nader inzien ook te zien op de foto van razorx. Heb 't al even getest maar de zekeringen op de wit/zwarte draden klapte er meteen uit. Ik dacht dus meteen dat klopt dus niet, maar lees net in het andere topic dat je de zekeringen moet vervangen voor 20A exemplaren. Vanavond weer testen.

razorx

Het voor mij weer een tijdje terug, maar het lijkt er op dat ik de zaken slordig heb opgeschreven:

Citeer
Draadkant geel - spy wit

Ik denk dat ik een tijdelijke aanval van kleurenblindheid had en dit bedoelde:
Draadkant geel - spy wit
Draadkant geelbruin - spy witzwart

De geel bruine draad wordt immers onderbroken.

Ik benadruk wel dat ik dit zo logisch vanuit mijn hoofd bedenk. Ik sta dus niet garant. ;)

DanielE

Citaat van: razorx op 03-08-2012 20:52:24
Het voor mij weer een tijdje terug, maar het lijkt er op dat ik de zaken slordig heb opgeschreven:

Citeer
Draadkant geel - spy wit

Ik denk dat ik een tijdelijke aanval van kleurenblindheid had en dit bedoelde:
Draadkant geel - spy wit
Draadkant geelbruin - spy witzwart

De geel bruine draad wordt immers onderbroken.

Ik benadruk wel dat ik dit zo logisch vanuit mijn hoofd bedenk. Ik sta dus niet garant. ;)

Dat hoeft ook niet want het werkte al voordat ik dit had gelezen  :eusa_dance:
Mocht je net zoals ik zo 'handig' zijn om de 4 aanstuur draden om te draaien (connector en draad verhaal) dan werkt alleen op slot functie en worden de kabels warm :P je molt er (gelukkig) niets mee :eusa_shhh:

razorx

Dank je voor je bevestiging DanielE.
Ik heb mijn oorspronkelijke "manual" aangepast.