Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

olaf ovlov

Net mijn winterbanden Vredestein 185/65/15 88 t  dot 5011 binnen. Besteld bij autobandenmarkt. Is ook wel nodig met een automaat.....  gr Olaf

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 03-10-2013 23:29:59
Citaat van: StefanCJ op 03-10-2013 10:45:59
Vanmorgen de Trexen opgehaald met nieuwe Nokian WRA3 91V winterbanden voor de prijs van €120,- per band incl. monteren/balanceren. Gewoon bij de bandenboer dus niet via internet. Op autobandenmarkt.nl kost de band €113.80 per stuk, dus een goede bandenboer hóeft niet duur te zijn. Dotcode 2013 week 32, dus nog kakelvers.

Heb je ze er al onder (gehad)? Ik ben benieuwd of deze ook bij het nieuwere type nodig zijn

http://www.musicfrom.nl/media/photos/news/oordoppen_200x200.jpg

;D

Liever ietsje meer bandengeruis, dan het geruis van een opkrullend voorfront.  ;D

san

Ben ook op zoek naar een goede winterband.
Budget ca € 100-115 per band, kom ik uit op:
Maxxis MA PW
Falken HS 449
Nokian WR
Toyo snowprox

allen in de maat 215 45 17 voor een S60, wilde een 225 band maar,volgens Euromaster kan ik beter een smallere band nemen.
Iemand ervaring met bovenstaande banden of andere tips.

rpakuypers

Deze week weer 2 nieuwe Uniroyal Rain Expert banden laten plaatsen bij Van Sebillen in Maastricht want de voorgaande waren na 52.000 km op en dat was in de regenbuien enorm te merken ........ in december nog een keer 2 nieuwe en dan kom ik de winter wel weer door. Wel 1 velg nog eens laten richten want daar moest 115 gram lood op  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

R.Bijl

Citaat van: san op 19-10-2013 12:41:14
Maxxis MA PW
Falken HS 449
Nokian WR

allen in de maat 215 45 17 voor een S60, wilde een 225 band maar,volgens Euromaster kan ik beter een smallere band nemen.

bij keuze uit deze drie zou ik de nokian nemen....
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Sbv

Citaat van: san op 19-10-2013 12:41:14
Maxxis MA PW
Falken HS 449
Nokian WR

ik had gewoon 225-45-17 op mijn s60

Ik zou zelf Nokian WR-A3 nemen dan, iets meer lawaai, maar zeer goed in sneeuw prut

kleine edit gedaan  ;D

StefanCJ

Ik zou ook voor de Nokians kiezen. Goede winterband, prima keuze. Ze maken wat meer geluid dan de zomerbanden maar dat doen ze eigenlijk allemaal wel. Of ze luidruchtiger zijn dan andere winterbanden durf ik je niet te zeggen.

Hans Duiven

Citaat van: StefanCJ op 19-10-2013 19:00:24
Ik zou ook voor de Nokians kiezen. Goede winterband, prima keuze. Ze maken wat meer geluid dan de zomerbanden maar dat doen ze eigenlijk allemaal wel. Of ze luidruchtiger zijn dan andere winterbanden durf ik je niet te zeggen.

Dat de Nokian's goed presteren op 20% gripvlakken is nu wel een keer of wat bewezen in Meppel.

The Demon

Sorry hoor, ik kan mij niet druk maken om het geluid, grip is belangrijker.

Groet,
The Demon.

thuur

widebody

Gister in het plaatselijke dommertje: advertentie van de Real(supermarkt).

Winterbanden(rundum-erneuert) vanaf 29euri!

http://onlineshop.real.de/Runderneuerte-Winterreifen-Rigdon-verschiedene-Groessen/0404147017001

Niks voor mij, maar mensen die niet veel snelweg rijden en geen hoge eisen stellen ::).

BBS

Citaat van: Hans Duiven op 19-10-2013 22:49:08
Citaat van: StefanCJ op 19-10-2013 19:00:24

Dat de Nokian's goed presteren op 20% gripvlakken is nu wel een keer of wat bewezen in Meppel.

Blijkbaar heeft het dus al gesneeuwd in Meppel :eusa_doh: ;D
Nou het is hier korte broeken weer, en van mij mag het nog een hele poos blijven :D

Scheelt ook weer een winterbanden wissel :evil:
Volvoloos....

StefanCJ

Die Rigdon banden, dat zijn volgens mij gerenoveerde banden, aldus Google. Oude banden als 'nieuw' gemaakt.

grijzev70tdi

Toch maar eens kijken voor de 740. Zal gezien de gezondheid van me pa in de winter niet heel veel gebruikt gaan worden, maar de huidige banden zijn van 2001..  ::) En in de regen leverd dat soms wel kleine schuivers op (na beetje uilokken helemaal :eusa_shifty:)

iemand suggeties? Gaat om de bandenmaat 175-70-14 als ik me niet vergis.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

widebody

Citaat van: StefanCJ op 20-10-2013 18:51:41
Die Rigdon banden, dat zijn volgens mij gerenoveerde banden, aldus Google. Oude banden als 'nieuw' gemaakt.

Staat erbij, Stefan. Rundum-erneuert is nieuw loopvlak en de wanden even met een nieuw laagje opgebakken in een mal. Zullen geen gevaarlijke banden zijn gok ik zo. De duitsche TüV kennende.

Is en redelijk alternatief denk ik als je alleen maar een rondje om de kerk maakt, ofzo. En toch winterbanden wil hebben.