Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

rjverbrugh

Ik denk dat de discussie na vandaag wel gesloten kan worden....

V70geRwin

Citaat van: rjverbrugh op 10-12-2017 21:37:48
Ik denk dat de discussie na vandaag wel gesloten kan worden....

1 dag zonder auto kan nog maar na morgen 😃😃😃😃😃😃😃

Heerlijk lopen ploegen met de winterbanden op en neer naar Schiphol.

kulk

Ik heb lopen tobben, op zomerbanden die half af zijn, van Amsterdam naar Apeldoorn en weer terug  :eusa_wall:

Nu dus een setje scoren ergens, moet toch nog naar Duitsland met kerst dus dan ontkom ik er niet meer aan.

rpakuypers

Heb gisteren mijn S70 opgehaald in Helmond en van Wolvega tot Helmond met name vanaf Heerde tot net na Renkum rustig gereden op de halfgare zomerbanden. Het was glad, maar door de snelheid eruit te halen en voldoende afstand te houden was het zeker te doen. Ruim een half uur later was de boel dicht ................ opmerkelijk dat de mensen met de duurdere bolides over de linkerbaan jakkerden, maar die hadden natuurlijk wel winterbanden en dan kan dat ook ;)

Mijn vader had nog een set winterbanden liggen met 6mm rondom en die liggen nu onder de S70 en als deze "op" zijn dan komt er een 4 seizoenenband op.

Groet,
Roger

-D©©©L-

Gisteren reed ik op de A50, veel inhaalacties op de gladde weg gezien omdat een slecht voorbereidde automoebilist op halfgare zomerbanden 50 km/h reed op de rechterbaan. Lekker veilig, thuisblijven ook.  ;D

rpakuypers

Citaat van: -D©©©L- op 10-12-2017 22:58:16
Gisteren reed ik op de A50, veel inhaalacties op de gladde weg gezien omdat een slecht voorbereidde automoebilist op halfgare zomerbanden 50 km/h reed op de rechterbaan. Lekker veilig, thuisblijven ook.  ;D

Haha ..... ik reed ook 50, maar wel net zo hard als mijn voorgangers en soms moesten we zelfs 40 rijden.

Groet,
Roger

CarolineB

Gisteren reed ik op de A50, veel inhaalacties op de gladde weg gezien omdat een slecht voorbereidde automoebilist op halfgare zomerbanden 50 km/h reed op de rechterbaan. Lekker veilig, thuisblijven ook.  ;D

Wat een aanname weer...

Malloten die maar doorjakkeren omdat ze denken dat dat kan omdat ze winterbanden hebben, zijn lekker veilig bezig :eusa_snooty:

Edit: ik rij ook op de zomerbanden want de winterbanden liggen nog in Soest :eusa_doh:

cornelis-b

Gisteren reed ik op de A50, veel inhaalacties op de gladde weg gezien omdat een slecht voorbereidde automoebilist op halfgare zomerbanden 50 km/h reed op de rechterbaan. Lekker veilig, thuisblijven ook.  ;D

Knap hoor dat jij met een snelheid van 50km/u ziet op wat voor banden iemand rijdt
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Citaat van: CarolineB op 10-12-2017 23:23:37

Wat een aanname weer...

Malloten die maar doorjakkeren omdat ze denken dat dat kan omdat ze winterbanden hebben, zijn lekker veilig bezig :eusa_snooty:

Edit: ik rij ook op de zomerbanden want de winterbanden liggen nog in Soest :eusa_doh:

Citaat van: cornelis-b op 10-12-2017 23:25:16

Knap hoor dat jij met een snelheid van 50km/u ziet op wat voor banden iemand rijdt

Eerst goed lezen, dan pas posten...

UserID6342

Ach, het gebeurt genoeg dat mensen met winterbanden in een schijnveiligheid leven..... Ze denken dat het veilig is, wat het gewoon niet is ! Of iemand wel of geen schade rijd, ligt toch voor het merendeel aan de bestuurder zelf. En ja, winterbanden kunnen je hierbij helpen.

Maar ik tref met dit weer liever iemand met verstand rustig rijdend op zomerbanden aan, als een zot op winterbanden die denkt dat hij veilig rijd.

CarolineB

Citaat van: Vulk op 11-12-2017 06:25:30
Citaat van: CarolineB op 10-12-2017 23:23:37

Wat een aanname weer...

Citaat van: cornelis-b op 10-12-2017 23:25:16

Eerst goed lezen, dan pas posten...

Wij kunnen prima lezen.
Hoe weet hij dat die banden halfgaar waren, tenzij hij zichzelf bedoelt als de persoon die met die banden reed

katuut

Interessante discussie dit,

Ik rij 65000 km per jaar en dit is het 2e jaar zonder winterbanden

In nat vind ik zomerbanden veel beter (winter en zomerbanden michelin).

Enkel sneeuw, modder zijn winterbanden merkbaar veel beter, maar het regent veel vaker
Chronisch last van detaildiarree

innocenti

Citaat van: katuut op 11-12-2017 06:41:18
Interessante discussie dit,

Ik rij 65000 km per jaar en dit is het 2e jaar zonder winterbanden

In nat vind ik zomerbanden veel beter (winter en zomerbanden michelin).

Enkel sneeuw, modder zijn winterbanden merkbaar veel beter, maar het regent veel vaker
Ben je dan ook zo verstandig thuis te blijven met dit weer? Want ik vind dat met bovenstaande de enige juiste keuze met deze dagen.

BBS

ik ben wel blij dat beide wagens op winterbanden staan. De AWD blijft staan waar ie staat, de rooie gaat op pad vandaag.
Hier in Hoogeveen strooien ze mondjesmaat -want strooizout is duuuuuuurrrrr- en met die dikke harde afgevallen klompen aangevroren sneeuw jaag ik de voorbumper van de AWD er zo in stukken af. :'( :'(
Volvoloos....

Maestro12

Ook ik moest gisteren de weg op en inderdaad je hebt mensen die erg voorzichtig zijn en (te) langzaam rijden. Maar je hebt ook veel mafkezen die denken omdat ze op winterbanden rijden gewoon met 100+ kunnen rijden, totdat ze op de linkerbaan in een  bocht een berg sneeuw tegenkomen en vervolgens twee rijbanen en een vluchtstrook nodig hebben om de auto weer onder controle te krijgen (Mercedes M klasse).
Geef mij dan maar mensen die langzaam rijden en de controle over de auto houden, dat getuigd van meer verantwoordelijkheids gevoel.
O ja, Michelins CrossClimate houden zich prima in de sneeuw.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?