Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 29-01-2018 20:00:13
Het zal allemaal wel.

Ik blijf voorlopig lekker op m'n 225-45/17 winterbanden rijden ;D

Vanmiddag zag ik weer een BMW 3-er met 265 30 19 bandjes achter. Mooi man. 

rpakuypers

Onderzoek onder winter- en all-seasonbanden :

https://www.ad.nl/auto/winterbanden-vallen-door-de-mand-op-nat-wegdek~aa4afa2c/

Ben zelf zeer te spreken over mijn all-season banden.

Groet,
Roger

Chris

Citaat van: volvobug op 24-09-2018 23:23:27
Iemand ervaring met Nokian WR D4 banden (in de maat 205/55 R16)? Graag objectieve feedback  ;D

Moet nog 4 nieuwe winterbandjes hebben.

Mijn ervaring met Nokian is dat ze het in de sneeuw heel erg goed doen. Op een droge weg vond ik ze "zwabberig" en vooral heel erg veel geluid maken... omdat het hier geen 3 maanden vol ligt me sneeuw ben ik van Nokian afgestapt en op zoek gegaan naar een andere goede winterband die voor wat minder afrolgeluid zorgt.

Mijn ervaring is overigens met een voorganger van deze band. De WR G2.

volvobug

Citaat van: Chris op 28-09-2018 08:38:59
Mijn ervaring met Nokian is dat ze het in de sneeuw heel erg goed doen. Op een droge weg vond ik ze "zwabberig" en vooral heel erg veel geluid maken... omdat het hier geen 3 maanden vol ligt me sneeuw ben ik van Nokian afgestapt en op zoek gegaan naar een andere goede winterband die voor wat minder afrolgeluid zorgt.

Mijn ervaring is overigens met een voorganger van deze band. De WR G2.

Dank voor de reactie. Wat is die andere band geworden?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Chris

Citaat van: volvobug op 28-09-2018 09:09:51
Dank voor de reactie. Wat is die andere band geworden?

Onder de V60 heb ik nu de Vredestein Wintrac Xtreme S, op mijn V70 had ik de Wintrac Xtreme. De Xtreme S is de opvolger. Tot nu toe vind ik het een prima band met ook op droog wegdek voor een winterband best goed rijgedrag. Afrolgeluid is beperkt.

Vorig seizoen waren ze net nieuw en toen wel wat mee in de sneeuw gereden en daar vond ik dat ze het prima deden. Nog te kort mee gereden om te kunnen zeggen of ik ze net zo briljant vind als de Nokians. Ik denk van wat ik tot nu toe ermee heb gereden dat het voor een winterband in Nederland een goede keus is.

volvobug

Citaat van: Chris op 28-09-2018 09:26:27
Onder de V60 heb ik nu de Vredestein Wintrac Xtreme S, op mijn V70 had ik de Wintrac Xtreme. De Xtreme S is de opvolger. Tot nu toe vind ik het een prima band met ook op droog wegdek voor een winterband best goed rijgedrag. Afrolgeluid is beperkt.

Vorig seizoen waren ze net nieuw en toen wel wat mee in de sneeuw gereden en daar vond ik dat ze het prima deden. Nog te kort mee gereden om te kunnen zeggen of ik ze net zo briljant vind als de Nokians. Ik denk van wat ik tot nu toe ermee heb gereden dat het voor een winterband in Nederland een goede keus is.

OK dank je. Voor NL gebruik vind ik het inderdaad wel van belang dat je als er een keer sneeuw ligt niet stil komt te staan, maar hoeft het geen topband te zijn voor in de sneeuw. Het is dan meer van belang dat ze zich op droog wegdek nog goed gedragen en inderdaad zo min mogelijk extra geluid maken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Nokian kan je ook Nokijank noemen. Ik heb dezelfde banden als Chris gehad en deel zijn mening. Hier ook geen ervaring met de nieuwere versie. Zelf zou ik denk ik voor Conti 850 gaan momenteel

KIM

Ik heb de WR's al jaren onder de R en deel de mening over het geluid niet.
Onder de de XC heb ik Toyo winter proxes en dat zijn wel een stel herrieschoppers. Bovendien is het rubber keihard.
Die wil ik dus niet meer.

Hans Duiven

Citaat van: KIM op 28-09-2018 21:19:55
Ik heb de WR's al jaren onder de R en deel de mening over het geluid niet.
Onder de de XC heb ik Toyo winter proxes en dat zijn wel een stel herrieschoppers. Bovendien is het rubber keihard.
Die wil ik dus niet meer.

Eensch, ik weet niet waar dat zogenaamde afrol geluid vandaan komt bij de Nokian's. Ik herken het niet.

Benny850

Laat de winter maar weer komen, ik heb de all seasons er ook al weer bijna een jaar onder liggen. Heb geen performance band nodig gehad afgelopen zomer. Dus die quatracs voldoen prima.

Voor circuit gebruik of echt sportief rijgedrag is een echte goede zomerband wel beter natuurlijk.

NinaPaul

Hier laats een setje winterbanden van  Fulda Kristall Montero die de eigenaar 2e hands aangekocht had voor onder zijn charisma, eigenaar wilde dat merk nooit meer.
Kijk ik naar de dot-code, kwamen ze uit 2006, dan kan je niets meer zeggen over hoe de band het deed toen deze nieuw was.

Ook nog een setje michelins, waar de eigenaar op vloekte, die sleten veel te snel.
Komt hij aan met een verlaagde corolla met veel te brede velgen (sturen was een hele opgave).

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Nieuw filmpje. 4WD op zomerbanden vs 2WD op winterbanden. :)

https://youtu.be/atayHQYqA3g

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Leuke film en interessant!

Nou is BMW AWD ook niet het beste systeem wat er is. Zijn veel filmpjes over te vinden waarin het vergeleken wordt met audi ed.

Bv:
https://youtu.be/-QgwfH_oUOI

Timo

Sinds vorige week heeft de T-5R Continental WinterContact TS860 185/65R15 op stalen velgen.
Zeer goede set imo. Stuurt alleen beetje gek t.o.v. de normale P zero's in de zomer  ::)
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel

Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: classicT5 op 22-11-2018 20:49:45
Leuke film en interessant!

Nou is BMW AWD ook niet het beste systeem wat er is. Zijn veel filmpjes over te vinden waarin het vergeleken wordt met audi ed.

Maar daar ging het niet om. Het ging om de banden.:eusa_angel: Volvo's AWD zal ook niet het allerbeste zijn, maar ik red me er meer dan prima mee in de winter ;D

Evengoed wel een grappig filmpje. Maar omdat alle auto's/bestuurders Russisch zijn zal ik er maar geen gewicht aan hangen. Ik heb nog nooit een YouTube filmpje gezien met daarin Russen die normaal konden rijden. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein