Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 25-03-2008 17:45:41
Geen spannend moment meegemaakt want vrijwel de gehele verliep met een slakke gangetje. 

frappant hé.
'iedereen' op winterbanden, maar niemand die gas durft geven.

:evil:

V70 classic

Citaat van: 850 T5 Freak op 25-03-2008 17:48:03
Vanochtend ook gewoon (om 07:00) in de auto en jawel met winterbanden gewoon mijn bestemming bereikt.
Geen spannend moment meegemaakt want vrijwel de gehele verliep met een slakke gangetje.
Van die 2 cm sneeuw (en slush) op de weg heb ik niks gemerkt.

mee eens winterbanden helpen wel degelijk  :)

Kijk ligt er sneeuw dan is er geen discussie nodig winterbanden zijn beter.
Maar als je 150 dagen op winterbanden rijd voor 3 dagen sneeuw.ten
Kan er wel discussie worden gevoerd  ;D  ;D
Je rijd dan namelijk 147 dagen op banden die niet voor die omstandigheden zijn ontworpen.
Erger zoals ik eerder stelde je wisselt willens en wetens je rubber om voor exemplaren waarvan is bewezen dat de remweg langer is bover de 7 a 10 graden boven 0 ;D

Heerlijk zo een discusie  :eusa_clap: gewoon stelling nemen en dan wachten tot de aanval komt  :evil:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Misha

Vanochtend ook gewoon (om 07:00) in de auto en jawel met winterbanden gewoon mijn bestemming bereikt.

Zeker helpt dat !

Dan kun je zelfs foto's maken tijdens het rijden als er sneeuw en gladheid ligt !

:eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

b0nkolok

Citaat van: V70 classic op 25-03-2008 18:03:24

Kijk ligt er sneeuw dan is er geen discussie nodig winterbanden zijn beter.
Kan er wel discussie worden gevoerd  ;D  ;D
Je rijd dan namelijk 147 dagen op banden die niet voor die omstandigheden zijn ontworpen.
Erger zoals ik eerder stelde je wisselt willens en wetens je rubber om voor exemplaren waarvan is bewezen dat de remweg langer is bover de 7 a 10 graden boven 0 ;D

Heerlijk zo een discusie  :eusa_clap: gewoon stelling nemen en dan wachten tot de aanval komt  :evil:

'winterbandjes' in ons Hollansche landje lijken, nu met wat sneeuw, misschien te voldoen. Maar feitelijk vind ik het onzinnig.  :eusa_eh: De afgelopen maanden geen witte gladde stof gezien! Dus ik reed gewoon op de Falken 205/45/17 (Titans) met de groene en geen greintje narigheid.   ;) Overigens heb ik wel MS wielen klaar liggen, maar tot nu toe niet gebruikt. De echter WINTER (b.v. 1963 zag ik niet!.  :eusa_naughty:
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

850 T5 Freak

;D het gaat niet alleen maar ofdat er sneeuw ligt  :P ik heb enkele maanden terug op het testcentrum van RDW (bij lelystad) mogen rijden, en uiteraard op het slipparcour en eerst met zomerbanden en daarna met winterbanden  :o who echt wel degelijk verschil met kortere remweg, betere tractie etc dus ik vind het wel een voordeel om op winterbanden te rijden  ;D ik was vanochtend overigens wel de 1e op het werk de rest zat met zun zomerbandjes nog te spelen  ::)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

confruo

Citaat van: V70 classic op 25-03-2008 18:03:24
Kan er wel discussie worden gevoerd  ;D  ;D

Heerlijk zo een discusie  :eusa_clap: gewoon stelling nemen en dan wachten tot de aanval komt  :evil:

Is dat net zoiets als in een R rijden die over de 250km/h kan terwijl je toch maar max 120 mag ?!? :P

pieter

Ik zie nu dat hier een leuke discussie ontstaan is, maar dat die nu ook al weer een paar dagen stil ligt. Eens kijken of we die nieuw leven in kunnen blazen  ;D

De instructeurs van Prodrive zeiden namelijk nadrukkelijk dat de (huidige) winterbanden voor sneeuw én ijs gemaakt zijn. Dus totdat ik tegenbewijs heb gezien ga ik daar maar van uit   ;)
overigens, ik weet dat er hier al niet vaak sneeuw ligt en ijs al helemaal niet

Ik heb het 1e jaar met de C70 in de winter ook op de zomerbanden gereden (en ben met max. 20 km/h op sneeuw bijna tegen een geparkeerde auto aangegleden  :eusa_silenced:). Nu heb ik 2 winters op winterbanden gereden, en bij de lage temperaturen (nat of droog) presteren die (Dunlop SP Winter Sport 3D) absoluut niet minder dan de zomerbanden  :eusa_whistle:
En aangezien ik ´s morgens vroeg naar m´n werk ga en aan het eind van de dag terug kom, is het in die periode verreweg het grootste deel v/d tijd < 7°C.

Conclusie, ik sluit me aan bij Dave  ;)

En eh Ludo,
Citaat van: Ludo op 25-03-2008 18:02:58

frappant hé.
'iedereen' op winterbanden, maar niemand die gas durft geven.

Als er sneeuw ligt, ga ik op m´n winterbanden de niet gestrooide binnendoor weggetjes op zoeken hier op de veluwe. Genieten van de omgeving en een beetje spelen met de auto als er tenminste geen andere auto´s in de buurt zijn die misschien nog op zomerbanden rijden glijden  :evil:

Misha

Ja, duh..
met een C70 klopt dat inderdaad wel ja.

Ludo

Citaat van: pieter op 27-03-2008 18:51:32
De instructeurs van Prodrive zeiden namelijk nadrukkelijk dat de (huidige) winterbanden voor sneeuw én ijs gemaakt zijn. Dus totdat ik tegenbewijs heb gezien ga ik daar maar van uit   ;) 

dan moeten er toch goeie spijkers opzitten.
;D

Robert Haven

met het weer van afgelopen week reed het toch wel weer heel erg lekker met de winterbanden eronder! Niks geen geglibber wat ik toch wel ken van de zomerbanden.

pieter

Citaat van: Ludo op 27-03-2008 19:25:05

;D

Dus als ik het goed begrijp moeten ze als ze ijzel verwachten i.p.v. pekel maar spijkers gaan strooien  ;D

Ludo

Citaat van: pieter op 27-03-2008 21:06:18

;D

Dus als ik het goed begrijp moeten ze als ze ijzel verwachten i.p.v. pekel maar spijkers gaan strooien  ;D

dat kan natuurlijk ook.  :evil:
je kan ook gewoon aanvaarden (want het is niet anders) dat je op ijs geen enkele kans méér maakt met winterbanden, als met zomerbanden.  ;)

pieter

Citaat van: Ludo op 27-03-2008 21:12:38
Citaat van: pieter op 27-03-2008 21:06:18

;D

dat kan natuurlijk ook.  :evil:
je kan ook gewoon aanvaarden (want het is niet anders) dat je op ijs geen enkele kans méér maakt met winterbanden, als met zomerbanden.  ;)

Dat kan ja, maar ik heb er (nog) geen ervaring mee en bewijzen heb ik ook niet gezien  ;)
Het is dus jouw woord tegen het woord van de Prodrive instructeur en wie er gelijk heeft weet ik niet. En Prodrive wordt overigens niet gesponsord door enig bandenfabrikant, volgens mij.

Ludo

Citaat van: pieter op 27-03-2008 21:36:01
Het is dus jouw woord tegen het woord van de Prodrive instructeur en wie er gelijk heeft weet ik niet. En Prodrive wordt overigens niet gesponsord door enig bandenfabrikant, volgens mij.

dat daaraan getwijfeld word snap ik niet. ???
heb je nooit ijsraces gezien?.
waarom hebben die auto's en motoren spikes nodig?.
zou een zool van (winter)rubber onder de schoenen voor een schaatser ook voldoende zijn?.
;D

Misha

Citaat van: Ludo op 27-03-2008 21:50:39
Citaat van: pieter op 27-03-2008 21:36:01

dat daaraan getwijfeld word snap ik niet. ???
heb je nooit ijsraces gezien?.
waarom hebben die auto's en motoren spikes nodig?.
zou een zool van (winter)rubber onder de schoenen voor een schaatser ook voldoende zijn?.
;D

Tuurlijk werkt het niet op ijs.

Niets werkt op ijs, dat weet iedereen toch ? het enige wat werkt is de ijslaag beschadigen, wat spikes en schaatsen bij het afzetten doen.