Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Freakybaby op 11-12-2009 16:51:54
Zowel op nat als op droog wegdek ben ik bijzonder te spreken over de conti's, maar in de sneeuw zijn ze ronduit gevaarlijk.

Dat wil ik ook geheel onderschrijven, op sneeuw werken gewone banden matig tot zeeeeeeer slecht.

Alleen het punt is: wanneer sneeuwt het nu? Neem je dus de gok eventueel sneeuw tegen te komen en om die reden de rest van de tijd (beduidend) minder veilig onderweg te zijn?
De Tussenpaus

viking_in_shorts

Geertje

Tja, je kunt natuurlijk zo lang als mogelijk zoeken naar argumenten om geen winterbanden te kopen/monteren, ik denk dat ieder voor zich maar moet uitmaken of je er wel of niet op wil rijden.
Ik heb ze vandaag weer gemonteerd, laat nu de zooi maar komen, uit mijn ervaring weet ik dat het wel scheelt.
Maar nogmaals, moet iedereen zelf weten.

Gr Geert

Freakybaby

Citaat van: Turbobiker op 11-12-2009 17:12:44
Zowel op nat als op droog wegdek ben ik bijzonder te spreken over de conti's, maar in de sneeuw zijn ze ronduit gevaarlijk.

Dat wil ik ook geheel onderschrijven, op sneeuw werken gewone banden matig tot zeeeeeeer slecht.

Alleen het punt is: wanneer sneeuwt het nu? Neem je dus de gok eventueel sneeuw tegen te komen en om die reden de rest van de tijd (beduidend) minder veilig onderweg te zijn?

Ja, ik neem die gok dus niet.. Ook omdat ik geen zin heb elke 2 weken banden te wisselen. Ik hou wat meer afstand en geniet van het comfort op die ballonbandjes ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

bassie81

ik heb ze toch ook laten monteren, wetende dat ik 90 % van de tijd meer marge in moet bouwen vanwege de mindere eigenschappen van de winterband tov de zomerband. Wel kan ik gewoon door blijven rijden als het dan een keer glad is, en dat weegt best zwaar voor mij.

Wintersport is de tweede reden om winterbanden te hebben, dus dan rijd ik er ook maar op...

halverwege feb gaan ze er ws weer af.

Ik snap trouwens niet dat de discussie nog bestaat, zal wel onder invloed van de commercie zijn.

elianmars

Ik schroef morgen de winterset weer onder de wagen.

Interesseert me geen hol of het onzin is of niet. Ik ga niet meer op mijn zomerbanden naar de Ardennen  :eusa_naughty:

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-12-2009 03:52:47
Ik schroef morgen de winterset weer onder de wagen.

Interesseert me geen hol of het onzin is of niet. Ik ga niet meer op mijn zomerbanden naar de Ardennen  :eusa_naughty:
Eerst de Ardennen maar eens halen dan  :eusa_whistle:

Marc O.

Nou, bij mij liggen ze er ook onder, maar wat een teringherrie maken die dingen tijdens het rijden zeg :eusa_boohoo:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Geertje

CiteerNou, bij mij liggen ze er ook onder, maar wat een teringherrie maken die dingen tijdens het rijden zeg  
Geplaatst door: Marc O  

Dan ben je vergeten de spijkers eruit te trekken :eusa_whistle:

Lampje

Ik heb ze d'r ook net ondergeschroefd. Aangezien zwart staal niet poremt heb ik maar even de wieldoppen van Michelin er weer opgedrukt.

Ze maken idd veel meer herrie dan mijn Turanza's ECO, die zijn echt superstil!

Vorst, kom maar op!

Marc O.

Citaat van: Geertje op 12-12-2009 17:12:06
CiteerNou, bij mij liggen ze er ook onder, maar wat een teringherrie maken die dingen tijdens het rijden zeg 
Geplaatst door: Marc O 

Dan ben je vergeten de spijkers eruit te trekken :eusa_whistle:

Damn....dan is dat zeker ook de reden dat ik ze na 5km alweer moest oppompen ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 11-12-2009 17:12:44

:eusa_whistle:

M a r c

Vroeger reden we gewoon met zomerbanden, dan lag er nog wel méér en vaker sneeuw....   maar toen was het niet zo druk op de weg als tegenwoordig en leerde je nog fatsoenlijk autorijden  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 17-12-2009 09:24:51
maar toen was het niet zo druk op de weg als tegenwoordig en leerde je nog fatsoenlijk autorijden  ;)

;)

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 17-12-2009 09:24:51
Vroeger ...

In de vorige eeuw zeker ? Toen mocht je bij het minste of geringste ook de sneeuwkettingen erom leggen, niet bepaald een feestje. Ik ben blij dat er winterbanden zijn en ik ze er ook omheen heb liggen.

Ik snap best dat je het niet nodig vind als je alleen een paar bebouwde kom km's maakt. Als je veel in de buitengebieden zit en in het Noordelijke of Oostelijke buitenland, dan zijn winterbanden echt geen luxe. De beperkingen van een winterband tov van een zomerband vind ik relatief; met zomerbanden kom ik niet eens op de plaatsen aan waar ik met winterbanden wel kan vertrekken.