Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik kan hier voor de deur precies zien wie er met zomer- of winterbanden rijdt.

Het profiel van de zomerbanden loopt direct vol met sneeuw.

hathü

Vandaag dus extra blij dat ik op winterbanden rij. :)

fearless

Ik ben dit jaar dus een keer te laat met de wissel.  :eusa_snooty:  Staat gepland voor zaterdag, normaal zitten ze er zo rond november wel onder maar had het nu willen combineren met de remmen wissel.

Op zich doen de zomerbanden het ook wel goed in de sneeuw, maar als je uit een beetje een scheef aflopende parkeerplaats op een klinkerweg moet rijden.  :eusa_wall:  En als het profiel eenmaal vol zit willen ze ook wel glijden.  ;D

En dan die pekel op mijn mooie wielen.  :'(

;D

Sbv

Net even de winterbanden op de S70 gezet.

Hans Duiven

Vanochtend reed ik naar het werk en kwam een stuntelende BMW 5 serie tegen, die verwoede pogingen deed om over een drempel te komen. Ik kon ik een grijs niet onderdrukken.  ;)
Ik ben er naast gaan staan en reed rustig de drempel over met de winterbaaantjes.

Eerlijk is eerlijk: Dan zie je de nadelen naar voren komen van zo'n achterwiel aangedreven auto zonder druk op de achteras  :evil:

thuur

Citaat van: fearless op 17-12-2009 22:16:15
Ik ben dit jaar dus een keer te laat met de wissel.  :eusa_snooty:  Staat gepland voor zaterdag, normaal zitten ze er zo rond november wel onder maar had het nu willen combineren met de remmen wissel.

Op zich doen de zomerbanden het ook wel goed in de sneeuw, maar als je uit een beetje een scheef aflopende parkeerplaats op een klinkerweg moet rijden.  :eusa_wall:  En als het profiel eenmaal vol zit willen ze ook wel glijden.  ;D

En dan die pekel op mijn mooie wielen.  :'(

;D

Citaat van: Sbv op 17-12-2009 22:21:10
Net even de winterbanden op de S70 gezet.

Eeeuhm.... Verkeerde topic?

Gr :eusa_shifty:

Emiel

Citaat van: M a r c op 17-12-2009 09:24:51
Vroeger reden we gewoon met zomerbanden, dan lag er nog wel méér en vaker sneeuw....  

Tis toch redelijk simpel.

Vroeger (toen je nog jong was, met die veel ergere winters), waren de zomerbanden geschikt om in de winter te kunnen gebruiken. De bandenfabrikanten zagen toen al in de wintersportlanden dat winterbanden booming business waren. En zo hebben het verschil tussen de zomer en winterbanden groter gemaakt. Zomerbanden worden zo in de zomer super en in de winter veel minder, dus moet je winterbanden kopen. Ze verkopen het toch wel.

En daarnaast; de weggebruikers kunnen tegenwoordig niet meer rijden. Zodra er in hun dagelijkse routine 1 kink komt (sneeuw), dan ontstaat er een kortsluiting waardoor ze opeens niet meer weten hoe ze moeten autorijden. Sommige anticiperen op de weersomstandigheden (rustiger rijden, eerder van huis vertrekken), de meeste niet en rijden met de diarree tussen de kakhelften met 40 km/h over een schone A12.

Ik heb ook winterbanden klaarliggen, wachtend op het echte winterweer. Ik red me prima met de 18" Michelin zomerbandjes met matig profiel.

reneetje

Citaat van: Emiel op 18-12-2009 10:50:42
Vroeger reden we gewoon met zomerbanden, dan lag er nog wel méér en vaker sneeuw....  

Ik heb ook winterbanden klaarliggen, wachtend op het echte winterweer. Ik red me prima met de 18" Michelin zomerbandjes met matig profiel.

Dan ben ik benieuwd wat jij dan onder echt winterweer verstaat.... :eusa_wall: :-X

Als je winterbanden  klaar hebt liggen en nu nog niet onder de wagen schroeft kun je ze beter op MP zetten... :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

V70 classic

Vroeger (toen je nog jong was, met die veel ergere winters), waren de zomerbanden geschikt om in de winter te kunnen gebruiken. De bandenfabrikanten zagen toen al in de wintersportlanden dat winterbanden booming business waren. En zo hebben het verschil tussen de zomer en winterbanden groter gemaakt. Zomerbanden worden zo in de zomer super en in de winter veel minder, dus moet je winterbanden kopen. Ze verkopen het toch wel.

En daarnaast; de weggebruikers kunnen tegenwoordig niet meer rijden. Zodra er in hun dagelijkse routine 1 kink komt (sneeuw), dan ontstaat er een kortsluiting waardoor ze opeens niet meer weten hoe ze moeten autorijden. Sommige anticiperen op de weersomstandigheden (rustiger rijden, eerder van huis vertrekken), de meeste niet en rijden met de diarree tussen de kakhelften met 40 km/h over een schone A12.

Voor een groot deel ben ik het met je eens.
Alleen als je ze toch hebt en nu niet gebruikt dan weet ik het ook niet meer.
Voor deze dagen zijn winterbanden gewoon beter.
JA HEREN U LEEST HET GOED ONZE RONALD SPREEKT NU IN HET VOORDEEL VAN DE WINTERBANDEN  :eusa_shhh: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rogerV701998

Citaat van: V70 classic op 18-12-2009 11:26:31

Voor een groot deel ben ik het met je eens.
Alleen als je ze toch hebt en nu niet gebruikt dan weet ik het ook niet meer.
Voor deze dagen zijn winterbanden gewoon beter.
JA HEREN U LEEST HET GOED ONZE RONALD SPREEKT NU IN HET VOORDEEL VAN DE WINTERBANDEN  :eusa_shhh: .

Jij durft! ;D

bassie81

mee eens maar dat is ook altijd mijn standpunt geweest....

bovendien: het zijn sneeuwbanden

viking_in_shorts

Citaat van: bassie81 op 18-12-2009 11:30:11

:eusa_naughty:

Het zijn M+S banden: Mud and Snow ...

Turbobiker

Citaat van: viking_in_shorts op 18-12-2009 11:31:16

Zweden telt niet mee (Oostenrijk ook niet...)

Ik zit hier nog steeds op sneeuw te wachten...  Vanochtend bij -6 nog even rustig aan gedaan, maar halverwege gewoon weer normaal volle bak door de bocht. En ook het late rempunt kan ik nog steeds aanhouden.
De Tussenpaus

niwesa

CiteerVanochtend reed ik naar het werk en kwam een stuntelende BMW 5 serie tegen, die verwoede pogingen deed om over een drempel te komen. Ik kon ik een grijs niet onderdrukken. 
Ik ben er naast gaan staan en reed rustig de drempel over met de winterbaaantjes.

Eerlijk is eerlijk: Dan zie je de nadelen naar voren komen van zo'n achterwiel aangedreven auto zonder druk op de achteras 

Ben van BMW naar Volvo gegaan. Maar ik mis de achterwiel aandrijving nog steeds!
Verkoopt helaas zijn mooie V70

viking_in_shorts

Citaat van: Turbobiker op 18-12-2009 11:41:19
Citaat van: viking_in_shorts op 18-12-2009 11:31:16

Zweden telt niet mee (Oostenrijk ook niet...)

Ik zit hier nog steeds op sneeuw te wachten...  Vanochtend bij -6 nog even rustig aan gedaan, maar halverwege gewoon weer normaal volle bak door de bocht. En ook het late rempunt kan ik nog steeds aanhouden.

Volgens mij hebben deze banden in Nederland ook gewoon een classificatie M+S. En als je wilt, kan je ze zelfs "Modder en Sneeuw" banden noemen ;D