Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Ik weet niet wat voor winterbanden jij hebt Ludo, maar ik rij met met mijn winterbanden (die alles behalve nieuw zijn op deze set) overal door, waar ik met mijn zomerbanden gegarandeerd mijn wagen kon achterlaten...

Ja het glijdt natuurlijk ook nog, maar je krijgt onmiddelijk terug grip tov zomerbanden waarbij je blijft doorglijden tegen een paaltje of in de sloot...

Bij mij is het dus een GIGANTISCH verschil in grip.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

JCviggen

In sneeuw is het verschil tussen zomer en winterbanden gigantisch. Op ijs maakt het minder uit, grip is nihil.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Misha

Citaat van: BenC70ES op 20-12-2009 18:03:22
Ik weet niet wat voor winterbanden jij hebt Ludo, maar ik rij met met mijn winterbanden (die alles behalve nieuw zijn op deze set) overal door, waar ik met mijn zomerbanden gegarandeerd mijn wagen kon achterlaten...

Ja het glijdt natuurlijk ook nog, maar je krijgt onmiddelijk terug grip tov zomerbanden je blijft doorglijden tegen een paaltje of in de sloot...

Mooi omschreven Ben, zo ervaar ik het ook.

Maar dan wel alleen bij echte sneeuw en modder, niet bij lagere temperaturen en zo.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: BenC70ES op 20-12-2009 18:03:22

Citaat van: JCviggen op 20-12-2009 18:04:50
In sneeuw is het verschil tussen zomer en winterbanden gigantisch.

Dus 1 van jullie komt me morgenvroeg de straat uit trekken?.  :eusa_dance:

;D

JCviggen

Ik heb morgen congé dus blijf lekker in bed liggen tot een uur of 11  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

Citaat van: Misha op 20-12-2009 18:05:07
Mooi omschreven Ben, zo ervaar ik het ook.

Maar dan wel alleen bij echte sneeuw en modder, niet bij lagere temperaturen en zo.

Als het echt koud en droog is merk ik toch ook een licht verschil in het voordeel van winterbanden. (ik vergelijk wel met een sport zomerband) Bij regen daarentegen vind ik mijn huidige winterbanden echt slecht, maar zoals gezegd is het profiel niet zo goed meer. Ze blijven wel héél goed controleerbaar, het is niet dat hij heel plots gaat schuiven.

Binnenkort eens een nieuwe set proberen, hopelijk valt er nog meer sneeuw in 2010  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Citaat van: JCviggen op 20-12-2009 18:09:38

Das jammer, anders had ik voor bewijsmateriaal kunnen zorgen.  :-\

hathü

Citaat van: Ludo op 20-12-2009 17:57:57
Citaat van: ief op 20-12-2009 16:57:41
Citaat van: Ludo op 20-12-2009 15:34:07
Als je niet rijd, heb je ook geen winterbandjes nodig.  ;D

Dat winterbandjes beter tegen koudere temperaturen kunnen, zal wel een feit zijn.
De lamelen zitten in 10cm sneeuw net zo goed dicht, het voordeel van winterbanden is dan 0,0.
10cm platgereden sneeuw, is/word een spiegel, grip ook 0,0.
Als je dan nog denkt dat winterbanden beter zijn, ja dan zit het pas goed tussen je oren. 
Gevalletje klok/klepel.... :eusa_doh:

Ik merk er anders echt niks van, meer grip in deze dikke sneeuw.
De winterbanden blijven ook vol zitten met sneeuw, en ja ze draaien echt wel.  ;D
Ook op een spekgladde ondergrond helemaal niks meer grip, het blijft glijden.
Of ga je straks nog roepen dat Nederlandse banden verschillen tegenover Belgische?.

Is wat mij betreft helemaal geen gevalletje klok klepel, maar wel dat er bij velen iets mis zit tussen de oren.   :eusa_shhh:

Misschien hebben ze bij jullie andere sneeuw, jullie hebben immers ook betere friet, lekkerder bier en zo ;D ;)

Lampje

Citaat van: JCviggen op 20-12-2009 18:09:38

Ik heb morgen geen congé, dus dat wordt thuis werken. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met mijn winterbanden 100 km naar het oosten te rijden.

Domaso

Citaat van: tackle op 20-12-2009 13:42:14
Citaat van: Hans Duiven op 19-12-2009 16:02:31
Citaat van: tackle op 19-12-2009 12:38:53
ik vind winterbanden een prachtig marketingartikel. Bangmakerij van de zuiverste soort. Ik heb jaren in frankrijk in de bergen gewoond en met allerlei banden gereden tot spikes toe. Die spikes rijden fantastisch op ijs en sneeuw. Alleen op de snelweg is het volkomen k.t. Afgezien dat de spatborden van mijn toenmalige roestmobiel (een alfa) vol puntjes zaten omdat die spikes er op de snelweg uitvlogen. Winterbanden zijn een uitkomst in limbabwe, anders kwam ik de Cauberg niet op. Voor de rest is het in het vlakke deel van Nederland hooguit met die paar dagen sneeuw handig. Meer eigenlijk niet. All seasonbandjes maken een rotherrie en winterbanden moet je 's zomers weer in je schuur opbergen. Ik hou het lekker bij zomerbanden, dat is een keuze.
Bovendien voorspelt het KNMI dat de temperaturen steeds hoger worden (kijk maar naar buiten  :laugh: ) dus ik zit goed.

Prachtig marketingartikel: Klopt
Niet zinvol in het vlakke deel van Nederland: Onzin.

Bij koud-  en  nat weer, en bij een glad wegdek is het uitstekend RWVM (RemWegVerkortend Materiaal).
Je kan er nog zo'n BBK op schroeven, als je bandjes niet meewerken ben je nergens.

Hans

heb ik ergens beweerd dat het niet zinvol zou zijn? volgens mij niet.
Ik heb gezegd dat het mijn keuze is om niet mee te doen aan die winterbandenflauwekul. Bij nat weer is een profielband voldoende. Hoe warmer de band, hoe meer grip. De laminering van winterbanden is een pluspunt, het feit dat ze soepeler zijn bij koude ook.

Enne, limburg hoort niet bij nederland. Limburg is niet voor niets voorzien van een gouverneur.

Weer iemand die het licht ziet.  :eusa_clap:
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

KIM

Citaat van: Ludo op 20-12-2009 18:05:59
Dus 1 van jullie komt me morgenvroeg de straat uit trekken?.  :eusa_dance:
;D

Nee.

Had je maar winterbanden moeten monteren  :evil:

Typisch gevalletje eigen schuld  ;D

Ludo

Citaat van: KIM op 20-12-2009 19:28:27