Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

"Mäßige Winterqualitäten mit zu geringer Seitenführung"

Maar ze zullen het allezins veel beter doen dan zomerbanden in deze omstandigheden...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Die beoordelingen gaan ook nergens over.  ::)
Heb ik ook vergeleken voor de zomerbanden.
Uniroyal Rainsport 2 komt daar beter uit de bus als de Kumho KU31.
In praktijk is het wel degelijk andersom, en in die ervaring ben ik hier niet de enige.

tackle

alle plisieautos zijn uitgerust met winterbanden en terecht, die dingen gebruik je als gereedschap en dan is veiligheid voor de gebruiker en medeweggebruiker een groot goed. Mijn eigen auto zet ik eigenlijk nooit in zoals ik met die witte gestreepte hokken doe. Zowiezo, zelfs met winterbanden blijft het nog altijd je grenzen erkennen. Daar doen die winter en of zomerbandjes niets aan af.

Rijns_t5r

nou hier werken de winterbandjes met dit weer naar behoren,net een renaultbus vlot getrokken,kwam niet uit zijn parkeervak  ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

V70 classic

Ik kwam er net een op kettingen tegen  :eusa_shifty: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

tackle

ook een idee, rijdt alleen zwaar k.t op de snelweg  ;)

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Rijns_t5r

Citaat van: V70 classic op 21-12-2009 12:38:07
Ik kwam er net een op kettingen tegen  :eusa_shifty: .
is volgens mij niet toegestaan in nederland.
kan je beter auto socks kopen,werkt ook perfekt

http://www.auto-sock.nl/N_frame.html?http://www.auto-sock.nl/N_xp_4.html
robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Turbobiker

Citaat van: Lampje op 20-12-2009 13:23:19
ZIN EN ONZIN OVER WINTERBANDEN
De Duitse ADAC geeft uitleg over diverse stellingen over winterbanden

Winterbanden zijn vooral voor sneeuw bedoeld.
FOUT: op (koude) regendagen zijn winterbanden al een stuk effectiever dan zomerbanden: bij 80 km per uur stopt een wagen met winterbanden gemiddeld op 34 meter, 6 meter minder dan een auto met zomerbanden. Op sneeuw is het verschil bij een noodstop met 50 km per uur 31 meter (63 tegenover 32m). 

Dit gaat er bij mij dus niet in. Zeker niet omdat iedere test het weer gewoon aantoont dat een zomerband ook bij koude in het nat beter remt. (vooropgesteld natuurlijk dat de band ook normaal gesproken bij nat goed presteert, de Hankooks die ik had remden zelfs bij 30 graden plus bij nattigheid gewoon levensgevaarlijk slecht ::) )
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Turbobiker op 21-12-2009 15:02:15
Citaat van: Lampje op 20-12-2009 13:23:19
ZIN EN ONZIN OVER WINTERBANDEN
De Duitse ADAC geeft uitleg over diverse stellingen over winterbanden

Winterbanden zijn vooral voor sneeuw bedoeld.
FOUT: op (koude) regendagen zijn winterbanden al een stuk effectiever dan zomerbanden: bij 80 km per uur stopt een wagen met winterbanden gemiddeld op 34 meter, 6 meter minder dan een auto met zomerbanden. Op sneeuw is het verschil bij een noodstop met 50 km per uur 31 meter (63 tegenover 32m). 

Dit gaat er bij mij dus niet in. Zeker niet omdat iedere test het weer gewoon aantoont dat een zomerband ook bij koude in het nat beter remt. (vooropgesteld natuurlijk dat de band ook normaal gesproken bij nat goed presteert, de Hankooks die ik had remden zelfs bij 30 graden plus bij nattigheid gewoon levensgevaarlijk slecht ::) )

Mee eens.

Nu -de afgelopen twee dagen- zijn ze echt goed.
Zonder sneeuw en modder gewoon niet. In ieder geval zeker nooit beter dan een goed merk zomerbanden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

innocenti

Citaat van: Ludo op 20-12-2009 20:27:06
;D
Nee das meer wat voor Jan, of Emiel...

Ik heb er deze onder.
Veels te duur voor wat het is...  ::)
Er staat ook bij de test, MATIGE winterbanden. Dus tja, wat zal ik er van zeggen.
;)

tackle

Citaat van: Rijns_t5r op 21-12-2009 14:47:45
Citaat van: V70 classic op 21-12-2009 12:38:07
Ik kwam er net een op kettingen tegen  :eusa_shifty: .
is volgens mij niet toegestaan in nederland.
kan je beter auto socks kopen,werkt ook perfekt

http://www.auto-sock.nl/N_frame.html?http://www.auto-sock.nl/N_xp_4.html
robert

welke Wegen Verkeers Wet lees jij dan?
dat mag wel degelijk

Ludo

Citaat van: Ludo op 20-12-2009 18:05:59
Citaat van: BenC70ES op 20-12-2009 18:03:22
Bij mij is het dus een GIGANTISCH verschil in grip.

Citaat van: JCviggen op 20-12-2009 18:04:50
In sneeuw is het verschil tussen zomer en winterbanden gigantisch.

Dus 1 van jullie komt me morgenvroeg de straat uit trekken?.  :eusa_dance:

;D

Even een 'update'.
Huilen met de pet op vanmorgen om de straat uit te komen.
Voorzichtig en min of meer schuivend de grote weg op, om zo'n 20 minuten later dan normaal op het werk aan te komen. (21km rijden)
Moest daar stoppen om de poort te openen, en helaas, geen beweging meer in de ketel te krijgen, niet vooruit of achteruit. (de rest van de collega's moest op straat staan wachten)   :evil:
Dan maar binnen de schop halen en uitgraven, er lag toch wel ±20cm sneeuw op de parkeerplaats.
Bij het ruimen zag ik iets wat me deed nadenken: de letters RV op de voorband, aan stuurkant...
RV... dat is toch rechtsvoor. :o
Banden liggen dus verkeerd om!.
Vanavond maar even gewisseld, en kijk... ik moet niet meer graven, gelijk niks de straat door.  :eusa_dance:

Een blunder, en snap nog niet hoe dit me is overkomen, de letters waren immers duidelijk.?  :-[

Johann

Citaat van: Ludo op 21-12-2009 21:14:32

Dus 1 van jullie komt me morgenvroeg de straat uit trekken?.  :eusa_dance:

;D

Even een 'update'.
Voorzichtig en min of meer schuivend de grote weg op, om zo'n 20 minuten later dan normaal op het werk aan te komen. (21km rijden)
Moest daar stoppen om de poort te openen, en helaas, geen beweging meer in de ketel te krijgen, niet vooruit of achteruit. (de rest van de collega's moest op straat staan wachten)   :evil:
Dan maar binnen de schop halen en uitgraven, er lag toch wel ±20cm sneeuw op de parkeerplaats.
Bij het ruimen zag ik iets wat me deed nadenken: de letters RV op de voorband, aan stuurkant...
Vanavond maar even gewisseld, en kijk... ik moet niet meer graven, gelijk niks de straat door.  :eusa_dance:

Een blunder, en snap nog niet hoe dit me is overkomen, de letters waren immers duidelijk.?  :-[

"t overkomt zelfs de bandenboer.

Heb eens 225/35-18 op velgen laten leggen. Duurde ietsje langer. Rekening, 5 banden voor de prijs van 4 en kreeg er ook maar 4.. Nummer 5 hebben ze er met de slijptol af moeten halen.  ;D

hathü

Citaat van: Ludo op 21-12-2009 21:14:32

Dus 1 van jullie komt me morgenvroeg de straat uit trekken?.  :eusa_dance:

;D

Even een 'update'.
Moest daar stoppen om de poort te openen, en helaas, geen beweging meer in de ketel te krijgen, niet vooruit of achteruit. (de rest van de collega's moest op straat staan wachten)   :evil:
Vanavond maar even gewisseld, en kijk... ik moet niet meer graven, gelijk niks de straat door.  :eusa_dance:

Een blunder, en snap nog niet hoe dit me is overkomen, de letters waren immers duidelijk.?  :-[

Dus je had achteruit de poort in moeten rijden. ;)