Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Citaat van: t_w op 30-12-2010 10:52:37
Geen idee hoe betrouwbaar het is, maar ik gooi 'm d'r maar eens in:

Autoschades met / zonder winterbanden

Cijfers van independer over de toename van schades tijdens de wintermaanden bij auto's met en zonder winterbanden...

(via Autoblog)

Lastig. Je zult per schadegeval moeten gaan kijken hoe en wat van de toedracht. Iemand met winterbanden kan door zijn gedrag op de weg ook een ongeluk veroorzaken en iemand met zomerbanden schade toebrengen en andersom natuurlijk ook. Dat je de kans op ongelukken vergroot met bepaalde type zomerbanden staat buiten kijf, maar dat geldt ook voor rijden op winterbanden die of niet geschikt zijn voor sneeuw of te weinig profiel hebben. Als je al die variabelen kent, dan pas kom je tot een valide onderzoeksresultaat.

Groet,
Roger

tackle

Citaat van: V70 classic op 24-12-2010 08:39:30
Citaat van: haasje op 24-12-2010 01:02:58
Zover als ik weet is het bij wet verboden om in Nederland (en volgens mij ook in Belgiƫ) met sneeuwkettingen te rijden.

Klopt
Al heb ik er de bakker vorig jaar wel mee gezien  ;D .
Die was het zo beu zijn busje telkens vanaf de wegrand te bergen  :eusa_whistle: .

onzin, sneeuwkettingen liggen in de meeste plisieautos gewoon achterin. Spijkerbanden mogen niet.

oh ja, snelheid met sneeuwkettingen, tis algemeen niet verstandig om er harder dan een 40 mee te rijden, anders rekt het elastiek, of de spanketting raakt los, dan heb je behoorlijk schade aan spatborden. Bovendien rijdt het niet geweldig.

Ludo

Citaat van: tackle op 30-12-2010 13:46:33
sneeuwkettingen liggen in de meeste plisieautos gewoon achterin.

Rijden die ook BMW?.

;D

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Luc

Die kan best in het topic bijzondere foto's...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Loezzie850

Chris

Ik heb eigenlijk alweer zin om op het zomersetje te gaan rijden :eusa_shifty:.

Als het zo doorgaat met het weer gaan ze er denk ik ergens in maart onder :angel: ;D!

Marc O.

Ik denk dat ik m'n zomerbandjes er weer onder ga zetten. Ben de herrie van de winterbanden onderhand helemaal beu.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Ik rij nog op de zomerbanden. ;) Het winterweer setje ligt startklaar in mijn garage, maar met dit weer pieker ik er niet over om ze eronder te zetten...
Of laat het nu weer winter worden of laat het voorjaar maar komen, maar dit kwakkelweer ben ik echt helemaal beu. :(
Volvoloos....

Sbv

Citaat van: Chris op 12-02-2011 11:24:41

Als het zo doorgaat met het weer gaan ze er denk ik ergens in maart onder :angel: ;D!
Ze zitten er met 15 min onder

elianmars

Citaat van: Sbv op 12-02-2011 13:50:55
Citaat van: Chris op 12-02-2011 11:24:41

Ze zitten er met 15 min onder

Maar bij min 15 zou ik de winterbanden er toch weer onder leggen  :P

KIM

Citaat van: Marc O. op 12-02-2011 11:29:18
Ik denk dat ik m'n zomerbandjes er weer onder ga zetten. Ben de herrie van de winterbanden onderhand helemaal beu.
Ik heb nergens last van  :evil:

Marc O.

Citaat van: KIM op 12-02-2011 15:55:54
Citaat van: Marc O. op 12-02-2011 11:29:18
Ik heb nergens last van  :evil:

Nee, jij vervoert je R achterop een aanhanger ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...