Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Daar zit inderdaad een Wolfson DAC in. Van hun verwacht ik het gebruik van NE5532's .
Het leuke van deze DAC is dat hij over ASIO drivers beschikt voor USB en ook hun eigen drivers.

Voor de mensen die meersporen opnamen maken en bijvoorbeeld zang achteraf toe willen voegen is dat een uitkomst. Met gewone audio kaarten krijg je al snel "latency" problemen. Ik het kort gezegd: Het laatste spoor dat je opneemt zal wat achter lopen op het bestaande geluids spoor.

Als el cheapo oplossing zou je voor je bestaande geluidskaart de gratis ASIO4ALL driver kunnen gebruiken. Mijn ervaring is dat dat geen werkbare situatie is voor degene die er mee moet werken.

Ach bij Cambridge Audio hebben ze al vaker laten zien dat het lampje aan is. Al geloof ik het pas als ik het hoor. ;)

razorx

Hier nog een linkje met zeer goede uitleg over USB en audio.
https://techsupport.cambridgeaudio.com/hc/en-us/article_attachments/201787081/Audiophile_s_Guide_To_Bit_Perfect_USB_Audio.pdf

Mijn vermoeden is dat dit verhaal ook geldig is voor de optische audio aansluiting.

razorx

De DAC is binnen.
Nooit verwacht dat een zo simpele opzet zo een goed geluid zou geven. Of wellicht juist daardoor?

Het geluid komt uit de optische uitgang van de computer, via een glasvezel naar de DAC en dan naar de versterker.
De DAC heeft zelf gelukkig geen volumeregeling.

Wel heeft hij  vier ingangen waardoor ik hem als digitale ingangs selector kan gebruiken.

Als ik de muziek onder Windows met VLC of Foobar2000 met de juiste instellingen afspeel zet ik zelfs het resampelen onder Windows uit. Schoon van bron tot speaker en dat hoor je!

Die Chimay van gisteren beviel, dus nog maar een keer: Proost!

Ries van de Zilverschuit

Mooi spulletje hoor! 'k Heb ook wel eens naar die Cambridge gekeken. Misschien moet het er toch eens van komen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Boa tarde!!

Gisteravond zijn wij aangekomen in Albufeira, zuid Portugal.
We vinden de maand maart de naarste maand van het jaar. De winter is weliswaar voorbij, maar het duurt nog veel te lang voordat het zomer is.

Daarom besloten wij naar Algarve te gaan. In dit deel van het jaar rustig en goedkoop. Daarnaast zijn de zomers in Nederland tegenwoordig zo zonnig dat ik het land dan niet uit wil.

Dit was wat we gisteravond vanuit ons appartement zagen:

In de zomer zal je mij niet vinden op zo een plek waar je in rijen van tien kan zonnen maar als je dit alleen voor je hebt is dat heel fijn.

Vandaag zou de slechtste dag van de week zijn. Dat bleek in de praktijk heel erg mee te vallen. Na een uurtje warme regen verdreef de harde wind de wolken en bracht warmte. Het is gek  zo ineens tussen de olijven en de palmbomen te lopen.

De sinaasappels en de citroenen hingen al volrijp aan de bomen. De lucht rook naar de zee vermengd met de geur van bloemen alsof de lente hier niet bestond.

We zijn net terug van een wandeling naar het strand. Het is hier prachtig. De kinderen gaan al enkeldiep in de oceaan.

Vanavond koken we zelf, morgen maar eens genieten van een tonijnbiefstuk in knoflook met een mooie witte wijn.

Adeus!

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Lekker hoor. Algarve is nu fijn; van de zomer niet...

T5-4life

Geniet er van Yits.
Ajb zo nu en dan een foto posten, dan hebben we hier ook de zon.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

classicT5

Enjoy, vind Portugal erg mooi land, zeker in de winter en voorjaar.

V70geRwin

Mooi plekje Yits, geniet er van 👍

cornelis-b

Lekker genieten samen van het weer, het lekkere eten en de rust.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Mooie plek zeg!
Genieten daar  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4