Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Waarom moet de sensor ingebouwd zijn?

Hang een sensor in een waterkoker. Water wordt echt niet warmer dan 100 graden.

-edit-

Een tussenstuk ala het nivomaat verlagingsbusje tpv de thermostaat met daarin een draadgat voor een thermokoppel?
--
Autogas Inside . . .

Teddy81

Knap gemaakt weer Yits. Helemaal mooi dat het ook in de BC weergegeven kan worden! :eusa_clap:

razorx

Voor het goede begrip van de ijking:
Het gaat mij er om onze interpretatie van de kvs temp sensor te vergelijken met een andere geijkte thermometer, die zo dicht bij mogelijk meet.
Gat in slang en kitten, zal volgens mij de druk en tempp niet aankunnen.

Maar ik sta open voor suggesties.

peteRRR

Jeetje wat een knappe vinding. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

pwassink

Citaat van: razorx op 01-03-2012 23:14:43
Het gaat mij er om onze interpretatie van de kvs temp sensor te vergelijken met een andere geijkte thermometer, die zo dicht bij mogelijk meet.

Kit, koelwater, wisselende temp en druk, geen goed plan ..

Zou voor hetzelfde idee gaan, dus ouwe slang (dirk ?)  maar dan de extra tempsensor in wat "fitwerk" stoppen en dus een
metalen T stuk flansen waarin je die sensor stopt, oude slang met mes delen, deugdelijk fitwerk ertussen en gaan ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elmarconi

Ik zou een doodgewone PT100 met een Fluke aan de buitenkant vh thermostaathuis (onder de bekende torx) schroeven. Alu geleidt de warmte snel genoeg.

-edit- +t

--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: pwassink op 01-03-2012 23:36:27

Zou voor hetzelfde idee gaan, dus ouwe slang (dirk ?)  maar dan de extra tempsensor in wat "fitwerk" stoppen en dus een
metalen T stuk flansen waarin je die sensor stopt, oude slang met mes delen, deugdelijk fitwerk ertussen en gaan ..

Nadeel van deze oplossing is dat de thermostaat er nog tussen (Beide sensoren) zit. Of is dat een voordeel?
--
Autogas Inside . . .

pwassink

Citaat van: elmarconi op 01-03-2012 23:40:58
Citaat van: pwassink op 01-03-2012 23:36:27

Zou voor hetzelfde idee gaan, dus ouwe slang (dirk ?)  maar dan de extra tempsensor in wat "fitwerk" stoppen en dus een

Nadeel van deze oplossing is dat de thermostaat er nog tussen (Beide sensoren) zit. Of is dat een voordeel?

Nee das een nadeel.. heb jij weer gelijk in ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

Citaat van: elmarconi op 01-03-2012 23:09:08
-edit-

Een tussenstuk ala het nivomaat verlagingsbusje tpv de thermostaat met daarin een draadgat voor een thermokoppel?

Dit lijkt mij de beste oplossing, zo zitten de 2 sensoren naast elkaar en kun je ze ook werkelijk vergelijken. Bovendien hoeft er dan alleen een adaptertje/busje in elkaar geflanst te worden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID6342

Gaan we weer met misschien een niet zo slim idee, maar eentje voor het idee.  Het thermostaathuisje is vlak, een niveaubus om Nivomats te verlagen ook, ik weet alleen niet of die in dezelfde maat te verkrijgen zijn (maar dat moet wel lukken met een beetje zoekwerk).  Hierin gat boren, draad snijden, daar een losse sensor in en deze onder het thermostaathuisje zetten.  Tussen thermostaathuisje en verlagingsbus een gewone papieren pakking zetten en uiteraard 2 langere M7 boutjes gebruiken om de boel weer vast te schroeven.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elmarconi op 01-03-2012 23:09:08
Waarom moet de sensor ingebouwd zijn?

Hang een sensor in een waterkoker. Water wordt echt niet warmer dan 100 graden.

-edit-

Grote kans dat iets doms zeg tussen de academici hier, maar ik dacht altijd door de combinatie van KVS en van de in het systeem opgebouwde druk, de kooktemperatuur een graad of twintig verhoogd werd. Net zoiets als dat zout opgelost in water de bevriezingstemperatuur verlaagd.

Niet gaan schieten als ik er naast zit, dan ga ik gewoon terug naar m'n poef. ;D

Respect voor het project!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

jeroen74

Als je een thermokoppel neemt met dun draad kun je het volgens mij wel lekvrij langs de slangafdichting krijgen. Eventueel misschien nog iets van pakkingsmateriaal erbij.

En zover ik weet is de reden van een gesloten koelsysteem dat de drukopbouw inderdaad zorgt voor kookpuntverhoging ;D

Jack v

het gaat niet om het kookpunt maar om een ijkpunt dit kan ook bij 90 gr liggen of 80  of 70. Dus als Yits nog precies zo'n thermometerjtje neeemt en daarvan het voelertje gewoon in het kvs tankje hangt. Desnoods door een gaatje in een ouwe dop te boren en die af te kitten komt het ook helemaaal goed. Als de meters allebeide de bedrijfstemp. aangeven zit ie goed met zn waardes.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: Jack v op 02-03-2012 09:22:04
Desnoods door een gaatje in een ouwe dop te boren en die af te kitten komt het ook helemaaal goed.

Zeker niet want dan meet je de damp die boven de vloeistof hangt.

Gr :D

Jack v

de voeler moet natuurlijkwel in de kvs Thuur. ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.