Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Kan niet anders zeggen !  Ben erg benieuwd hoe het verder gaat hiermee en je / jullie konden me als klant noteren, hahaha maar nu helemaal.  Denk persoonlijk, mede door de F in beeld, dat ik een klein bescheiden metertje dan toch mooier vind als in de BC.  Toch, weet niet waarom, blijft dat lampje aan me knagen......

haasje

Nog een ander idee misschien, is het mogelijk om het inputsignaal rechtstreeks (of via je vvis printje) naar de meter te sturen ipv via de electronica in de teller. Hierdoor zou de meter ook weer direct op temperatuurwisselingen reageren ipv de blokken die nu gebruikt worden.

The Volvoboy

Fantastisch!!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En nu van je kvs meter een olie temp meter maken :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

@Kornelis: De schakelaar schakelt inderdaad tussen kvs temperatuur en buitentemp. De F aanduiding moet ik nog even met de hand doen.
Heb hier wel wat ideetjes over, maar is voor later, eerst kijken hoe het door de "duur" test komt volgende week.

@Erwin: Is ook een mogelijkheid, Ik neem aan dat het gewoon een draaispoelmeter is.
Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk mijn fossiele wagen op onopvallende manier van wat moderners te voorzien.

Uiteraard nog even rondgereden. Door mijn merkwaardige gedrag: rijden, parkeren, peiel met een schroevendraaiertje aan wat onduidelijks, rijden, parkeren werd ik door twee agenten undercover aangehouden.

@Volvoboy: ook geen verkeerd idee.
Maar eerst maar eens werken aan een door iedereen inbouwbaar systeem.

KIM

Ik wil nog graag mijn baktemperatuur in de gaten houden Yits, kun je dat ook regelen? ;D

The Volvoboy

Misschien in de functie van de dagteller? ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Wat zou een goede/handige manier zijn om de boel echt te ijken?

UserID6342

De optie die Erwin zegt, is in mijn opinie, natuurlijk ver uit de mooiste maar weet absoluut niet of dit realiseerbaar is / kan.  Plus het feit dat dan niet iedereen het dan meer aan kan / durft te sluiten.

ulkeman

als het perfect blijft werken doe mij er dan ook maar 1  :eusa_dance:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

razorx

Gaat gebeuren heren.
Het wordt een voor iedereen makkelijk inbouwbare versie.

Namens het team kvs ;)

ulkeman

Citaat van: razorx op 01-03-2012 22:19:55
Gaat gebeuren heren.
Het wordt een voor iedereen makkelijk inbouwbare versie.

Namens het team kvs ;)

:eusa_dance: :eusa_clap:

wanneer kunnen we die verwachten?
en geschatte kosten?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

razorx

Dat durf ik nog niet te zeggen:
Hangt af van offerte printproductie bedrijf, kostprijs definitieve display, hoe lang ik over het CAD/CAM werk doe en het definitieve ontwerp.
Letterlijk dit was alleen een test om zeker te zijn dat de ECU de temperatuurdata eerlijk aanbied. Dus de verpesting in de tellerunit plaats vind.

jeroen74

Helaas is het geen simpele draaispoelmeter die de normale tempmeternaald aanstuurt, maar een zgn. air core movement; vier aansluitingen (soms 3) voor twee spoelen die haaks op elkaar staan en binnenin een magnetisch schijfje met daaraan het asje naar de naald. De draaihoek is de tangens van de stromen door de spoelen. Zie het maar als een twee fase synchroon motortje.

Zijn dus wat lastig aan te sturen, maar dat zit allemaal verbogen in (custom) ICs. Philips had er wel een ICtje voor.

Ik ben benieuwd waar de verborgen agenda zich bevindt ;D Ik zeg in het instrumentenpaneel ;)

Durf je de stekker van de fan los te trekken Yits? En dan in de file te gaan staan? ;D

razorx

Bedankt voor je info Jeroen,

100 of 110 graden lijkt me nog niet zo eng voor een ijkmeting.
Alleen waar en hoe plaats je de vergelijkende thermometer lekvrij?

The Demon

Citaat van: razorx op 01-03-2012 23:01:11
Bedankt voor je info Jeroen,

100 of 110 graden lijkt me nog niet zo eng voor een ijkmeting.
Alleen waar en hoe plaats je de vergelijkende thermometer lekvrij?
Misschien een loze opmerking, maar in een oude slang van de radiateur?
Gaatje boren, sensor erin, afkitten en monteren en na meting de goede slang weer terug zetten.

Groet,
The Demon.