Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Matthieu123

Erg interessant yits. Met name dat je het monopolie wil doorbreken doet mij deugd.
Mag ik vragen wat nou die uitstroompijpjes kosten zo.?

razorx

#3181
Citaat van: Matthieu123 op 24-02-2013 02:19:44
Erg interessant yits. Met name dat je het monopolie wil doorbreken doet mij deugd.
Mag ik vragen wat nou die uitstroompijpjes kosten zo.?
18 euro per stuk, zonder de o ringen.

-edit- excl. B.T.W.

MICHEL306

Mooi verslag yits, damn wat een prijzen......

gr  M

razorx

Citaat van: MICHEL306 op 25-02-2013 08:50:45
Mooi verslag yits, damn wat een prijzen......

gr  M
Het ergste komt nog: Donkerbruine injectoren en alle bijbehorende ringetjes.
Graag stel ik het zo: Koop je een 2e hands auto, reserveer 1000 á 2000 euro.

Als je zoekt naar problemen, zal je ze vinden. ;)

Komt allemaal wel goed. Het allemaal ietsje meer werk dan verwacht, maar ik beschik ook net even over wat meer mogelijkheden voor diagnose.
Niet dat dat heilig is maar geen errors van de ECU betekent nog niet dat het goed is. Dat is dank aan Motronic 4.4 en behoorlijke OBD ondersteuning goed te zien. Ik ga lekker stapje voor stapje verder en ieder stapje is weer een verbetering.

Ben al dolblij dat ik aan de cosmetica niets hoef te doen. ;)

razorx

#3184
Met dank aan dit topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61186.msg1302375.html#msg1302375

De ontbrekende turbodrukmeter besteld. Nette oplossing. Een MAP sensor is een mooie manier om de turbodruk te meten. Als ik nog twee blinde paneeltjes naast elkaar kan krijgen ga ik wat anders doen qua inbouw, maar dat is voor later. Hangt een beetje samen met de plaatsing van de Brodit HTC steun.

Oh ja: De Parrot gaat er uit en er komt een Grom Bluetooth interface.

Oh wat heb ik het zwaar met die leuke dingen.

MICHEL306

HHHMMM    waarom geen carputer.....heb je alles in een.....

En je hebt gelijk, zoals je misschien weet bezit ik nu alleen nog een alter 1 waar de vrouw zich in verplaatst,deze wordt nog dit jaar gespoten en koppeling vervangen etc. zelf rij ik tegenwoordig een "sterretje"oftwel een a class mercedes 170cdi en ook daar druk mee stage 1 te volmaken.
Koppeling,chip, draagarmen en velgen zijn al gepasseert,en ook nu bezig met het perfectioneren, rammeltjes en kraakjes affijn de hele reut, het moet gewoon goed werken en perfect zijn.

gr M


ps ik weet t een ster is een beetje vloeken in de kerk maar 1:20 en 7 tientjes wegenbelasting....tis crisis

UserID6342

Dat er bij de x70 turbo modellen, geen turbodrukmeter zit heb ik nooit begrepen.  Vind dit ook echt een misser van Volvo.  Niet dat de meter van een 850 heilig is of zo, maar het geeft je wel een goede indicatie van wat er nu gebeurt.

Bij een externe meter heb je altijd meteen weer het probleem van 'waar laat je 'm '.  De oplossing zoals in het andere topic vermeld staat is een erg mooie voor een digitale meter.  Echter de mensen, zoals ik, die liever een wijzer hebben zullen bijna automatisch naar elders moeten uitwijken.... immers 52 mm (meter diameter) is best groot als je die kwijt moet.

razorx

@Dirk: Helemaal met je eens dat het ontbreken van die meter bizar is. Wat ik uiteindelijk ga doen is waarschijnlijk het plaatsen van een z.g.n. bar-graph meter. Leest net zo fijn als een wijzer, maar is even wat kleiner. Zeg maar zoals de snelheidsmeter van een Amazon, maar dan met leds.

@Michel: Dit keer ga ik geen carputer plaatsen. Ik wil de looks van dit juweel zo origineel mogelijk houden. Op de heldere koplampen en de XC grille na.

MICHEL306

#3188
@Dirk  in mijn ster zit niet eens een temperatuur meter.....turbo meter van volvo gaat eigelijk nergens over, ok hij beweegt maar geeft geen waarde aan waaruit je bijvoorbeeld een defect zou kunnen aflezen.

@Yits  das ook wel het mooiste de wagen orgineel houden eventueel met wat nieuwe snufjes maar onzichtbaar.

gr M

UserID6342

Mich, de meter is ook alleen bedoelt om je een indicatie te geven.  Niets meer of minder als dat.  Wat de ster betreft ga ik maar niet op in ;D ;D

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 26-02-2013 20:15:23
Mich, de meter is ook alleen bedoelt om je een indicatie te geven.  Niets meer of minder als dat.  Wat de ster betreft ga ik maar niet op in ;D ;D

:eusa_think:   ....niet?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Er zijn wat spulletjes binnen. De Brodit actieve telefoonhouder voor de HTC. Past naadloos op de Volvo steun die in plaats van het x70 klimaatroostertje komt. Mooi spul dat Brodit: Functioneel, stevig en simpel. Alleen nog de bluetooth Grom interface en ik ben compleet.

De LPi injectoren, besteld bij ABK-Autogas.nl zijn ook binnen inclusief een overkill aan ringetjes.

Heb zin in het weekend.  :eusa_dance:

Ries van de Zilverschuit

'k Ben zeer benieuwd wat de fueltrim gaat doen met die nieuwe injectoren. Wel een solide investering zeg!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ludo

Citaat van: razorx op 21-02-2013 21:41:28
Loctite 9466, Dit is wat in de Vialle servicelijst van onderdelen staat.

Yits is dat die lijm, die bij iedereen loskomt?.  ;D

;)

razorx

Citaat van: Ludo op 26-02-2013 20:59:35
Citaat van: razorx op 21-02-2013 21:41:28
Loctite 9466, Dit is wat in de Vialle servicelijst van onderdelen staat.

Yits is dat die lijm, die bij iedereen loskomt?.  ;D

;)
Als ze inderdaad ook daadwerkelijk die gebruiken. ;)
Die Loctite 9466 zou beige zijn. Tot nu alleen zware lijm gezien, of het moet aanslag zijn.

Heb jij suggesties?