Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Nee geen idee welke momenteel gebruikt word, maar weet wel dat die eerste die men gebruikte los liet.
Die was eerder doorzichtig.

KIM


razorx

Ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen. Ik heb wel een erg goed industriële reiniger voor vóór het verlijmen.
Het gemene is dat ik pas weet of de verlijming goed is na een paar jaar. Heb je nog even. ;)

KIM

Mijne lieten als binnen het jaar weer los hoor Yits.

razorx

Citaat van: KIM op 26-02-2013 21:14:57
Mijne lieten als binnen het jaar weer los hoor Yits.
Oh gelukkig, dan weet ik het sneller.  ;D

razorx

#3200
Nee even serieus, ik ben een beetje melig. De specs van de lijm zijn goed zat. Ik neem aan dat men braaf de juiste lijm heeft gebruikt.
Waar zou het op stranden: Temperatuur, trilling, gebrek aan elasticiteit?

P.S. De houders doe ik pas in een later stadium, als ik meer zekerheid heb. Zo dramatisch zit die ene nog niet. Eerst de injectoren.

Ludo

Citaat van: razorx op 26-02-2013 21:18:03
Nee even serieus, ik ben een beetje melig. De specs van de lijm zijn goed zat.

Ik maakte ook maar een grapje hoor.  :evil:

jeroen74

Als ik de specs er nog eens op na lees, zie je een mooi grafiekje op de tweede pagina: hot strength. De sterkte loopt boven de 22 graden snel terug tot maar grofweg 20% bij 60 graden en daarna tot 10% of zo daarboven...

razorx

Citaat van: jeroen74 op 26-02-2013 21:32:27
Als ik de specs er nog eens op na lees, zie je een mooi grafiekje op de tweede pagina: hot strength. De sterkte loopt boven de 22 graden snel terug tot maar grofweg 20% bij 60 graden en daarna tot 10% of zo daarboven...
Daar schrok  ik eerst ook van totdat je leest dat dat het percentage van een ehh zeg maar behoorlijke kracht is.

Cadeau komt deze materie in ieder geval niet. ;)

razorx

Citaat van: Ludo op 26-02-2013 21:29:24
Citaat van: razorx op 26-02-2013 21:18:03
Nee even serieus, ik ben een beetje melig. De specs van de lijm zijn goed zat.

Ik maakte ook maar een grapje hoor.  :evil:
Je hebt wel een punt hoor.

MICHEL306

Citaat van: henry classic v70 op 26-02-2013 20:26:04
Citaat van: Dirk342 op 26-02-2013 20:15:23
Mich, de meter is ook alleen bedoelt om je een indicatie te geven.  Niets meer of minder als dat.  Wat de ster betreft ga ik maar niet op in ;D ;D

:eusa_think:   ....niet?

ja vreemd he.......

razorx

#3206
TT 267dkm, 5 donkerbruine LPi injectoren geplaatst

Vanavond na het eten kon ik het niet laten, het kriebelde teveel.

Met een looplamp naar buiten om de 5 witte LPi injectoren te vervangen door 5 donkerbruine. Was zo gedaan. Pas even op met het loshalen van de slangen naar de injectoren. Daar zit nog gas in. Natuurlijk zal dat richting je gezicht willen.



Daarna de motor gestart en uitvoerig gecontroleerd op gaslekken. Na een paar minuten stationair om de ECU te laten wennen werd het tijd om wat te gaan rijden. De wagen rijdt als een reiger met wielen.

Na enige tijd was er een duidelijke trend voor de LTFT te zien: -14%.
Niet onverwacht. Een rekensommetje laat zien dat ik gelijk had met mijn vermoeden dat de LPe bij inbouw ooit geprogrammeerd was voor 6 witte injectoren in plaats van 5. Lees en huiver:

De opbrengst van vijf donkerbruine ingectoren: 5*28=140
Omdat de LTFT naar de -14% is gegaan kom je op een door de LPe verwachtte injectieopbrengst van 140/1,14=122,8

Dat ligt wel frappant dicht bij de opbrengst van 6 witte injectoren: 6*20=120.

Ik had mijn vermoeden al een tijdje terug per PB geopperd aan een waardig medeforumlid. Die gaf terecht het antwoord: Waarom zouden ze dat doen? Mijn vermoeden kon ik nog niet zo precies onderbouwen als nu overigens.

Ik denk dat het ongeveer zo gegaan is bij Mesman:
Leerling: Welk programma moet in een V70, Kees?
Kees: Wat voor injectoren zitten er in?
Leerling: Witte.
Kees die het te druk had met een lastige klant vergat te vragen om het aantal injectoren en gaf het antwoord voor zes injectoren: Je moet 32445 uploaden.

Zo iets, of een andere menselijke fout.

Ik zal wel naar Bodo moeten om de LPe programmering aan te passen op deze "rijke" injectoren, om de LTFT voor benzine en gas gelijk te krijgen.

Aan de andere kant, het valt allemaal binnen de marge van het regel systeem en het is misschien niet eens zo verkeerd om tijdens vollast (open loop) een wat rijker dan voorgeschreven mengsel te hebben.

maartendeb

Zo'n LPe computer geeft toch wel een foutmelding als hij een 6e injectorsignaal zou missen? :eusa_think: Verder nemen ze het helaas niet zo nauw met de de versienummers bij Vialle; ik heb 6x achter elkaar andere software gehad, zelfde nummer.

Bij mij zat de LTFT de laatste ronde op -6% gemiddeld bij stationair, toen kwam ik niet door de APK ivm veel te hoge CO waarde op toeren. Misschien een idee om dat ook even te laten checken? :)

razorx

#3208
Citaat van: maartendeb op 27-02-2013 20:48:16
Zo'n LPe computer geeft toch wel een foutmelding als hij een 6e injectorsignaal zou missen? :eusa_think:
..
Ik weet dat niet zo zeker. Hij krijgt 5 injectorsignalen binnen. Ik vraag me af hoe ze het intern programmeren voor 5+1 output en de foutafhandeling.

Citaat van: maartendeb op 27-02-2013 20:48:16
Bij mij zat de LTFT de laatste ronde op -6% gemiddeld bij stationair, toen kwam ik niet door de APK ivm veel te hoge CO waarde op toeren. Misschien een idee om dat ook even te laten checken? :)
Dat zal ik zodra hij volledig ingeleerd is zeker doen. Een weekje rijden en dan maar even naar Fastech voor een rollenbank en AFR en CO.

Dank je voor je nuttige feedback.

KIM

Ik herinner me ergens gelezen te hebben dat de LPe een omgebouwde 6 cilinder regeleenheid was..