Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Als je de zwanehals goed richt klopt dat. In de praktijk werkt dat niet handig. De parrot werkt bovendien met twee microfoontjes voor noise cancelling. Ik was zeker niet minder verstaanbaar toen ik die gebruikte.

KIM

Bij mijn zwanehalsmicrofoon hoort men vaak niet eens dat ik aan het autorijden ben. Hij zit bijna op dezelfde plek als waar die van jou zat.

razorx

Misschien dat de jouwe beter bundelt. Zodra ik het raam maar een kiertje opende was een gesprek onmogelijk. Bij mij ging het om een Pelker, weet niet welk model of versie. Op zich een goed merk.

pwassink

Citaat van: razorx op 07-09-2013 21:34:52
Misschien dat de jouwe beter bundelt. Zodra ik het raam maar een kiertje opende was een gesprek onmogelijk. Bij mij ging het om een Pelker, weet niet welk model of versie. Op zich een goed merk.

Pelker of Peiker ??

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 07-09-2013 22:07:48

Pelker of Peiker ??

Foutje, Peiker. ;)

Arnie82

Goed bezig Yits... Als je trouwens de afdekkap van de binnenverlichting even demonteerd kan je het draadje nog mooier wegwerken.

Daarnaast werkt de dubbele microfoon van Parrot gewoon meer dan prima en veel onopvallender dan zo'n retro zwanehals. ;)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

razorx

Yep! Ik wil zo een retro ding niet in mijn linker oorgat of porrend in mijn neus ;) Ik vind dat ding afleidend. Daarnaast is het heel fijn dat de Asteroid Smart kan pairen met meerdere telefoons. Dan is die centrale positie van de microfoon bij de middenspiegel heel fijn voor je reisgenoot.

Als iemand nog een leuke fix weet voor de 70 serie ophangpunten voor het schopbord boven houd ik me warm aanbevolen.

viking_in_shorts

Niet zeker wetend wat je bedoelt neem ik toch een gok. Mijn pa heeft een Alu plaatje gemaakt en gemonteerd met popnageltjes op het schopbord. Daarin draai je vervolgens de schroef. Dus wat je ziet zijn 3 popnagelkopjes net onder de schroef. Wat mij betreft erg netjes. En het houdt al jaaaaren en jaaaaren.

Tenzij je wat anders in je hoofd had, is dit misschien een goede tip.

razorx

Thanx Viking, je begrijpt wat ik bedoel.  Wat ik wil bij de 70 classic is een onzichtbare oplossing. Het gaat om de twee langwerpige vang gaten onder de passagierskant van het dashboard. Hierin vallen normaal gesproken twee brede strips van het schopbord. Alleen aan de dashboard kant heeft Volvo gekozen voor een veel te slappe constructie die gedoemd is tot afbreken. Wat ik wil is die constructie opnieuw maken maar dan beter. Twee te dunne plastic lipjes met een gat er in, de oorspronkelijke constructie, is geen blijvende oplossing.

Het vervelende is dat je erboven ook niet echt vlees hebt om in te schroeven. Het liefste zou ik een brede Alu strip zien van links naar rechts waar de twee strips van het schopbord boven vallen bij inklikken. Maar misschien kan het nog mooier.

Sbv

Raam dichthouden en airco aan ?
Ik heb zelf vroeger ook met zwanenhals microfoon gereden en dat was wel erg goed verstaanbaar voor de andere kant.

UserID6342

De zwanenhalzen waren altijd erg goed, laat dat voorop staan.  Echter persoonlijk denk ik dat ook die techniek niet stil heeft gezeten en als ik zie / hoor wat er tegenwoordig met die kleine microfoontjes allemaal mogelijk / verstaanbaar is kan ik Yits, en mijzelf ook, heel goed begrijpen.  Ook ik heb de zwanenhalzen er allemaal eruit gekiept en heb al sinds jaar en dag zo'n klein microfoontje op het verlichtingspaneeltje zitten.  Werkt prima !

grijzev70tdi

In de N zit zo'n orginele, maar vind het niet echt ideaal.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Citaat van: Dirk342 op 08-09-2013 09:25:43
De zwanenhalzen waren altijd erg goed, laat dat voorop staan.  Echter persoonlijk denk ik dat ook die techniek niet stil heeft gezeten en als ik zie / hoor wat er tegenwoordig met die kleine microfoontjes allemaal mogelijk / verstaanbaar is kan ik Yits, en mijzelf ook, heel goed begrijpen.  Ook ik heb de zwanenhalzen er allemaal eruit gekiept en heb al sinds jaar en dag zo'n klein microfoontje op het verlichtingspaneeltje zitten.  Werkt prima !

Ik heb de mijne al zeker 10 jaar in gebruik, dus loop ik inderdaad wellicht wat achter.
Nog steeds verbaas ik mij echter over de, soms, slechte kwaliteit van telefoongesprekken met anderen. Ik neem echter ook niet de moeite om te vragen met welke set ze bellen, dus weet niet welke wel en welke niet goed zijn in de praktijk. Ik heb zelf echter nog nooit klachten gehad, dus hou ik het lekker bij de bewezen kwaliteit van mijn zwanehals.

maruska

jij hebt zeker ook nog de nokia 6310i Kornelis ? ;D

geintje
Ontopic : meer foto's van inbouw nog Yits ?
Sta op de rand om ook zo'n geval te halen.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jeroen74

Ik heb een alu strip gepopnageld om de scharnieren van het dashboardkastje op vast te kunnen maken. Ik vind het ook niets, maar ja, beter dan een dashboardkastje klep die er zowat uitdondert... :/

Ik denk dat ze de verkeerde soort plastic gebruikt hebben; en de meeste mensen hebben de neiging die schroefjes veels te hard aan te draaien.