Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 75 gasten bekijken dit topic.

rovelra

Gasfles aan de compressor aansluiten!!
Als je dan binnen wat doet ,kraan dicht van fles en mee naar binnen nemen.....


razorx

Thanx heren!

Ik zal jullie adviezen ter harte nemen.

razorx

Citaat van: C.punTeR op 25-09-2013 20:44:05
Een oude brandblusser?
Bij een permanente-druk,(met een drukmetertje )zit een autoventiel als vulnippel.

(wel leeg natuurlijk). ;)

Groet..
Goh wat kan een mens twijfelen, maar bovenstaand idee spreekt me toch het meeste aan.
Maar eens op zoek gaan naar en leeg blussertje met een paar liter aan volume.

razorx

Citaat van: StefanCJ op 26-09-2013 09:44:54
Yits,

Sorry voor de topicvervuiling. Bevalt de Motive bleeder goed? Ik heb het fimpje op [url]http://www.motiveproducts.com/[/url bekeken en het ziet er uit als een handig tooltje. Eenvoudiger dan een Easybleed omdat je dan steeds loopt te vogelen met het reservewiel.
:)
Ik heb hem nog niet gebruikt. Tot nu toe altijd met een Easybleed gewerkt. Dit zou veel beter moeten werken.

Snellebaksteen

Citaat van: razorx op 26-09-2013 20:48:23
Citaat van: C.punTeR op 25-09-2013 20:44:05
Een oude brandblusser?
Bij een permanente-druk,(met een drukmetertje )zit een autoventiel als vulnippel.

(wel leeg natuurlijk). ;)

Groet..
Goh wat kan een mens twijfelen, maar bovenstaand idee spreekt me toch het meeste aan.
Maar eens op zoek gaan naar en leeg blussertje met een paar liter aan volume.

Zoals gezegd: ik heb er 1 voor je liggen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

dbs1

Citaat van: razorx op 25-09-2013 18:43:04
Dan nog wat anders: Mijn automaat fluit bij het rijden. Puur door toeval las ik in Vida dat daar een officiële fix voor is door de trillingsdemper, als hij er al zit, op de linker aandrijfas op de juiste plaats te plaatsen. Anders alsnog plaatsen.

Ik denk dat het de automaat is. Bij het optrekken.
Niet super hard, maar wel hoorbaar. Zodra de snelheid constant is lijkt het weg te zijn.
Het geluid zit een beetje tussen fluiten en zoemen in.

Het zoemen/fluiten van de bak onder bepaalde omstandigheden komt meer voor, de mijne doet dat ook. Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37521.msg747917.html#msg747917 voor de ook door jou gevonden oplossing.
Ook hier kun je lezen over gejoel in de bak.

Ik volg de ontwikkelingen van de comfortmodule overigens op de voet, heel mooi dat je zoiets maakt  :eusa_clap:.
En de "halve maanafstelling" van de waste gate actuator ga ik ook maar eens bekijken.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

razorx

Het is inderdaad een bekende, waar een fix voor is.
Zondag nog maar even de tijd nemen om goed te luisteren.

razorx

#4237
De dag begon met een ergernis.
Ik wilde het oude ietwat lekke expansietankje vervangen door een nieuwe.
De oude had een scheur op het koppelstuk aan de onderkant en oogde so wie so onwaardig.


Mijn fout dat ik bij het bestellen niet naar het merk keek. Pro Parts. Al had het voor het bedrag ook origineel mogen zijn.

Bij het inklikken van de sensor brak het eerste deel van het plastic af.
Bij het voorzichtig vastdraaien van de slangklem om het rubber en het terugstroompijpje brak het terugstroompijpje af.

Behalve een slecht humeur krijg je dan Afrikaanse toestanden. Ik bedoel ergens in Afrika waar geen Volvo dealer is. De andere roffel was in gebruik en ik had geen vervoer. Ik wilde toch per sé vervoer om wel nú een expansievaatje te halen en naar de VKB te gaan of omgekeerd. ;)

Het metalen pijpje een dikke centimeter uit de plastic omhulling getrokken. Die afgebroken omhulling zat vast in het nieuwe terugstroomslangetje.
Vervolgens dat pijpje in het overgebleven gaatje in het expansievat gestoken en het geheel volgens Sahara traditie professioneel geborgd met een tie-wrap of wat. Het systeem zou moeten werken als een ietwat overgevoelig overdruk ventiel. Zaak was dus niet te veel druk op te bouwen.

Met een slakkegangetje van 100 naar de VKB getuft. Bij één van de eerste standjes rechts zag ik een mooi schoon expansievaatje, met de nieuwe dop en met sensor. Voor 15 euro was die van mij.

Op de VKB weer heerlijk bij kunnen kletsen.

Vlak voor mijn vertrek wed ik betrapt door Lunadust:


Uiteraard wilde ik met een veilig gevoel naar huis met een vers expansievat.

HJBiemond

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


T5-4life

Al met al een kostbaar expansietankje  :eusa_whistle:
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

razorx

Citaat van: T5-4life op 28-09-2013 20:08:25
Al met al een kostbaar expansietankje  :eusa_whistle:
Zeker. Eerst een retourtje Sahara voor wat ervaringsdeskundigheid met minimale middelen, dan de VKB. Het eten. Dan nog mijn zielsleed en een gapende wond op mijn rechterhand die ongetwijfeld gaat ontsteken. Heeel veel geld.  ;D

T5-4life

Citaat van: razorx op 28-09-2013 21:13:18
Citaat van: T5-4life op 28-09-2013 20:08:25
Al met al een kostbaar expansietankje  :eusa_whistle:
Zeker. Eerst een retourtje Sahara voor wat ervaringsdeskundigheid met minimale middelen, dan de VKB. Het eten. Dan nog mijn zielsleed en een gapende wond op mijn rechterhand die ongetwijfeld gaat ontsteken. Heeel veel geld.  ;D
Gelukkig geen scheurbuik Yits!
C70 T5 coupe LPI 1998 397 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

razorx

Citaat van: T5-4life op 28-09-2013 21:16:01
Citaat van: razorx op 28-09-2013 21:13:18
Citaat van: T5-4life op 28-09-2013 20:08:25
Al met al een kostbaar expansietankje  :eusa_whistle:
Zeker. Eerst een retourtje Sahara voor wat ervaringsdeskundigheid met minimale middelen, dan de VKB. Het eten. Dan nog mijn zielsleed en een gapende wond op mijn rechterhand die ongetwijfeld gaat ontsteken. Heeel veel geld.  ;D
Gelukkig geen scheurbuik Yits!
Mhh zeg je wat.  :eusa_think: Wat naarders: Die, ik kan het niet netter zeggen, geilaard van een Cavia Franz Joseph was vandaag mee naar de VKB. Sindsdien heb ik hem niet meer gezien. Als iemand één van de twee dirndels bij de ingang kent: Vraag alstjeblieft of hij bij één van hun is. Ik vermoed de linker, dat is zijn smaak.

Zucht daar gaan we weer.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Yits, doe Franz-Joseph nu eens een keer een hals-(lees: wurg)bandje om, dan kan je hem in iedergeval van die Dirndels weghouden en ook ongezien een expansievaatje plaatsen (Lunadust is getipt door F-J).

Groet,
The Demon.