Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Op de bochtige smalle (berg)kustweg van de Amalfikust is dit iets wat je om de 50 meter meemaakt.
Zuiditalianen ervaren het moeten rijden op een door belijning gemarkeerde eigen weghelft als een zeer ernstige schending van hun bewegingvrijheid en gaan dan ook, ondanks dat het in beide richtingen stervensdruk is met auto's, motoren en een gigantische zich helemaal nergens van aantrekkende hoeveelheid scooters, uit een soort macho nonchalant protest juist op de andere weghelft rijden, ook al is daar absoluut geen aanleiding voor. Met als gevolg dat je in een scherpe haarspeldbocht waarin het zicht volledig geblokkeerd wordt door een rotswand, je om de haverklap plots geconfronteerd wordt met zo'n idioot die nog net op tijd op 30 cm van je voorbumper stopt waar dan tussendoor zich steevast ook nog eens ff gauw een stuk of twee, drie scooters met ware doodsverachting doorwurmen.

Maar dat allemaal is nog niks vergeleken met een ritje door Napoli, wat de ultieme test moet zijn of je nog een gezond hart hebt. Stoplichten bv zijn daar niet eens een suggestie meer, maar nog slechts pure animatie.

Zuiditalianen moeten wel "by far" de allerslechtste rijders "ever" zijn....

Piet

Maar, met gepaste trots kan ik zeggen dat ik de C70 desondanks weer schadevrij italie heb weten uit te krijgen.

daanium

Citaat van: razorx op 28-08-2014 21:44:16
FJ was een beetje vermoeiend op de terugrit. In Oostenrijk pikten we hem keurig op.
De dirndel bij wie hij verbleef had nog een rode blos op de wangen en liep wat moeizaam.

Toen hij hoorde dat we in Beieren zouden stoppen piepte hij voortdurend: Dikke tieten, dikke tieten, nog meer. Pieppieppiep!

Je kan het raden: We zijn hem weer kwijt.
Bij de dierenwinkel hebben ze me nooit iets over zijn gedrag verteld. Meer en meer begrijp ik waarom.

Wat de locatie van mijn hart aangaat: Op dat moment op huighoogte.

zei iemand dikke tieten?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

:eusa_think: FJ is nog ergens in Beieren. Een geile maar ook hoogbegaafde Cavia. Wat moet je met zo een dier?
Wij zijn inmiddels wel veilig en wel thuis aangekomen. Nrfh gedroeg zich keurig. Ken hem eigenlijk niet anders de laatste 5 jaar.
Morgen even kijken naar de handremmen van de R, dan mag die naar de APK.

Klinkt fijn van die zuid Italianen en hun verkeersgedrag. Wat een verkeersterreur als ik dat zo lees.

Nu lekker aan de lijnolie en "even" naar wat afleveringen 24 kijken.
Proost!

razorx

Ennuh: Waar ik natuurlijk het meeste zin in heb is het testen van de Lambda Commander na wat aanpassingen die ik gedurende de vakantie heb gemaakt.

UserID6342

Welkom thuis ;D

En op die k*tcavia's van tegenwoordig kun je ook al niet meer op bouwen....

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 30-08-2014 09:27:32
Welkom thuis ;D

En op die k*tcavia's van tegenwoordig kun je ook al niet meer op bouwen....
[Melig modus aan]Je kan er wel op bouwen hoor Dirk, alleen worden ze er zo plat van  ;D [Melig modus uit]

razorx

TT plm 290dkm, KVS slang vervangen en handremmen stellen
Goedemiddag!

De linker handrem liep wat achter bij de rechter.
Omdat de R voor 12 september zijn APK krijgt werd het toch wel tijd daar wat aan te doen. Bleek gelukkig alleen een kwestie van stellen te zijn.

Even tusssendoor een leuk vakantiemoment van Nrfh:

Vandaag was het heerlijk sleutelweer. Binnenkort zal ik vrijwel geen tijd voor de auto's hebben vanwege de verbouwing thuis. Vandaar dat ik besloot of ik nog wat aan een ander ergernisje kon doen: KVS verlies. Al snel ontdekte ik dat het kraantje onderaan de radiateur dol begon te worden. Helaas niet de draad op het kraantje zelf maar de draad in de radiateur. Ik weet nog even niet hoe ik dat zal fixen. Voorlopig er maar een rubber ringetje tussen gedaan.

Daarnaast wist ik dat de onderste slang van de radiateur de één na laatste slang is die nog vervangen moest worden. Verse RVS slangenklemmen heb ik zat en ik meende me te herinneren dat ik nog een nieuwe onderste KVS slang had liggen. En ja hoor:

Weleenswaar voor een ongeblazen blok, maar het verschil kon niet te groot zijn.
De diverse intercoolerslangen losgemaakt en het luchtfilterhuis er uit. Zo had ik wat meer ruimte. De Oude slang er uit om te vergelijken met de ongeblazen slang.
Het verschil was niet al te groot. Door de nieuwe slang een fractie te kantelen en iets in te korten, kreeg ik het mooi passend.

Let op de trompetvorm van de oude slang aan de linkerkant. Daar lekte het.

Minder leuk was het terug plaatsen van de silicone slangen naar de turbo. Deels door vettigheid en deels door iets te brede slangenklemmen floepten de slangklemmen er steeds weer af. Na veel gepier is het uiteindelijk goed gekomen. Zal binnenkort wel een voorraadje smallere slangen klemmen bestellen.

Rest nog binnen de komende 5000km de distributie van beide wagens te doen. Vanavond het hele setje maar bestellen. Incl. waterpompen en riemspanners. Oh ja en wat doen aan de brakke schroefdraad in de radiateur voor het aftap kraantje. Al weet ik nog niet wat.

daanium

ik ga binnenkort een frisse radiateur in mijn c70 zetten, niet omdat de huidige lekt o.i.d. maar omdat een nieuwe er mooi zilver uit ziet ;D
Geen idee of het 'done' is om een gebruikte te gebruiken, maar wat mij betreft kun je die van mij dan hebben.
(weet trouwens ook niet of dat past, komt uiteraard vanaf een C70)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Ewout Schalkwijk

Citaat van: razorx op 31-08-2014 16:17:35
Oh ja en wat doen aan de brakke schroefdraad in de radiateur voor het aftap kraantje. Al weet ik nog niet wat.

Nieuwe radiator? Zal toch niet het duurste onderdeel zijn.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

In het eerste geval doe ik dat. Met wat shoppen is een Nissens of NRF niet al te duur en goed. Vind het alleen zo zonde om zo een stom kraantje.

razorx

Citaat van: daanium op 31-08-2014 16:24:52
ik ga binnenkort een frisse radiateur in mijn c70 zetten, niet omdat de huidige lekt o.i.d. maar omdat een nieuwe er mooi zilver uit ziet ;D
Geen idee of het 'done' is om een gebruikte te gebruiken, maar wat mij betreft kun je die van mij dan hebben.
(weet trouwens ook niet of dat past, komt uiteraard vanaf een C70)
Dank je voor je aanbod Daan. Als ik hem vervang wordt het een nieuwe.
Eerst er maar eens achter komen om wat voor plastic het gaat. ;)

razorx

Zojuist maar een nieuwe garagekrik besteld. Nu heb ik een Sonic lichtgewicht aluminium krik.

Een duur ding en in mijn ogen het geld niet waard. Nieuw was hij fantastisch maar dat duurde niet lang. Al snel begaf één van de wieltjes het. Recent werkt de hydrauliek niet meer goed plus nog wat kuurtjes. Levensduur: Een jaar of twee á drie. Prutding van bijna 200 euro.

Dan maar wat zwaarder. Het is een Omega geworden.  Ik zie er wel naar uit. De laatste tijd was het zo iets als: Blijft hij wel omhoog bij het krikken. Zal de leeftijd wel zijn. ;D

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

The Demon