Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

razorx

Hartelijk dank voor de ondersteunende berichten. Gelukkig dachten niet alleen Saskia en ik er zo over maar vonden alle nabestaanden dat het goed was dat Suze in het harnas is gestorven.

Al een tijdje had de R last van een wiellager. Soort van gonzend/schurend/slepend geluid. In een estate zijn geluiden lastig te lokaliseren. Maar omdat Dirk laatst achterin zat kon hij vertellen dat het links achter was.

Zojuist een vers lager besteld bij Winparts. Van de vijf dealers plus ebay was die momenteel de goedkoopste incl. verzenden. Of ik mis nog een adres ;) .
Ik kwam op 108,- incl. B.T.W. en verzenden. SKF VKBA 3418, dus origineel. Volvo nummer 271795.

Winparts en Mr Auto zijn niet de snelste verzenders, dus ik wacht even af. ;)

Dop 36 en een lange stalen pijp staan al te trappelen.

UserID6342

Citaat van: razorx op 20-03-2016 14:27:29

Dop 36 en een lange stalen pijp staan al te trappelen.
Kom maar langs joh doen we het hier even ;D  Snap-On sleutel lacht erom ;D ;D

razorx

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Weet ik niet zeker uit ervaring. Ach ik merk het wel. ;)

The Demon

Met een beetje luchttol heb je het zo los (en ook weer vast), dus een lange pijp is niet nodig.  ;)

volvobug

Citaat van: razorx op 21-03-2016 22:11:00

Vanzelf ja, zodra je het wiel eraf hebt  :D. Maar bij een FWD zul je geen steekas achter hebben. Of is de R een AWD?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Yits heeft dacht ik een hele mooie DeWalt daarvoor

UserID6342

Citaat van: volvobug op 21-03-2016 23:01:01
Citaat van: razorx op 21-03-2016 22:11:00

Vanzelf ja, zodra je het wiel eraf hebt  :D. Maar bij een FWD zul je geen steekas achter hebben. Of is de R een AWD?
Is geen AWD maar het lager / naaf zit idd ook gewoon vast met dop 36 hoor. Klauw even aan de kant, schijf eraf, luchttol erop, lager wisselen, luchttol er weer op, schijf erop en remklauw er weer op, wiel erop.

razorx

Ghe ghe. Ik vind het altijd knap hoe compact jij oneliner how-to's kan maken en toch helemaal compleet.

Mr. Auto heeft de bestelling overigens opvallend snel verwerkt. Het wiellager is nu al binnen.
Eerdaags maar vervangen of even buurten bij Dirk.Een beetje afhankelijk van hoe ik me voel en wat schikt.
Er is nog een heel fijn draadstrippertje binnen gekomen. De meeste strippers maken een kerf in de kern van de draad. Hierdoor is die draad een stuk breekbaarder geworden. Met een echte stripper voorkom je dat. Met name die verstelbare strippers zijn krengen in mijn ogen.

Het is een Multistripper van CK. Een no nonsense professioneel merk dat normale bedragen hanteert.

Ik denk dat ik de grotere variant ook maar bestel. Zo fijn is dat ding.

De prototype printjes van het Iwaw metertje zijn ook binnen.

Die kan je zo 1 op 1 op een displaytje en een Arduino processor bordje prikken. Dan krijg je dit:

Het is nog een prototype, vandaar de drie draadbrugjes.

Zo voorzie je het bordje van de software voor de Iwaw meter:

Oh ja voor ik het vergeet. Vandaag is de Kärcher SV 7 stoomzuiger binnen gekomen.
Leuk voor de stoelen en de kleden van de auto.

Het ding stoomt zuigt en droogt.

Verder kan je er de vloer, ramen, die vieze rand van het inductiefornuis, de gordijnen, de magnetron en de muren mee doen.
Het apparaat heeft een zorgwekkend aantal accesoires:

Licht is dat ding niet met zijn 9 kilo, maar het werkt fantastisch. Eerdaags maar eens kijken wat dat met de stoffen interieurdelen van mijn auto doet.

PimR

Nette draad stripper Yits en wat de Kärcher betreft vrees ik dat je voorlopig niet stil zal zitten ;D  eerst alles uitproberen, ik ken dat :eusa_whistle:

henry classic v70

Citaat van: remeeus op 23-03-2016 17:18:40
Nette draad stripper Yits en wat de Kärcher betreft vrees ik dat je voorlopig niet stil zal zitten ;D  eerst alles uitproberen, ik ken dat :eusa_whistle:

...en meteen het hele huis en bijgebouwen Nice & Shiny  :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Ik heb zo'n ding destijds gehuurd om de extreem doorrookte matten van de C70 schoon te maken.
Heeft echt uitstekend gewerkt!

classicT5

En alsje er niet genoeg van hebt mag je mijn auto ook stomen :)