Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Leuk dingetje Yits ! Wist niet eens dat dat kon.....

Ik heb hier een behoorlijk aantal van die , officieel, oplaadbare batterijen maar ben die dingen echt helemaal spuugzat. Altijd leeg als je ze nodig hebt, laad je 'm van te voren op is zo'n ding na een maand stilstand toch weer leeg.  Echt, ik werd er horendol van !  Sindsdien al die rotzooi eruit gedonderd en gewoon weer terug naar de alkaline batterijen.

Worden hier meestal gebruikt voor de afstandbedieningen en klokthermostaat (ben ik dadelijk ook vanaf ;D)

razorx

Ik deel jouw ervaring met echte oplaadbare batterijen volledig. Ik gebruik ook al jaren gewone Alkalines.
Het is overigens goed te weten dat batterijen in de winkel rustig tien (!) keer over de kop gaan. Helaas is de groothandel Nedis ook te duur aan het worden.

hilko73

Ikea is redelijk voordelig met z'n batterijen, de Lidl ook. Die van de Lidl zijn door de consumentenbond als beste koop getest.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Bedankt voor de tip. Nedis hanteerde als groothandel bijna Chinese prijzen, ook voor merken als Varta, maar dat is helaas voorbij. En 20 cent voor een Alkaline AA is heel net.

StefanCJ

Ook een paar setjes oplaadbare batterijen in huis gehad maar die zijn inmiddels overleden. Net wat Dirk zegt, altijd gezeur met die dingen. Ik gebruik nu Ikea of AH Basic batterijen. Kosten niet veel en werken prima.

Leuk om te weten dat die dus ook oplaadbaar zijn (met wat beperkingen).

Thys

Leuk gevonden Yits! Ik wist ook niet dat het mogelijk was.

Mijn TD-collega heeft een poosje geleden een vergelijking gedaan tussen de Duracell Procell penlights en de penlights van de Action. De Action-AA's gingen onder belasting exact even lang mee als de Procells. Het verschil in prijs is aanzienlijk.

de Boeing

Kent er hier niemand de eneloop (-achtige) LSD batterijen (low self discharche). Deze gebruik ik al jaren met veel plezier (oude oplaadbare accu's zijn idd ellende). Na een jaar nog steeds 70% ... ze zijn met 2,5 euro voor een AA wel iets duurder maar ik gebruik ze echt voor alles (en al veel vaker dan 10x opgeladen...)

razorx

Dank je Boeing met je prachtige avatar. Van die Enelopes, Panasonic geloof ik, heb ik wel gehoord. Qua gebruik denk ik dat ze nog te duur zijn.
Mijn streven is, ook omdat ik de inkoop en verkoop waarden ken, is een Alkaline, een 3 a 5 keer zo lange levensduur te geven . Die kan je met een beetje moeite voor 20 cent per batterij kopen. Een rechargable met de kwaliteit van de Eneloop heb ik nog geen ervaring mee. Ze schijnen heel goed te zijn. Vooralsnog, niet als belediging, maar als experiment, kies ik voor hergebruik. Ik ga wel spelen met die Enelopes overigens.

LouisXIV

Batterijen verschillen zijn onzin. Duracell is even goed als Lidl;
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-04-2014/KN_1656833

razorx

Mee eens Duurstecel in plaats van Duracell dan maar?

Hans Duiven

Citaat van: LouisXIV op 03-03-2016 21:02:17
Batterijen verschillen zijn onzin. Duracell is even goed als Lidl;
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-04-2014/KN_1656833

Top,
Ik heb m gelijk maar ff geplaatst op mu fb  ;D

razorx

Terwijl het waterhoentje in de tuin vrolijk rondscharrelt typ ik dit bericht.

Vanmorgen werd ik veel te vroeg wakker. Zes uur. De temperatuur in huis was gedaald tot 15 graden. Geen druk meer op de CV installatie. Grr. ziet er naar uit dat er een lek in de kruipruimte is. Niet leuk.

Niet lang daarna ontwaardden we een kipje met drie letterlijk piepjonge kuikens loslopend. Niet goed in deze tijd van het jaar. Kippen kunnen best wat kou hebben, maar tocht zo buiten in de vrije natuur, nee.

Snel vulde Saskia een katten kooi met wat graan en legde die in de tuin. Kipje ging de kooi in om te eten en zat gevangen. Nu kon Sas mij de kuikentjes aangeven één voor één.

Het is echt nog niets die beestjes. Ik durfde ze amper vast te houden zo kwetsbaar voelden ze. Al weet ik heel goed dat ze best wat kunnen hebben.

De rechter is een druktemaker de andere twee vinden het wel best.

Maar kijken wat we ermee aanmoeten en of ze willen integreren in de grote ren.

henry classic v70

Mooi die kleine kuikentjes  :)  maar 't is ook al bijna Pasen  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Yits heb je het rietkippie gevraagd wat ie met dat hennetje heeft gedaan? Ik zie twee kuikens die zeker wat kleur betreft aan rietkippie doen denken .................................................. de viespeuk ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

;D Ghe ghe. Nou dat rietkipje gluurt wel verdacht vaak naar de "gewone" kipjes