Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Lunadust op 29-05-2016 21:05:55
Wat goed dat je ze in de familie opneemt.
Reden jullie gistermiddag tegen 16.00 door het centrum van
Amsterdam? ter hoogte van het scheepvaartmuseum?

Ik zat undercover in een touringcar
Klopt!
In een heel vieze 10V met Sas aan het stuur.

Lunadust

Die zag er inderdaad uit alsof er een tijdje niet veel optische aandacht aan geschonken is.
Rijden met die wagen.
Ik was oprecht blij dat ik daar niet hoef te rijden.

Doe Sas de groeten wil je mijn respect overbrengen?  ;D
Techneut, geen dichter.

razorx

cornelis-b

Yits als kraamvader van een paar duiffies. Over het vliegen leren zou je contact kunnen opnemen met deze dame die heeft er veel verstand van.

https://www.youtube.com/watch?v=2-Ns4NQc3Bk
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

classicT5

Of even naar Yomanda. Oh nee, die ziet ze vliegen ipv leert ze vliegen.

UserID6342

henry classic v70

Hans toevallig nog om advies gevraagd...  :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

De tortelkuikentjes zijn nu twee etmaal bij ons. Zelf eten kunnen ze nog niet maar dat is normaal. Ze tsjilpen vrolijk als we er aan komen om met een spuitje voer in het bekje te doen.

De pootjes en vleugeltjes zijn nog heel zwak. Ze komen vooruit met hun snavel. Het lukt ze al wel hun teentjes om je vinger te klemmen.

Volgens anderen zouden ze luid boeren na het eten, maar bij dezen is dat niet het geval.
Wel bizar maar ook mooi. Sas en ik hebben beiden een kuikentje op schoot en kijken Games of Thrones. Een hand over het diertje om het warm te houden en ook dat ze die enge beelden niet hoeven te zien ;D. Of zouden het toch draakjes worden?

elianmars

de Boeing

Heerlijk weer dit, goed bezig Yits!  :eusa_clap:

Valt wel weer op hoe lelijk jonge baby vogels eigenlijk zijn (heb er door de jaren heen ook al een hele resem in mijn handen gehad) gelukkig komt dat meestal wel weer goed ...

Citaat van: NickGR op 29-05-2016 19:19:52
Kan je niet even een moeder tortel printen dan  ;)

;D ;D ;D

cornelis-b

Leuk weer dit Yits maar zijn het nou houtduiven of tortelduiven?
De jongen zijn zo te zien erg grof voor tortelduiven jongen vandaar mijn vraag.

Houtduif

Tortelduif
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Absoluut torteltjes ;D En het is zo lieeef!
Of, en dat gebeurt ook, duiven zijn slordige ouders: Een houtduif heeft wat kinderen achter gelaten in het dichtst bijzijnde tortelduiven nest. Die tortelduiven dachten wat moeten we hiermee en zijn weggegaan.

Ik denk dat het tortels zijn omdat het nest, voorzover je wat een duif maakt een nest kan noemen, bestaat uit drie takjes die twee tortels hebben neergelegd.

De tijd zal het leren. En ach we hebben er weer wat beesten bij. Ik vind dat heerlijk!

cornelis-b

We gaan het zien over een week of 3 Yits, ze groeien als kool dat is zeker.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Citaat van: de Boeing op 30-05-2016 23:28:50
Heerlijk weer dit, goed bezig Yits!  :eusa_clap:

Valt wel weer op hoe lelijk jonge baby vogels eigenlijk zijn (heb er door de jaren heen ook al een hele resem in mijn handen gehad) gelukkig komt dat meestal wel weer goed ...

Citaat van: NickGR op 29-05-2016 19:19:52
Kan je niet even een moeder tortel printen dan  ;)

;D ;D ;D

Wat je zegt: Het ziet er niet uit. Stoppelig her en der een blote huid die ook niet de gaafste is, rode vlekken.
Wat we nu koesteren ziet er echt niet uit. Ondertussen in dat eerste aanvang naar een bestaan gebeurt er van alles.

Ze stoeien, maken elkaar schoon.
Maar stel je voor met alleen dat kopje met die snavel als middel om je te verplaatsen. De pootjes of de armpjes, het zijn nog geen vleugels doen niets. Met die snavel verankeren ze zich op het keukenpapier onder zich en trekken zich zo naar elkaar toe.

Als ze bij elkaar zijn kan er van alles gebeuren: Een gevecht over ruimte, een zoek naar houvast omdat ze net op een hoger gedeelte van de kruik zitten en er vanaf dreigen te glijden. Of wat spelen of elkaar schoonmaken. Alles gebeurt alleen met dat koppie en de snavel. Dat wat ooit vleugels moet worden zijn nu hulpeloze armpjes die in de weg zitten.

Ik hoop alleen dat we niet het verkeerde voorbeeld geven. Die vogeltjes zitten op schoot, maar onze katten zitten naast ons. Die zullen niets met die vogeltjes doen, zolang we er bij zijn. Katten doen ook ongeveer wat je wilt. ;D
Ach het komt wel goed. Leuk is het.
Morgen weer wat plaatjes.

Over morgen gesproken. We rijden nu even met de 10V, waarvan de LPi pomp net gesneuveld is.
Het wordt toch een revisie pomp. De centjes voor een nieuwe, maar ook de energie is er nog steeds niet.

Ik denk dat het dit keer Romio wordt.

volvobug

Gewoon Romio laten komen Yits, gemak dient de mens en hij levert snel en goed werk. En mijn V70 heeft nog nooit zo lekker en zuinig gelopen op LPG sinds de nieuwe pomp.

Goed bezig met de duifjes ook!  :eusa_clap: Kan het waarderen en herken het geklooi van vroeger toen ik zelf een voliere in de tuin van mijn ouderlijk huis had. Kwam ook altijd van alles "aanwaaien" en ik haalde ook nog wel eens een ekster of kauw jong uit het nest om tam te maken. Liep je weer weken te kloten met stukjes brood in melk en kippenvoer malen in de koffiebonenmaler  :angel:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.