Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Het makkelijkste is bij de OBD aansluiting. Zo hoef je niet onder het schopbord te frotten. ;)

razorx

@jellejas: Dit truukje werkt alleen bij M4.4 Ecu's.
Of Maarten moet wat moois hebben gemaakt. ;)

Piet

Makkelijkst vanaf de obd stekker voor degenen die er eentje hebben.
850 vanaf 1996 onder het centenbakje en c/v/s/x70 van 98 en 99 in de armsteun.
Werkt dus alleen met M44's (of M43) met gemodificeerde bins die daardoor constant logframes uitzenden.

Citaat van: Taranis op 15-02-2017 15:22:57
Citaat van: Piet op 15-02-2017 15:14:39
Turbodruk wordt gewoon in je logframe meegezonden.

Wat wil dat in begrijpelijk Nederlands zeggen?  :eusa_shifty:

Logframe = een treintje met parameters zoals rpm, fuel trim, load, tps, turbodruk, motortemperatuur etc etc die voortdurend (ongeveer 25x per sec) uitgezonden wordt.

Piet

Citaat van: razorx op 15-02-2017 16:40:22

Maarten heeft inmiddels de ME7 ook zover gekregen dat deze logframes uitzendt.
Alleen gaat dat dan via de CAN-bus i.pv. de K-line.

Bij de M43 hebben we het uitzenden van logframes ook werkend, alleen is dat minder zinnig omdat je dan beter gelijk op een M44 over kan gaan.

razorx

Leuk weer hoor! Zo vul je elkaar aan.

jellejas

Citaat van: razorx op 15-02-2017 16:40:22
Klopt ja, als het goed is is de pin-out bij 4.3 net iets anders tov 4.4 qua diagnostiek. Ik moet zelf nog een keer zo'n vagcom kabel kopen en mijn ecu flashen naar 4.4. Ben nogsteeds van plan zelf een instrumenten paneel te vervangen door een rpi en 2 displays. Maar het zal nog wel even duren voor ik daar mee bezig ga.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Piet

Ik kan ook DTC's (foutcodes dus) met het logframe laten meezenden, misschien ook nog interessant voor de IWAW meter?

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Piet

Alleen moet Yits dat dan wel in zijn IWAW meter (willen) verwerken.

Ries van de Zilverschuit

Vanzelfsprekend!

In ieder geval snap ik nu hoe het werkt, met de aansluiting althans.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Citaat van: Piet op 15-02-2017 17:02:38
Alleen moet Yits dat dan wel in zijn IWAW meter (willen) verwerken.
Dat spreekt van zelf!
Wordt alleen maar leuker op die manier.

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Taranis

Citaat van: Piet op 15-02-2017 16:47:17
Logframe = een treintje met parameters zoals rpm, fuel trim, load, tps, turbodruk, motortemperatuur etc etc die voortdurend (ongeveer 25x per sec) uitgezonden wordt.

Tnx voor de verduidelijking :)

razorx

Via de PB kreeg ik het bericht dat een tweetal mensen met een Volvospeed gebaseerde bin geïnteresseerd zijn in dit meterje.
Vanaf vijf stuks heeft het qua kosten zin een printplaatjes productie op te starten.

Dus een poging tot een groupbuy. De prijs wordt 75,- á 100,- afhankelijk van het aantal dat ik laat maken. Ik bouw je roostertje dan om. Bekabeling moet je zelf doen.

Geef ook even op voor wat voor rooster ik een framepje moet maken. De 70 classic variant laat nog steeds voor 1/3 ventillatielucht door. De 850 variant "blokkeert" het overbodige extra roostertje links.

Dus je krijgt een in een jouw roostertje ingebouwd metertje met instructies voor de 4 draadjes en een connector.

1. razorx 70classic
2. Ries van de Zilverschuit 70classic
3. T5-4life 70classic formaat

BBS

Citaat van: razorx op 17-02-2017 19:41:38
Via de PB kreeg ik het bericht dat een tweetal mensen met een Volvospeed gebaseerde bin geïnteresseerd zijn in dit meterje.
Vanaf vijf stuks heeft het qua kosten zin een printplaatjes productie op te starten.

Dus een poging tot een groupbuy. De prijs wordt 75,- á 100,- afhankelijk van het aantal dat ik laat maken. Ik bouw je roostertje dan om. Bekabeling moet je zelf doen.

Geef ook even op voor wat voor rooster ik een framepje moet maken. De 70 classic variant laat nog steeds voor 1/3 ventillatielucht door. De 850 variant "blokkeert" het overbodige extra roostertje links.

Dus je krijgt een in een jouw roostertje ingebouwd metertje met instructies voor de 4 draadjes en een connector.

1. razorx 70classic

1. razorx 70classic
4. BBS de Altijd weer Donderen Classic
Volvoloos....