Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Hahahaha, die printer draait al overuren ;D.  Een V70N stuur is dikker, daarom ligt het ook beter in de hand als een 'nomaal' stuur wat in de R zit.  Je had, meen ik, ook in de 850's buiten de verschillen om tussen leer en kunststof, ook verschil in dikte van de sturen.

cornelis-b

Citaat van: Dirk342 op 16-01-2017 07:25:11
Hahahaha, die printer draait al overuren ;D.  Een V70N stuur is dikker, daarom ligt het ook beter in de hand als een 'nomaal' stuur wat in de R zit.  Je had, meen ik, ook in de 850's buiten de verschillen om tussen leer en kunststof, ook verschil in dikte van de sturen.

Klopt Dirk, ik heb hier een vol leder 850 stuur en dat is dikker dan een niet leder stuur maar dunner dan het 850R stuur. Zitten wel degelijk verschillen in. Ik heb een tijdje met het lederen stuur gereden maar ben blij dat het R stuur er weer in zit, voelt beter aan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Ik kwam deze nog tegen op youtube. Een reeks oude voornamelijk VS Volvo commercials. Het grootste deel kende ik nog niet.
Misschien is hij hier al eens voorbij gekomen maar toch.

https://www.youtube.com/watch?v=eaMgeF29bkU

jellejas

Veel van die filmpjes zijn ouder dan ik zelf  ;D.
BRAAAAAAAP STUTUTU

razorx

Goedenavond,

nog net.

Vandaag kreeg ik een gratis pen. Wow dat is spannend dacht ik. ;) Reclame uiteraard. Totdat ik die lauweren krans op die pen zag.
Het bleef reclame maar ik besefte wel dat mijn bedrijf met alle ups en downs 25 jaar bestaat.

Ik ben daar heel trots op.
Ondanks alle nare gebeurtenissen hebben we, Saskia en ik, onszelf kunnen hervinden.

Een kort verhaal van mij in een notedop. Hoe het mis ging en hoe het weer goed gaat. Work in progress dat wel. ;)
Veel is ons overkomen, van pleegkinderen die uiteraard moeite hebben hun weg te vinden, tot frequente bedreigingen met de dood door hun gefrustreerde ouders.

Dit kostte ons veel engergie. De pleegzorg begon met de gedachte en het gevoel dat we kinderen wilden. Het liefst van ons samen. Te laat zijn wij elkaar tegen gekomen. Na twee keer een miskraam besloten wij dat gezien onze leeftijd de kans op een mismaakt kind te groot was.

Pleegzorg werd onze volgende stap. Adoptie was om juridische reden niet mogelijk.

Mijn volgende woorden kunnen verkeerd verstaan worden. Als pleegouder ben je niet meer dan een tijdelijke rustige plek voor je pleegkinderen. De echte ouders kan je niet vervangen. Die band tussen de kinderen en echte ouders is een bloedband. Heilig voor die kinderen net zoals een jonge duif die ons als eerste echt ziet ons als ouder ziet. Verander je niets aan.

Ik probeer chronologisch mijn traject te beschrijven hoe ik in mijn burn out kwam en hou ik de laatste dagen toch wel vaak zingend, letterlijk, door de dag ga.

Goed het leven ging verder. Wij worden ouder. De pleegkinderen moeten hun weg in het leven los van ons vinden. Dit is het stadium waar je hoopt als semi ouder nog wat toe te kunnen voegen. Succes is niet gegarandeerd. Maar wees er! Zij hebben niet gevraagd om die ellende toen ze op de wereld werden gezet.

Dit alles kostte veel energie, maar goed besteedde energie. Tegelijk zorgde ik voor mijn dementerende vader. De oorzaak is een combinatie van systematisch cocaïne gebruik en vasculaire dementie. Als kind geloof je in je ouders, zelfs als ze niet sporen en ook nog als je ouder bent dan 50 jaar.

Ik vertel nu over het jaar 2009. Ik verdiende makkelijk, maar gaf het geld net zo makkelijk uit aan onze auto's in de vorm van onderhoud, maar veel meer nog aan onnodige of te dure zaken.

De jaren verstreken en de spoeling werd dun. Mijn inmiddels ex partner in zaken, een intelligent maar tamelijk dominant type deed me geloven dat ik ik niet alles zelf kon. Ja. Je zal misschien vreemd opkijken, maar als je dat keer op keer door een charismatisch persoon voorgehouden wordt ga je die onzin geloven.

Ik werkte harder en harder en die galbak strak het leeuwendeel op. Oef wat was ik verantwoordelijk naar een ander en wat betrouwbaar en betrokken.

Toen brak het lintje. Ik kan dit nu vrolijk intypen omdat ik achter mij kan kijken raar het gevaar dat geweken is. Maar ook hoe dat gevaar over mij heen trok. Kijk naar dat gevaar. Die enge beer ben je zelf en leer er van te houden.

Goed ik was volledig ingestort en wilde dood. Simpelweg om rust te hebben. Dat schiet niet op. Dat waren de eerste drie maanden van mijn burn out. Saskia hield me op de been. Het grootste deel van die tijd ben ik vergeten. Toen kwam de zomer.

Veel gezwommen om te ontspannen. Echt in orde was ik nog steeds niet. Inmiddels accepteerde ik dat het proces van herstel nog wat tijd nodig had. 

Tja wat was het dan? Dat gene wat mij verstoorde. Langzaam maar zeker drong het tot me door dat ik meer voor mij zelf moest kiezen. Dit heeft een jaar gekost. Doodgewoon het losbreken van een foute zakelijke relatie die ooit goed en mooi was.

Letterlijk vandaag zijn de laatste resterende, administratieve, knopen doorgehakt en kan ik me vrij voelen.

Het was even een weg te gaan en ik hoop dat ik anderen met mijn verhaal van naar de hel en weer terug heb kunnen helpen.
:eusa_dance:

UserID6342

Heel mooi omschreven Yits en het is gewoon zo.  Een mens moet eerst leren van zichzelf te houden, voordat hij/zij er voor een ander kan zijn.  In alle mogelijke manieren.  We hebben het er vaak over gehad, wat ook steeds erg fijne gesprekken waren. Hoop dit soort gesprekken nog vaak met je te hebben overigens.

BBS

Helemaal mee eens!
Hoe arrogant het ook kan klinken, maar je moet eerst jezelf op orde hebben voordat je eigenlijk echt iets voor een ander kunt betekenen.
Dat, dat een moeilijke en/of lijdzame weg is, is wel vaak zo.

Fijn voor je Yits, dat je zaak nu 25 jaar bestaat en dat je met opgeheven hoofd weer door het leven kunt gaan! :eusa_clap: :eusa_dance:
Volvoloos....

V70geRwin

Hij fixt niet alleen knipperlichten en meer maar vindt zichzelf op nieuw uit  :eusa_clap:
Gefeliciteerd Yits  :eusa_dance:

henry classic v70

Respect Yits!! en natuurlijk ook van harte met het 25-jarig jubileum  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Je blijft je ontwikkelen als mens, als het goed is is dat een proces dat niet stilstaat. Zo te lezen heb je het wel versneld Yits, mooi geschreven.

cornelis-b

Wat een verhaal Yits en zowel voor je zelf en Saskia als het 25jarig jubileum proficiat  :eusa_clap:

Het lijkt wel of jullie zelf ook onder de 3D printer zijn doorgegaan :D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Marc O.

Mooi Yits! Belangrijkste is dat je er zelf voor wilt vechten, en zo te lezen ontbreekt het je bepaald niet aan vechtlust. Komt allemaal goed!
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Fijn dat het nu weer beter met je gaat, Yits. En natuurlijk van harte met het 25 jarige jubileum  :eusa_clap:

innocenti

Respect Yits. Want daar naast sta je nog steeds ook voor andere klaar. :eusa_clap:

Vulk