Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Martijn-V70

Gefeliciteerd met het 25 jarig jubileum, en wat anderen ook zeggen, een dappere post. Respect!

gero

Wat een verhaal Yits, mijn diep respect.

KIM

We hebben het er wel eens over gehad dat dit dingen zijn die heel veel mensen in meerdere of mindere mate overkomen.
Gelukkig heb ik het zelf niet zo erg meegemaakt als jij maar ik weet wel dat ik er beter uit ben gekomen. Hoe vervelend en pijnlijk het proces is, aan het eind staat iemand die het leven beter dan ooit aankan. Beslissingen kunnen ook veel rationeler gemaakt worden dat is wat ik merk en ook teruglees in jouw verhaal.
Mooi dat je richting de afsluiting gaat en dit kunt vieren met je 25 jaren bedrijfsjubileum; een belangrijk onderdeel van wat je in dit proces heeft gedrukt.
Respect ook voor Saskia want ook zij zal het in die periode niet gemakkelijk hebben gehad bij tijd en wijle. Niets is vervelender dan machteloos toekijken naar het lijden van je ega.

arjen850

Citaat van: innocenti op 20-01-2017 22:54:40
Respect Yits. Want daar naast sta je nog steeds ook voor andere klaar. :eusa_clap:

Dat is een statement :eusa_clap: oprecht blij dat het met jou de goede kant op gaat kerel, zo fijn dat jullie dit samen kunnen doen. Van harte met het 25 jarig jubileum. Dat smaakt naar een forum feest😀

cornelis-b

Citaat van: arjen850 op 21-01-2017 11:22:47
Respect Yits. Want daar naast sta je nog steeds ook voor andere klaar. :eusa_clap:

Dat is een statement :eusa_clap: oprecht blij dat het met jou de goede kant op gaat kerel, zo fijn dat jullie dit samen kunnen doen. Van harte met het 25 jarig jubileum. Dat smaakt naar een forum feest😀

Met gegrilde kippen, die lopen er daar meer dan genoeg in de buurt ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Citaat van: cornelis-b op 21-01-2017 11:43:22
Citaat van: arjen850 op 21-01-2017 11:22:47

Met gegrilde kippen, die lopen er daar meer dan genoeg in de buurt ;D
Gheghe ;D

Citaat van: KIM op 21-01-2017 10:33:56
We hebben het er wel eens over gehad dat dit dingen zijn die heel veel mensen in meerdere of mindere mate overkomen.
Gelukkig heb ik het zelf niet zo erg meegemaakt als jij maar ik weet wel dat ik er beter uit ben gekomen. Hoe vervelend en pijnlijk het proces is, aan het eind staat iemand die het leven beter dan ooit aankan. Beslissingen kunnen ook veel rationeler gemaakt worden dat is wat ik merk en ook teruglees in jouw verhaal.
Mooi dat je richting de afsluiting gaat en dit kunt vieren met je 25 jaren bedrijfsjubileum; een belangrijk onderdeel van wat je in dit proces heeft gedrukt.
Respect ook voor Saskia want ook zij zal het in die periode niet gemakkelijk hebben gehad bij tijd en wijle. Niets is vervelender dan machteloos toekijken naar het lijden van je ega.
Helemaal waar. Op een zeker moment ben je beiden in een toestand die niet helemaal fris is. Het is zaak dan geduld met en begrip voor elkaar te hebben.

volvobug

Aha, het begin van de rest van je leven én een nieuwe avatar  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 21-01-2017 13:17:25
Aha, het begin van de rest van je leven én een nieuwe avatar  ;)
Ik zie het nu pas. Komt niet van mij. Wel geinig.
In Chrome zie ik de oude en in Edge de nieuwe. Ook als ik op vernieuwen klik.

TonV70R

Gefeliciteerd Yits.
Mooi dat het steeds beter gaat en je het op de rit hebt. :eusa_clap:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

hilko73

Fijn om te lezen dat alles er weer steeds beter uitziet, Yits!
Van harte met het 25 jarig jubileum van de zakelijkheden.
En uiteraard veel geluk met vrouwlief samen.

Die gebraden kippen ga je dan nog apart aankondigen? :D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Reitse

wimped

Yits, van harte met het jubileum, en fijn dat het met jou(jullie) weer goed gaat!
Wim

razorx

Goedenavond oh Gij met uw smerige injectoren!

Dirk kwam onlangs bij mij aan of ik een pulsaansturing voor de brandstofinjectoren kon maken.
Hij had al een ultrasoonbadje en Tickopur TR 13 gekocht. Door de injectoren tijdens het badderen pulserend open en dicht te laten gaan wordt het inwendige mechaniek beter gereinigd en komt de Tickopur op plaatsen waar die anders niet zou komen.

Beiden waren we al geïnspireerd door een oud topic van Thys en een recentere van Miyel.

Al eerder berichtte ik over de geprintte behuizing voor het te maken apparaatje.

De voorgeschiedenis:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1710361.html#msg1710361

Kort samen gevat bestaat het apparaat uit een pulsgenerator die met 3000rpm de injectoren aanstuurt. De openingstijd heb ik op 4ms gezet.

Na de Algemene Leden Vergadering gaf Dirk mij het ultrasoonbadje, een injector en een fles TR13 mee.
Het apparaatje bleek goed te werken. Met de juiste voeding kan dit kastje rustig 5 injectoren of meer aansturen maar dat zou niet in dit badje passen.

De eerste test:
Droge test

Nu in het echt:
In bad!

Hier was het water met de 10%TR13 nog op kamertemperatuur. Een laatste test bij een temperatuur van 70 graden wees uit dat die hogere temperatuur een noodzaak is. De schuimvorming is dan ook veel meer.

Ik stond verbaasd over de hoeveelheid troep die uit en van de injector afkwam.

Erg leuk. Maar wat doet het in het echt? Dat hopen Dirk en ik binnenkort te ontdekken aan de hand van een auto. Simpelweg de opbrengst voor en na de reiniging controleren bij verschillende toerentallen.

Erg leuk weer.
Het was overigens een plezier met de mensen op de ALV bij te kunnen babbelen.

Groetjes,

Yits.

classicT5

UserID6342

Geweldig weer Yits en ook erg blij dat je de IWAW weer aan de gang hebt gekregen  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: We kunnen de test binnenkort wel eens bij een van onze eigen auto's doen qua injectoren, alleen zijn die van mij ergens in 2014/2015 schoongemaakt en voorzien van een nieuw filtertje.  Het laatste mag geen enkel probleem zijn want daar heb ik er hier nog 200 van liggen, trekker heb ik ook en nieuwe O-ringen voor de injectors ook.

Vooraf een logje en achteraf een logje maken en dan weten we het zeker.

Nu nog even een datum prikken waarop we beide kunnen, heb er weer zin in en volgens mij Saskia ook, heb haar ook van het broodje Meijer verteld namelijk ;D ;D ;D.