Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

daytonawim

Mm, ik zie alleen patent nummers onder de matten staan :-(

Het fijne van deze matten is dat er VEEEEEEL rubber nopjes onderzitten en je mat eigenlijk weinig tot niets kan verschuiven.

mehn

Ik heb ze samen met een set rubber matten gekocht.
Bij mij op de rekening staat:

9166888 MATSET GR € 73,70
9421998 VLOERBAKSET GRI € 44,12

Ik denk dat het de eerste is.

Prijzen bruto ex btw.


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Even bijgelezen terwijl wat tekeningen hier de plotter uitrollen....

Mooi werk weer Yits! Ik bedenk me net dat het nu het moment is om een monsterstukje voor mijn beige verf af te leveren bij hun.
Kan ik, zodra de V70 weer rijdt, gelijk mijn stoelen iets oplappen :D

razorx

Citaat van: mehn op 05-07-2011 06:33:00
Ik heb ze samen met een set rubber matten gekocht.
Bij mij op de rekening staat:

9166888 MATSET GR € 73,70
9421998 VLOERBAKSET GRI € 44,12

Ik denk dat het de eerste is.

Prijzen bruto ex btw.


Dank je wel Maikel!

Even mijn bestellijstje bijwerken:
1 * 9166888 mattenset
4 * flensbout 985426
2 * veer 3546381

razorx

Fred 402dkm, mysterieus lekstroompje

Van de week belde Saskia mij op kantoor:
De auto wilde niet starten. Grr, ze zal wel weer met de binnenverlichting hebben zitten spelen, dacht ik.
Een 10A slimme lader van kantoor meegenomen en op naar Sas.
Zij met mijn auto op pad. De haar accu leverde nog maar 8,5V.

Na 10 minuten met de lader er nog aan was haar auto startbaar. Dat intelligente ladertje van HQ kostte geen drol, maar is een erg fijn ding.
Hmm, met de lichtschakelaartjes had ze niet gespeeld dus eerst maar de lekstroom meten.

Met een digitaal universeelmetertje met een 10A bereik en genoeg cijfers achter de komma is dat goed te doen.
Door de 10A stand is de shuntweerstand laag genoeg om zinnig te kunnen meten.
Metertje in serie met de accu en meten maar: Iets meer dan 0,2A verbruik. Niet wereldschokkend, maar na veel korte ritjes en een lange periode van stilstaan kan dat. De accu is ook niet meer zo nieuw en geen Bosch of Varta. Het normale stand by verbruik van onze roffels moet onder de 0,05A liggen. Zie ook dit topic van Llinsen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23282.0.html


Eerst maar eens meten op welke groep de lek zit. Accuminpool terug en één voor één een zekering losgetrokken, de stroom meten en de zekering weer terug. Bij zekering 15 was het raak. Deze dient voor de binnenverlichting en de centrale vergrendeling. Deurlampjes gingen keurig uit, kofferbak ook. Nergens een moeizaam uitgaan geval.

Met de elektrohorror verhalen van Dirk in mijn achterhoofd kwamen de meest vreselijke beelden op mijn netvlies:
Overal aftappingen op de meest vreselijke punten, gecorrodeerde bedrading, kroonsteentjes met uitwaaierende adereinden, brrr.

Schopbord bij de bestuurderskant er uit, centrale vergrendelingsrelais er uit. Nog steeds was er iets dat mijn kostbaar opgebouwde acculading stal. Nergens geknoei met de bedrading te zien. Schema erbij". Het enige dat ok nog kon verzinnen was de ontvanger voor de keyless entry. Dashboard kastje er uit en de ontvanger losgetrokken van haar connector. Nog steeds elektronendiefstal. Grr.

Handschoenenkastje weer terug en toch nog eens meten: Hé geen lek op groep 15.

Heel langzaam ging het lampje bij mij aan en een ander uit.
Het hanschoenenkastje heeft zijn beste tijd gehad, de bevestiging is dan ook niet meer wat die wezen moet.
Het kastje had zich simpelweg een beetje naar buiten gewerkt in de loop der tijd. Hierdoor brandde het lichtje binnenin continu.
Tja met het kastje dicht zie je dat lampje ook niet.  :eusa_wall:
Lekker slim bezig geweest. Ahum. Niet dus.

Enfin weer een leuk voorbeeld van hoe je door verkeerde voorveronderstellingen en angsten helemaal op het verkeerde been gezet wordt.

-edit- Typo's

daytonawim

#1505
Citaat van: razorx op 05-07-2011 22:34:42
Citaat van: mehn op 05-07-2011 06:33:00
Ik heb ze samen met een set rubber matten gekocht.
Bij mij op de rekening staat:

9166888 MATSET GR € 73,70
9421998 VLOERBAKSET GRI € 44,12

Ik denk dat het de eerste is.

Prijzen bruto ex btw.


Dank je wel Maikel!

Even mijn bestellijstje bijwerken:
1 * 9166888 mattenset
4 * flensbout 985426
2 * veer 3546381


wel effe goed op de kleur letten met je matten :-) er staat bij mij Volvo 850 GB 3 onder

UserID6342

;D Ben blij voor je Yits dat het het lampje van het handschoenenkastje was en dat je niet zo'n zooitje aantrof zoals ik laatst.  Weer lekker snel opgelost dus :) en goedkoop, hahaha

razorx

@Wim: Big Ben was zo aardig mij te wijzen op een heel net setje op ebay. Origineel, komen zaterdag binnen als het goed is.

@Dirk: Ik had dat beeld zo sterk in mijn achterhoofd dat ik echt uitging van de naarst mogelijke zaken.
Had er achteraf wel lol om.

daytonawim

Toppie dan :-)

Krijg je geen spijt van zijn hele fijne matten, met stofzuigen wel effe optillen want er liggen bij mij toch vaak kleine steentjes onder.

Taranis

Citaat van: razorx op 07-07-2011 21:45:33
Enfin weer een leuk voorbeeld van hoe je door verkeerde voorveronderstellingen en angsten helemaal op het verkeerde been gezet wordt.

;D

Knap en snel gevonden! :eusa_clap:

razorx

Nrfh 291dkm Fred 402dkm Stuurbekrachtigingsvloeistof verversen, handschoenenkastje Fred en Nrfh gaat matten

Stuurbekrachtigingsvloeistof
Goedenavond!

Als eerste wil ik Jack en Douwe nogmaals hartelijk bedanken.
Jack voor een handschoenenkastjesbinnenwerk en het uitlenen van een heel handig pompje en Douwe voor het forumtransport.

Na het lezen van Jack zijn weblog maar eens gesnuffeld onder de kap voor de stuurbekrachtigingsvloeistof.
Bhroap! Een vis ver over de datum ruikt nog lekkerder.
Tijd voor preventief onderhoud. Beide wagens sturen nog fijn, dus op dat vlak was geen verbetering te verwachten.

Als je de ATF netjes wilt vervangen, ga je als volgt te werk:
-Pomp het reservoir leeg,
-Maal het slangetje aan de onderkant van het reservoir leeg.
-Hang de losse slang naar beneden in een opvangbakje.
-Laat de motor uit, maak terwijl de motor uit is snelle stuurbewegingen om de rest er uit te krijgen.
-Maak de slang weer vast, vul bij en ontlucht.

Bij mij zat de slang dermate vast dat ik bang was het pijpje van het reservoir te breken.
Leek mij niet leuk.

Dan maar deze truuk:
Citaat van: Jack v op 02-07-2011 12:19:38
De how to voor de stuurbekrachtiging staat al ergens beschreven door Thuur maar hier nog een keer.

- tankje leegzuigen en weer afvullen met nieuwe olie tot peil C dit is 325ml.
- motor laten draaien en stuur tot max. links en rechts draaien en +/- 5 tot 10 sec. vasthouden op de eindstand
- tankje weer leegzuigen en weer afvullen met nieuwe olie tot peil C

- dit herhalen tot olie weer helder en rood is bj mij ongeveer 5x spoelen is bijna 2 L ATF olie.

Met zo'n 1,5 liter per wagen kwam ik toe.

Pompje van Jack aan het werk:


Het resultaat:


Zoals ik verwachtte leverde het bij beide wagens geen stuurverbetering op, wel is de bekrachtiging bij Fred stil geworden.

Handdschoenenkastje
Tijd voor het handschoenenkastje van Saskia.
Bij Saskia haar kastje waren alle gaten uitgelubberd. Als ik doosje had gezegd, had deze zin wat heel anders betekend.
Het kastje kon dus richting de bijrijder verschuiven, daarbij druk uitoefenende op het deurtje.
Hierdoor bleef de binnenverlichting van het kastje branden.
Het goede exemplaar van Jack:


Nieuwe matten voor Nrfh
Big Ben had me attent gemaakt op een mooi mattensetje op ebay.
De juiste kleur en de juiste versie.
Het Duitse bedrijf heeft als slogan "Wir schlachten Volvo's". Dat vond ik vertrouwingwekkend klinken dus daar maar besteld.

Hieronder zij je de noppenbodem tegen het weglopen:


Oud versus "nieuw":


Ik moet de nieuwe matten nog wel even echt schoonmaken, maar nu zijn ze al heel net.
(Geen plassen bloed of zo).

Enfin dat was het buitendeel van een heerlijk zomerse avond.
In het wetboek staat op pagina drie dat ik nu recht heb op een heerlijk koel glas ATF.

Groeten,
Yits.

-edit- Douwe heet Douwe en niet anders.

Jack v

Het duurt even voordat je verbetering voelt Yits, na een dagje sturen voel je echt verschil.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Citaat van: Jack v op 11-07-2011 21:03:53
Het duurt even voordat je verbetering voelt Yits, na een dagje sturen voel je echt verschil.
Is het dan een goed idee per keer maar 325ml te vervangen, een paar dagen te rijden en weer te verversen net zolang tot de boel schoon is?
Ik vermoed dat de Flush dan nog grondiger is.

Jack v

Nee hoor die van mij  en Douwe is nog steeds mooi helder rood.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elmarconi

Citaat van: razorx op 11-07-2011 21:01:09
Bhroap! Een vis ver over de datum ruikt nog lekkerder.

Bij Saskia haar kastje waren alle gaten uitgelubberd. Als ik doosje had gezegd, had deze zin wat heel anders betekend.

Soms vraag ik me af of er niet een ander talent verloren is gegaan  ;) ;D
--
Autogas Inside . . .