Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

Oooo, en als er niet gauw iets spannends gebeurt gaat Yits verder met babbelen over Windows en hoe 'goed' dat is.... :eusa_whistle:

Groet van een Mac gebruiker. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

jeroen74

Dan zal er vast wel iemand komen die zweert bij Linux en dat Windoze en Mac speelgoed maar niets vindt  :angel:

jrkalf

#1458
Citaat van: jeroen74 op 18-06-2011 21:45:43
Dan zal er vast wel iemand komen die zweert bij Linux en dat Windoze en Mac speelgoed maar niets vindt  :angel:
Ik zal je zeggen, je moet het spul gebruiken waarvoor het dient. Als iets een specifiek doel heeft en het precies voldoet aan die verwachtingen, dan is het prima spul.

Zegt de Linux, Windows, Mac, iOS (Apple) en iOS (Cisco) man...
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

pwassink

Citaat van: jrkalf op 18-06-2011 21:49:40
Citaat van: jeroen74 op 18-06-2011 21:45:43
Dan zal er vast wel iemand komen die zweert bij Linux en dat Windoze en Mac speelgoed maar niets vindt  :angel:
Ik zal je zeggen, je moet het spul gebruiken waarvoor het dient. Als iets een specifiek doel heeft en het precies voldoet aan die verwachtingen, dan is het prima spul.

Zegt de Linux, Windows, Mac, iOS (Apple) en iOS (Cisco) man...

Zei ik wat dan ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jrkalf

VMS en AIX zijn ook goed hoor, alleen voor multimediale toepassingen wat minder geschikt ;)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Misha

Citaat van: jrkalf op 18-06-2011 23:20:26
VMS en AIX zijn ook goed hoor, alleen voor multimediale toepassingen wat minder geschikt ;)
MPE ftw.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#1462
Goedenavond vrienden.
Onlangs postte ik deze berichten:

Citaat van: razorx op 17-06-2011 23:29:09
Leer oogt mooi, maar al dat geglibber. Je moet je met drie punten verankeren als je een leren zetel hebt:
Stuur, gas of rempedaal en rug. Niet mijn  ding.

Als het warm is wordt het drama groter. De door zweet bekledde rug ontneemt ons ons derde referentiepunt: De rug.
Onze zitpostitie wordt enkel nog door onze handen en voeten bepaalt.

Het enige dat ons rest is wat bestemmingsloos op en neer heen en weer glibberen, terwijl al het andere verkeer ons verwondert passeert.

Citaat van: razorx op 18-06-2011 00:10:12
Het wordt pas echt problematisch op een lederen zetel als ons nobele zitvlees gekweld wordt door een plotseling goedlopende onderbuik cultuur.
Niet lang daarna wanen wij ons gehuld in een mengsel van lauwe griesmeel. Ieder daarvoor nog als plezierig ervaren geglibber verwordt op onze aan een chesterfield gelijkende fauteuils tot een waar schuurdrama.

Had de trotse bezitter een normale volkse stoffen stoel gehad was het probleem zo vele malen kleiner. De stoel had alle verteerde babi-pangan op nobele wijze tot zich genomen en geabsorbeerd. Het enige dat de eigenaar noch restte was het aanbieden van dit zitgerief op marktplaats en zich een nieuw interieur aan te schaffen.

Nee zo vergaat het de eigenaar van lederen zitgerief niet. Beangstigd door de kosten van nieuw zitcomfort gaat hij eenzaam aan de gang met een sponsje.

Terwijl de voorbijgangers walgend hun neus optrekken zet hij zijn trieste arbeid tot in de kleine uurtjes voort in de hoop dat zijn buurman hem niet gezien heeft.

Hierdoor geïnspireerd ben ik vandaag naar Ulkeman gegaan om een lederen interieur op te halen.
Kort maar gezellig even bijgebabbeld. Daarnaast had hij nog wat andere leuke dingetjes liggen.
Stephan bedankt!

Het interieur was in een heel behoorlijke conditie. Goed wel wat barstjes her en der, maar ik hoop volgende week het één en ander van de Leerlooier te mogen ontvangen. Waaronder leerplamuur, primer en lak.
Schoonmaken voor het lakken gaat goed met een sopje met wat afwasmiddel of groene zeep, dus geen speciale cleaner gekocht.

Ook is het leer her en der wat hard. Ik zal het dus eerst zacht moeten zien te krijgen.
Er zijn diverse middelen voor, maar de primer moet daarna ook nog kunnen hechten.
Klinkt vreemd maar denk over een water gebaseerd ongeparfumeerd huidverzorgingsmiddel.
Hier moet ik nog wat research doen.

Stephan ook heel erg bedankt voor de estate plastic binnenstrip. Die strip aan de onderkant die kapot gaat als je een brede stapel platen hout wat grof naar binnen dendert.

Wanneer ik tijd heb voor het een en ander weet ik nog niet, maar ik wil het netjes aanpakken.

groeten,
Yits.

UserID6342

Geweldige uitspraken Yits ;D ;D  Heb ze met een dikke grijns zitten lezen en vooral nu je zelf leer hebt aangeschaft, zijn deze uitspraken nog leuker ;D

Kortom: veel plezier ermee !

Jans Duiven


razorx

Nrfh 289dkm In het leer, Schoon en soepel
Goedenavond leervrienden en vriendinnetjes!

Nee jullie zijn niet op het verkeerde forum beland, het blijft allemaal keurig.
Na het bezoek aan Ulkeman lag dit in mijn achterbak te wachten op vertroeteling.


Aan de rechterkant zien jullie mijn kaai oplossing voor een beschadigde strip.
Dit kan weer netjes worden want er ligt een verse oude strip in de kofferbak.

Op naar de stoelen!
Gelukkig zijn de leerherstel en verf spulletjes nog niet binnen.
Zo wordt ik gedwongen veel tijd aan de voorbereidende fase te besteden.

het leer is nergens gescheurd. maar wel wat craquelé en uitgedroogd. Ook kan het een verfje gebruiken.


Eerst maar eens lekker schoongemaakt met een sopje van één liter water en een eetlepel afwasmiddel.
De boel niet te nat gemaakt, daar houdt leer niet van.

Je houdt niet voor mogelijk wat er vanaf komt, vooral uit de naden.

Voordat ik de poriëen ga vullen moet het leer eerst weer overal soepel gemaakt worden.
Je hebt hier middeltjes voor als "Old leather softener". Vergeten te bestellen, dus maar eens wat op internet gezocht.
Internet is een leuke bron van informatie, maar het riscio is dat je als leek van alles leest wat andere leken fantaseren.
In zekere zin geldt dat ook voor deze post.

Door dat lezen over leer weet ik nu alles over SM, ruitersport en motorrijden.
De overeenkomst tussen deze drie takken van sport is dat de baas op de slaaf zit, je iets onduidelijks met leer moet doen en iemand er een zere kont van krijgt.
Ik zag suggesties over lijnolie, zonnebloemolie e.t.c..
Leek me niet zo'n goed idee. Zeker niet als er daarna geplamuurd en geverfd moet worden.

Dus een simpel watergedragen leeronderhoudsmiddel gekocht en uitgeprobeerd.


Na een bezoekje schoonfamilie en wat uren later de behandeling herhaald.
Het leer is er inderdaad soepeler op geworden. Ik zal deze behandeling één maal per dag herhalen.
Corrigeer me als er betere oplossingen zijn, ik ben op dit vlak ook maar een leek.

Wonderlijk wat een beetje verzorging al doet:


Morgen maar eens kijken of er verdere vordering in de versoepeling zit.

Tijd voor een heerlijk glas koele lijnolie, want wat heb ik het warm van al dat poetsen en wrijven.
Proost!

P.S. De stoelen staan veilig in een katvrije ruimte. Je moet er toch niet aan denken...

Vulk

De stoelen zien er nu al niet slecht uit! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Jack v

Heb je nog niet zo'n leren stoeipakje besteld Yits?

btw the stoelen zien er al beter uit na 1 behandeling.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jrkalf

Mooi werk Yits.. Verzorging is al 90% van de hele klus.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

UserID6342

Mooi Yits en idd is de goede voorbereiding al de helft van je werk.  Ook leuk als je idd iets zoekt om leer schoon te maken, te verzorgen je op internet op de meest maffe sites terecht komt ;D.  Heb dat heel lang geleden als een mogen ervaren, hahaha.  Beschouw mezelf toch echt als ruimdenkend, maar heb dingen gezien waarvan ik echt niet wist dat het bestond ;D ;D ;D en dat het überhaupt iets met 'leer schoonmaken' te maken had....