Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jrkalf

Citaat van: elianmars op 12-09-2011 21:52:43
Citaat van: razorx op 12-09-2011 21:42:01
ik ben met mijn 1m76 toch echt niet lang.


MISHA!!!! Ik ben lekker groterderder!  :eusa_dance:
Wat te compenseren m.b.t. de cavia grote in de onderbroek? ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ben

Citaat van: daytonawim op 13-09-2011 09:55:45
:o :o :o :o :o

Das idd echt leeglopen  8)

Als ik dan zie dat er binnen een paar minuten 800 auto's in de buurt van Terneuzen poffertjespanformaat hagelschade hebben opgelopen, heb je die kosten er zo weer uit.

Freakybaby

Yits woont bij Amsterdam, genoeg deukjes...

Wanneer gaan we dat hok van mij wat meer lucht geven?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Citaat van: Freakybaby op 13-09-2011 21:34:46
Yits woont bij Amsterdam, genoeg deukjes...

Wanneer gaan we dat hok van mij wat meer lucht geven?
Klopt, denk vooral aan slecht geparkeerde en omvallende fietsen. Of zwabberende fietsers die je auto passeren en je auto even aantikken.
Ik heb niet veel van dat soort plekjes, maar het is fijn om dat bij te kunnen werken.

Als je zin en tijd hebt Freek, kom je zondag even langs.

jeroen74

Citaat van: razorx op 11-09-2011 21:06:00

en van binnen:


De veel geopperde oplossing is smeren. Ik geloof hier niet zo in.
Ik vermoed eerder dat waar dit hielp men tijdens het smeren het motortje wat heen en weer bewogen heeft met als resultaat schone koolborstels en rotor.

Ik heb het zelfde probleem gehad. Geopende motortje laten draaien, en soms zag ik dat het motortje helemaal niet bewoog, alsof of ie geen spanning kreeg. Een klein zetje aan het tandwieltje en hij deed het weer.

Mijn conclusie is dezelfde als die van jouw, vervuiling op de koolborstels waardoor ie soms geen contact maakt. Op zich is dat niet gek, het motortje wordt van spanning voorzien en schiet dan met volle snelheid in de eindstop, en de resterende actuatietijd is het eigenlijk volle kortsluiting. Het was mooier geweest als ze er eindstopschakelaartjes in hadden gemaakt.

Trouwens, wat zie ik daar... een metalen tandwieltje op een plastic tandwieltje? :P

razorx

#1670
Nrfh 294dkmk leien polijsten en waxen

Goedenavond lijnolievrienden!

Met kramp in mijn armen typ ik dit bericht.
Vijf uur lang staan kleien poetsen en boenen op mijn roffel.
Binnenkant, ramen en velgen nog niet gedaan, ofschoon je met de velgen hoort te beginnen.
(anders heb je zo weer een vieze roffel.)

Normaal ben ik niet zo van de poets, maar één keer per jaar mag er toch minimaal wat onderhoud aan de lak gebeuren.
Een tijdje terug had ik met een autopenseel de steenslagschade aangetipt. De lak zou nu wel uitgehard zijn dus tijd om aan de gang te gaan.

het stappenplan:
schoonmaken, wassen, drogen.
ScratchX voor de ergste krasjes.
kleien, afspoelen, drogen.
polijsten
in de was zetten.

Wat spulletjes:


Bij het wassen hanteer het liefst de geen emmer methode.
Hogedrukspuit met aangekoppelde shampofles. vaak je handschoen spoelen met lage druk.

Het wassen en drogen is met een washmitt en een microvezeldoek van Mequiars gebeurd.
Zal wel veel verzorgende en voedende vitamine E bevatten. Alle gekheid op een stokje, gewoon goed spul.

Na het wassen en drogen begonnen met kleien. Je staat versteld wat van een klein stukje auto aan troep afkomt.

Geen detailler spray gebruikt, gewoon water met een beetje autoshampoo om de roffel tijdens het kleien nat te houden.
Zeker met de warmte van vandaag wil de klei graag aan de auto plakken, dus flink nathouden.

Machinaal heel licht gepolijst. Ik gebruik hier een niet excentrische machine voor die heel rustig op toeren komt.
Toen werkte ik nog met zo'n nep schapenwollen hoesje op de machine.
Te laat besefde ik dat ik nog een dikke polijstspons had liggen. Dat werkt vele malen fijner.

Bij het uitwrijven van de was wel die spons op de machine gezet.


Neem wel een dikke spons, die volgt de krommingen beter.
Ook is het slim een kleinere roterende plaat te gebruiken dan die ik had. Ook vanwege de krommingen.
Die van mij is meer bedoeld voor grote schepen geloof ik.

Dan het grote probleem:
Waar is je roffel en hoe krijg je hem gefotografeerd?
Na lang zoeken ontdekte ik een reflectie die wel eens van een 850 afkomstig zou kunnen zijn.


Wat lijnolie op de strippen en nog maar eens een plaaatje maken.


Het is dankbaar werk, maar wat kost het toch een tijd en kracht. En dan heb ik het nog niet eens perfect gedaan.

De roffel heeft lijnolie, nu ik nog.
Proost!

-edit- als wax de Next van mequiars gebruikt. Wat wrijft dat spul fijn uit!
Ze lijken duur, maar het is zuinig in het gebruik, net als hun polijstmiddel.

Vulk


jeroen74

Mooi hoor :) Zo'n mooi glanzende roffel wil ik ook wel; alleen is er weinig eer aan te behalen aan de mijne... de blanke lak van de bestuurders -en achterdeur links is verdwenen :( dus lekker poetsen is alleen maar frustatie.

UserID6342

Mooi hoor Yits, we zullen 'm morgen eens bewonderen.  Die van mij ziet er vreselijk uit momenteel, maar ach is ook nog niet klaar :)

razorx

Kijk alleen niet in mijn roffel, weer eens een asbakexplosie gehad.

peteRRR

Prachtig. :eusa_clap:

Vorige week de Golf 1 samen met m,n maatje gedaan,........gewoon 2 en een half uur mee bezig geweest. :eusa_sick:

Het is zeker dankbaar werk.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Met zo'n actie als deze is de swirl overigens nog niet weg alleen minder zichtbaar. Net als wat minder mooie plekjes.
Als ik die weg had willen krijgen was ik wel even wat langer bezig, alleen dat liet mijn arm/schouder niet toe.
Er is trouwens goede hoop op dat vlak.

arjen850

Ziet er keurih uit Yits, je hebt met dit werk altijd voldoening ;)

































En spierpijn naderhand ;D

mikky

Super mooi resultaat  :o   :eusa_clap:



Zie ik daar een blik grolsch staan  :eusa_drool:

Henida

Verbazendwekkend wat knapt een Roffel daar van op.
Ik moet ook nog een beginnen, maar ik vond het vandaag toch iets te warm hiervoor.
Maar wie weet zeer binnenkort ga ik ook beginnen. ;)

Gr. Frans
Gr. Frans