Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Heerlijk om te lezen Yits en je uitzicht is fantastisch !

razorx

De printjes voor de ikwilalleswetenmeter zijn besteld. Het bedrijf EuroCircuits voor de printplaat fabricage was me al opgevallen. Dankzij Jeroen weet ik dat het in orde is.
De bestelling voor 5 prototypes is vandaag gedaan. Ze gebruiken een mooi online check systeem. Zo kan je checken hoe jouw CAD/CAM data door hun geïnterpreteerd wordt. Erg handig, want er zijn nogal wat opties in het gemiddelde CAD/CAM pakket.
Die online check geeft al een leuk beeld van het definitieve uiterlijk van het onbestückte printje:

In het rechter deelvenster zie je iets wat voor de gewone mens meer op een printplaat lijkt. Je ziet de verbindingen aan de bovenzijde, het soldeermasker dat kortsluitingen tijdens het solderen moet tegengaan en de componentenopdruk. In het wit zie je de boorgaten. Ik blijf het prachtig vinden te beseffen dat er een boor robot aan het werk gaat die keurig het door jou opgegeven boortje pakt. Als je dit in het echt ziet is dit indrukwekkend. Van digitaal op je computer naar echte fabricage en machines die de digitale instructies opvolgen.

Ik het linker deelvenster, zie je heel handig, wat je marges zijn binnen de zelfde productiekwaliteit/prijs. Ook of er eventuele productieproblemen zijn of dat er bestanden missen. Vertelt je niet alles maar voor een doorsnee productie heel handig.

Over een weekje of zo verwacht ik de eerste vijf exemplaren binnen te hebben. Volgt nog het testen, het plaatsen van de extra sensoren en veel plezier.

-edit- en veel gemopper omdat het inpassen op de positie van de BC vast meer complicaties geeft dan ik verwachtte. ;)

razorx

Citaat van: big ben op 26-05-2013 13:57:39
Netjes opgelost  :eusa_clap:,  "ouderwets" met commedant nr 4  :D
Geinig, het is een beetje vergeten in deze stormvloed van moderne en dure middelen.

Dat middel is wat lomp als je te woest te werk gaat, maar je kan er ook heel subtiel mee werken. Het heeft een heel breed inzettingsbereik.
Als je er mee aait met een doek kan je het als swirl verwijderaar gebruiken. Met de machine is het ideaal na spuit of schilderwerk.

Voor detailen is het wat lomp, dan zou ik andere middelen gebruiken, maar je ziet wat het kan.
De andere Commandant varianten vind ik minder. Kan persoonlijk zijn. Met 4 kan ik werken. ;)

-edit- Uiteraard nabewerken met wat subtielers.

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Ook hier geld weer Camiel, Commandant is geweldig spul als je het weet hoe te gebruiken !  Dus niet zo als dat voorbeeldje van die C1 (wat ziet dat ding eruit zeg !) .  Vroegah, was er ook niet veel meer als Commandant en dan genummerd tot en met 4 en daar moest je het mee doen in grote lijnen.  Zeker voor de handel en dan de auto strategisch parkeren (dus niet onder TL licht ;D)

peteRRR

En krassen in de WD40 en ut plastic in de schoensmeer. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Yep ipv WD40 motorolie en/of diesel (de echte ouderwetse nog) ;D ;D ;D

GeertG

Netjes Yits  :D

Maar ik zie toch steeds jou op de foto's ipv die krassen  8)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

razorx

Het grote wachten is aangebroken:

De onderdelen voor de ikwilalleswetenmeter zijn binnen. De printplaatjes zouden zo rond 4 juni moeten komen. Volgt het bestukken, testen, inbouwen en weer testen.
De oliedruk en olietemperatuursensors zijn net net besteld bij nlpower.com. Dank voor de tip, Dirk.

Ik ga ze met een vierwegkoppelstuk plaatsen op de plaats van de huidige oliedruk ehh schakelaar.
Deze plek heeft een nadeel en een voordeel. Het nadeel is dat de olietemperatuur gemeten op die plek, eerder hoog is dan onderin het carter.
Het voordeel is dat alles goed bereikbaar is en de bedrading veilig weggewerkt kan worden.

De andere plek zou of bij de carterplug zijn (kwetsbaar) of tussen het oliefilter en het blok. Met oog op de kwetsbaardere en onlogischer bedrading heb ik hier niet voor gekozen.

Als de druk en temperatuurzender binnen zijn ga ik er mee naar een hydrauliekzaak voor de nodige koppelingen, verloop en vierwegkoppelstuk.

De bedrading zal ik zo afwerken dat het dash er maar één keer af moet, ook bij aanpassingen. Ook zal ik een vijf draads programmeerlijn van mijn BC naar buiten moeten voeren. Deze mag niet al te lang zijn. Ik denk dat ik het net red tot het schopbord of achter de ECC of zo.
Zo kan ik de software met aangesloten ikwilalleswetenmeter aanpassen zonder alles te moeten demonteren, wel zo makkelijk.

-edit- Dat programmeerlijntje kan mooi naar een blindpaneeltje met connector.

Ewout Schalkwijk

Ik ben toch vooral benieuwd hoe het er in de klokkenwinkel uit gaat zien. Wil ik het kopen, moet het er OEM uitzien. Dat vertouwen heb ik wel in je, maar toch... Eerst zien, dan geloven. ;D

En dan maar hopen dat je ook de TDI diesels ondersteund. :eusa_pray:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

@Ewout: Je noemt precies dat gene, het enige waar ik angst voor heb. Ik vind dit net als jij essentieel.
Dus voor mij ook eerst zien dan geloven.

Douwe

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-06-2013 22:19:06
Ik ben toch vooral benieuwd hoe het er in de klokkenwinkel uit gaat zien. Wil ik het kopen, moet het er OEM uitzien. Dat vertouwen heb ik wel in je, maar toch... Eerst zien, dan geloven. ;D

OEM?
Origineel En Mooi?
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

Citaat van: Douwe op 02-06-2013 23:12:54
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-06-2013 22:19:06

OEM?
Origineel En Mooi?
Nee! Ook Echt Mooi.

Groet,
The Demon.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Mhoah ;)
Smaken verschillen. De smaak is niet eens zo belangrijk. Het moet er consequent en samenhangend uitzien. Kleuren moeten matchen net als de vorm of de plaatsing.

Een display in deze moeilijke maat heb ik. De moeilijkheid zit hem in een alfanumeriek display dat relatief breed is en vrij onhoog. ;)

Dan wil je de displaykleur het liefste exact gelijk aan de rest van de tellerunit. Bij een 850 speelt dat probleem minder zwaar.

Het display dat ik nu heb oogt wat geel/groen en zal soort van acceptabel zijn voor een 850. Misschien zelfs mooi. Bij mijn 70R classic wordt het lastiger. De displays die ik daarvoor kan vonden neigen naar groen/geel of blauw, matcht niet met de dagteller. De wereld vergaat hier niet mee, maar ik ben wel benieuwd wat het IRL wordt.