Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 46 gasten bekijken dit topic.

razorx

#3705
Vandaag kwam eindelijk het cadeautje binnen dat ik mijzelf had gedaan:


Heeft natuurlijk weer een week bij onze klantvriendelijke douane gelegen.
Ondanks de kleine motor kan deze 1/2" slagmoersleutel 195Nm leveren.

Een extra accu moet ik nog bestellen.
Wat ik niet besefte is dat ik dan ook een set slagmoerdoppen moet hebben.

Ik ben er erg blij mee en ben benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen.

wimped


UserID6342

Ben heel benieuwd hoe deze je gaat bevallen Yits, leuk ding !  :eusa_clap: :eusa_clap:

razorx

#3708
TT 272dkm, instapverlichting V70 classic

Goedemiddag!

Dit gaat over een van die storingen die je een keer moet overkomen. Een instapverlichting die blijft branden. Tijdelijk biedt het harder dicht doen van het schuldige portier soelaas, maar dat is geen oplossing. Er is hier een goede sticky voor, dus ik heb niet veel meer gedaan dan deze na-apen met wat extra foto's.  Het ging hier om de linker achterdeur.

Ik begon de dag met een ander ergernisje: Van de vensterbanken vallende bloembakken. Oogjes in de muur gedraaid en een weerbestendig koordje deden de rest. Voor degenen die nog niet op het idee waren gekomen: Zo draai je een haak makkelijk vast:


Eerst het afdekplaatje naast de raamschakelaar aan de onderkant naar binnen gedrukt. Dan kan je hem er aan de bovenkant uit trekken. Torx 25 er achter los draaien.


Om schade te voorkomen eerst de sierlijst van de deurhendel  voorzichtig lospeuteren met een universele loswiptool. Begin onder, dan de zijkanten en dan de bovenkant.


Nu kan je het deurpaneel aan de onderkant voorzichtig naar je toetrekken. Begin met de voorste.


Schuif het paneel dan naar boven. Voordat je het paneel echt weghaalt even de connectoren losklikken.

Gegarandeerd zal één of meer van die witte plastic clipjes gebroken zijn of nu breken. Zorg dat je dit setje op voorraad hebt:


Haal de slot afdekplaat los.


Maak de twee torx 30's van het slotmechaniek los.


Even als de torx 25 eronder van de raamgeleiding.


Schuif deze dinges naar boven en los.


Als je het slot wat kantelt en naar beneden beweegt krijg je hem net langs de raamgeleider.


Het probleem zit hem in één van de microswitches. Die moet door ouderdom iets dieper ingedrukt worden om te werken. Je kan die vervangen, of lui doen. Ik deed lui. Zoals in de sticky vermeld staat, een strookje kunststof op maat geknipt en met secondelijm op het witte gedeelte gelijmd.

Stop! Het gaat hier om teflon of nylon. Deze kunststoffen zijn eigenlijk voor een sterveling niet goed lijmbaar. Gelukkig komen er geen hoge krachten op. Dus even schoonmaken van te voren en wat opruwen helpt. Daarnaast een goede secondelijm gebruikt. Niet die rommel van een bouwmarkt.


Met een pincet wat druk uit geoefend tijdens het drogen.


Eén plastic deurclipje vervangen en de boel kon weer dicht. De instapverlichting gaat nu weer braaf uit. Inmiddels begin ik te vaak aan voedsel te denken. Eerst maar eens wat eten.

Groeten,

Yits.
-edit- km stand gecorrigeerd

rovelra

Citaat van: razorx op 11-06-2013 19:45:20
Vandaag kwam eindelijk het cadeautje binnen dat ik mijzelf had gedaan:
http://www.paerl.it/volvo/2013061101.jpg

Heeft natuurlijk weer een week bij onze klantvriendelijke douane gelegen.
Ondanks de kleine motor kan deze 1/2" slagmoersleutel 195Nm leveren.

Een extra accu moet ik nog bestellen.
Wat ik niet besefte is dat ik dan ook een set slagmoerdoppen moet hebben.

Ik ben er erg blij mee en ben benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen.

Wow !!

Daar ga je veel plezier mee hebben , ik gebruik dezelfde op het werk.
Oer sterk en lekker handzaam formaat.

Mvg Rogé

razorx

Leuk om te horen Rogé!

Zojuist een bestellijstje voor de achterophanging van TT gemaakt. Na 250dkm kan je eigenlijk stellen dat het één en ander op is.
De steunen en de transversaalbussen worden vervangen, plus wat klein materiaal.


3516122Afstandssteun2
3516496Bevestiging, R1
3530202Bevestiging, L1
3546077Flensmoer4
977509Sems schroef2
985358Sems schroef4
985870Flensborgmoer2
987186Zeskantbout2
987341Drukbout2

Maandag maar even bestellen.
De enige keer dat ik dit gedaan heb was bij Nrfh. Toen zat ik te prutten met een door mij zelfgemaakt tooltje.
Nu heb ik wat beters dat Jack gemaakt heeft:


Daarnaast maakte ik het me moeilijk door dit op straat de doen met de as er nog onder. Dit keer gaat de as er in zijn geheel onderuit. Geen zelfkwelling meer. ;)

Vulk

Citaat van: razorx op 15-06-2013 21:11:20
Leuk om te horen Rogé!

Zojuist een bestellijstje voor de achterophanging van TT gemaakt. Na 250dkm kan je eigenlijk stellen dat het één en ander op is.
De steunen en de transversaalbussen worden vervangen, plus wat klein materiaal.


3516122Afstandssteun2
3516496Bevestiging, R1
3530202Bevestiging, L1
3546077Flensmoer4
977509Sems schroef2
985358Sems schroef4
985870Flensborgmoer2
987186Zeskantbout2
987341Drukbout2

Maandag maar even bestellen.
De enige keer dat ik dit gedaan heb was bij Nrfh. Toen zat ik te prutten met een door mij zelfgemaakt tooltje.
Nu heb ik wat beters dat Jack gemaakt heeft:
http://www.paerl.it/volvo/2013061513.jpg

Daarnaast maakte ik het me moeilijk door dit op straat de doen met de as er nog onder. Dit keer gaat de as er in zijn geheel onderuit. Geen zelfkwelling meer. ;)

Deze heb ik gisteren ook laten vervangen bij Thuur. Het verschil is goed te merken! Het Jack-tooltje heeft wel serieus afgezien, kuch.
Foto's post ik vanavond nog wel in mijn blog.

razorx

Ik zal ze vanavond bekijken, Thomas.

Wat mij bij het verwijderen bij Nrfh hielp, was het stuk maken van het rubber met een boor.
Zo heb je minder kracht nodig met het tooltje. Dat verwijderen vind ik het vervelendste gedeelte van de klus.

Jack v

Thuur heeft een aangepaste originele tool.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mehn

Citaat van: Jack v op 16-06-2013 10:55:09
Thuur heeft een aangepaste originele tool.

Klopt en die hebben we gisteren 2x uit elkaar moeten halen en moeten reviseren, zo vast zat het ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jack v

Citaat van: mehn op 16-06-2013 11:00:43
Citaat van: Jack v op 16-06-2013 10:55:09
Thuur heeft een aangepaste originele tool.

Klopt en die hebben we gisteren 2x uit elkaar moeten halen en moeten reviseren, zo vast zat het ;D
en doet ie het nog?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

mehn

Citaat van: Jack v op 16-06-2013 11:02:46
Citaat van: mehn op 16-06-2013 11:00:43
Citaat van: Jack v op 16-06-2013 10:55:09
Thuur heeft een aangepaste originele tool.

Klopt en die hebben we gisteren 2x uit elkaar moeten halen en moeten reviseren, zo vast zat het ;D
en doet ie het nog?

Dat is even afwachten bij de volgende ;)
Het probleem zit m in het eruit trekken. De schroefdraad is ver weg op de plek waar de 2e ring zit. Die zit eigenlijk alleen nog met de spie vast en als er teveel kracht op wordt gezet breekt die in 3 stukjes (ring-bout-ring) en "schuift" de 2e ring. Hierdoor schuift het hele draadeind door het bevestigingsblok heen i.p.v. dat er druk gezet wordt op de achterasbus. De eerste ring komt uit het huis zeg maar.

Snap je m nog? ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jack v

Citaat van: mehn op 16-06-2013 11:10:12
Citaat van: Jack v op 16-06-2013 11:02:46
Citaat van: mehn op 16-06-2013 11:00:43
Citaat van: Jack v op 16-06-2013 10:55:09
Thuur heeft een aangepaste originele tool.

Klopt en die hebben we gisteren 2x uit elkaar moeten halen en moeten reviseren, zo vast zat het ;D
en doet ie het nog?

Dat is even afwachten bij de volgende ;)
Het probleem zit m in het eruit trekken. De schroefdraad is ver weg op de plek waar de 2e ring zit. Die zit eigenlijk alleen nog met de spie vast en als er teveel kracht op wordt gezet breekt die in 3 stukjes (ring-bout-ring) en "schuift" de 2e ring. Hierdoor schuift het hele draadeind door het bevestigingsblok heen i.p.v. dat er druk gezet wordt op de achterasbus. De eerste ring komt uit het huis zeg maar.

Snap je m nog? ;D
jawel.  Zal Thuur hem ff op moeten sturen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Ik heb recent zo een tooltje bij dealer besteld voor wel 14 euro. Magazijn man snapte het zelf ook niet dat het ding zo goedkoop was

razorx

Frustrerend:
Vorige week een 10 delige Hitachi slagdoppenset bij gereedschappelijk besteld,
komt er een setje van het merk Action binnen. Andere maten, ander merk. Uiteraard meteen een klacht gestuurd.
Hoe ze dit voor elkaar krijgen weet ik niet.

Ik kon de deWalt natuurlijk wel eventjes hiermee proberen. Werkt erg fijn. Het is goed mogelijk hier kracht mee te doseren.