Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

razorx

#3735
Goedenavond!

Even het verslag tot nu toe:

Als eerste die kleine geribbelde bout van het achterrubber naar boven losgetikt. Dat gaat het makkelijkste als er nog gewicht aan de as is.


Die deWalt is een heerlijk hulpmiddel. Kost je minder kracht en tijd. Helpt enorm bij vastgerotte zooi.


As losmaken.


en.


Het rubber voormolesteren, ik had al in de gaten dat het langs de gebruikelijke weg niet zou gaan.


Het geweldige tooltje van Jack. Aan de rechterkant bewust onderste boven gebruikt. Zo kan hij minder makkelijk "wegglijden".
Links gebruik je hem normaal.


Wat zat dat kreng vast.


Nieuwe er in was een fluitje van een cent. Het schuine gedeelte van de rubbers ietsje breder gemaakt met een vijl. Afwisselend links en rechts intikken met een hamer en een blokje hardhoud. Op deze manier krijg je hem er recht, dus zonder frictie in.


Tot hier ging alles prettig maar veel te langzaam.

Nu waren de deltalink bussen aan de beurt.
De vastgerotte moeren kwamen zo los.



Alleen die twee bouten naar boven tikken lukte niet. Ondanks een bad van WD40 en een moker. Erg frustrerend.

Gelukkig komt Dirk me morgen helpen, Ik raak even in een winterdip. ;)

Top Dirk!  :eusa_clap: :eusa_clap:
En gezellig bovendien.

UserID6342

Heb al eea klaar liggen in de auto Yits, komt morgen wel goed.  Nu gewoon even lekker genieten van de zaterdagavond en morgen met frisse (tegen)zin weer aan de gang ermee.

razorx

LPG staat al koud. Proost!
Ach en de lol is er altijd wel. Met of zonder gemopper.

UserID6342

Vloeken en schelden (niet op jou) krijg je er bij mij altijd, gratis, bij :evil: hahaha

The Demon

Je hebt mijn nummer dus als er meer gescheld en gevloek nodig is............. :evil:

Groet,
The Demon.

razorx

Moeten we toch eens een scheld en vloek meeting organiseren. ;)

Broabander

Knoop er een barbecue aan vast en ik meld me aan ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Als jij de BBQ en het vlees meeneemt vanmiddag dan ? :evil: ;D. Ff door het forum heen, douchen en ik ga rijden.

Vulk

Het ergste heb je alvast al gehad. Knap dat je dit alleen durft/kan en dan nog op de grond ook.

UserID6342

Schijtding zit er al weer onder ;D.  Rest vertelt Yits allemaal wel, hahaha.  We hebben leuk en gezellig gesleuteld en heerlijk gegeten  :eusa_dance:

razorx

TT 272dkm. Achterrubbers, deltalinkbussen en remslangen achter vervangen.

Zo het zit er weer op!

Het was een super gezellige dag.
Je kon niet zeggen dat het mee zat, alles wat vast kon zitten zat vast, en hoe.
Alles ging onder leiding van Dirk, die heeft gewoon een stuk meer ervaring.

Voor het gemak hebben we de as er in zijn geheel uitgehaald. Handremkabels los, remslangen los. Ehh niet dus, zaten muurvast. Dan maar remleiding los, handremkabel los.


Jeroen74 kwam ook nog even langs. Leuk om kennis te maken! En sorry dat ik zo weinig tijd voor je had.


De bouten van de deltalink koppeling waren zo erg in het aluminium gerot dat we van alle vier de koppen en de moeren moesten wegslijpen. Toen met de dremel het fijnere werk zodat we de twee assen uiteindelijk uit elkaar konden schuiven.


Het linker steunrubber gaf zich ook niet snel gewonnen. Nieuw rubber en tussenbussen geplaatst, nieuwe remslangen.

Het lijkt allemaal zo simpel maar omdat alles zo moeizaam ging zijn we met zijn tweëen 9 uur bezig geweest/ Trek daar een half uurtje opruimen vanaf.
Wat te vast kon zitten zat te vast.

Enfin, bekaf. Dirk zou nog meer moe moeten zijn, want die heeft als een buffel gewerkt.

Het resultaat is er natuurlijk wel, nieuwe rubbers, tussenbussen en remslangen achter.

Dirk, ontzettend bedankt, echt top!

P.S. Nog wel even een afspraak maken met de uitlijner.
We ontdekten, door een onderste boven plaatsing van een achtersteunrubber door mij  :eusa_wall: iets interessants.
Dat nieuwe rubber moest er natuurlijk weer uit. De eerste cm ging prima, daarna werd het het standaard drama. Stop dus.
Met een wat dikker plaatje aluminium als drevel en een hamer afwisselend onder en boven tikken en je hebt dat rubber er zo recht uit.
Met de tooltjes ga je normaal vroeg of laat scheef trekken, daarom gaat het zo stroef na een cm.

arjen850

Citaat van: razorx op 23-06-2013 22:28:23
TT 272dkm. Achterrubbers, deltalinkbussen en remslangen achter vervangen.

Zo het zit er weer op!

Het was een super gezellige dag.
Je kon niet zeggen dat het mee zat, alles wat vast kon zitten zat vast, en hoe.
Alles ging onder leiding van Dirk, die heeft gewoon een stuk meer ervaring.

Voor het gemak hebben we de as er in zijn geheel uitgehaald. Handremkabels los, remslangen los. Ehh niet dus, zaten muurvast. Dan maar remleiding los, handremkabel los.
http://www.paerl.it/volvo/2013062301.jpg

Jeroen74 kwam ook nog even langs. Leuk om kennis te maken! En sorry dat ik zo weinig tijd voor je had.
http://www.paerl.it/volvo/2013062302.jpg

De bouten van de deltalink koppeling waren zo erg in het aluminium gerot Dat we van alle vier de kop en de moer moesten wegslijpen. Toen met de dremel het fijnere werk zodat de twee assen uiteindelijk uit elkaar konden.
http://www.paerl.it/volvo/2013062303.jpg

Het linker steunrubber gaf zich ook niet snel gewonnen. Nieuw reubber en tussenbussen geplaatst, nieuwe remslangen.

Het lijkt allemaal zo simpel maar omdat alles zo moeizaam ging zijn we met zijn tweëen 9 uur bezig geweest/ Trek daar een half uurtje opruimen vanaf.
Wat te vast kon zitten zat te vast.

Enfin, bekaf. Dirk zou nog meer moe moeten zijn, want die heeft als een buffel gewerkt.

Het resultaat is er natuurlijk wel, nieuwe rubbers, tussenbussen en remslangen achter.

Dirk, ontzettend bedankt, echt top!

P.S. Nog wel even een afspraak maken met de uitlijner.
We ontdekten, door een onderste boven plaatsing van een achtersteunrubber door mij  :eusa_wall: iets interessants.
Dat nieuwe rubber moest er natuurlijk weer uit. De eerste cm ging prima, daarna werd het het standaard drama. Stop dus.
Met een wat dikker plaatje aluminium als drevel en een hamer afwisselend onder en boven tikken en je hebt dat rubber er zo recht uit.
Met de tooltjes ga je normaal vroeg of laat scheef trekken, daarom gaat het zo stroef na een cm.

Mooi werk mannen, live verslag was ook super ;D

The Demon

Ik had via de SMS al vernomen van Dirk dat de operatie geslaagd was en de patiënt het overleefd heeft.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Complimenten heren.

Groet,
The Demon.

razorx

  ;D Het was een levendig berichtenverkeer bij Dirk.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.