Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 81 gasten bekijken dit topic.

MrCain

Citaat van: razorx op 22-09-2013 19:49:31

Aan welke kant staat het typenummer van de wategate?



Aan de kant van het stokje dacht ik, bij mij wel:


Hier is het 300/70
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

#4186
Het ziet er bij mij net even anders uit, Ik zal morgen kijken en vooral eerst schoonmaken.
Bedankt!

KIM

Bedankt voor je how-to Yits.
Ik ga de waste gate ook maar eens checken. Ik heb geen klachten, maar na zoveel jaar weet je het maar nooit...

razorx

#4188
Er valt mij wat anders op sinds ik de wastegate instelling heb veranderd van een 0 voorspanning, naar de correcte waarde:
Een sterk gedaald berekend brandstofverbruik. De turbo is een 16T, voor zover ik weet werkt die met interne recirculatie bij een blow off situatie.
De LMM zou in mijn ogen dus geen onzin binnen krijgen.  :eusa_think:

Zal de long term fuel trim de komende tijd in de gaten houden.
-edit- de nieuwe waarden lijken bij het zelfde normale rijgedrag meer richting de 10V te gaan. Wat op zich ook hoort. Zolang je een normale rechtervoet hebt verschilt het verbruik van een turbo of een NA niet veel.

arjen850

Op welke momenten fluit jou automaar Yits?

elianmars

#4190
Citaat van: arjen850 op 25-09-2013 06:47:41
Op welke momenten fluit jouw automaar Yits?



Als-ie een mooie vrouw ziet?  :eusa_shifty:

wimped


razorx

#4192
Ik denk dat het de automaat is. Bij het optrekken.
Niet super hard, maar wel hoorbaar. Zodra de snelheid constant is lijkt het weg te zijn.
Het geluid zit een beetje tussen fluiten en zoemen in.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: razorx op 17-09-2013 00:34:56
Prototype is gereed om te bestellen!...

... Na een dag of zeven zijn die binnen.

*kijkt op z'n horloge en merkt op* Er zijn al acht dagen voorbij... :eusa_whistle:


:eusa_whistle: :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

#4194
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-09-2013 19:10:39
Citaat van: razorx op 17-09-2013 00:34:56
Prototype is gereed om te bestellen!...

... Na een dag of zeven zijn die binnen.

*kijkt op z'n horloge en merkt op* Er zijn al acht dagen voorbij... :eusa_whistle:


:eusa_whistle: :angel:
Na bestelling. ;) De 27e worden ze naar mij verzonden.
Ik heb de bestelling niet meteen gedaan. Ik wilde nog wat nachecks doen. Je geeft tenslotte toch geld uit aan iets dat maar beter in één keer goed kan zijn. Ehh hoop ik.

Morgen komen er wat spulletjes van ET binnen. Tellertandwieltje voor Nrfh is al binnen. Wat komt zijn een expansievaatje en bijbehorende slangetjes. Keurige communicatie overigens.

De SMD soldeer dispenser uit China is ook binnen.  Het apparaat wekt verbazend goed. Normaal gebruik je een compressor om de dikke soldeervloeistof door een dunne injectienaald te persen. Ik koos voor een thuiskomertje op 4 Bar als luchtbron. Werkt perfect.

Wat ik op onderstaande foto in mijn rechterhand houd is niets anders dan een injectienaald door luchtdruk bediend. Onder mijn wijsvinger zit een klein schakelaartje om te doseren.


Saskia is gewend dat ik vreemd doe:


Wat soldeer stripjes aangebracht met de dispenser op een willekeurig printje.

wimped

Begint wel wat op dirk zijn keuken te lijken Yits  ;D

Ewout Schalkwijk

Leuke, persoonlijke, foto's. ;D Ik ben zeer benieuwd en hoop in deze komende batch mee te kunnen. Er gaat persoonlijk forumtransport over 29 dagen richting Noorwegen. :eusa_whistle:

Ik heb er op voorhand 100% vertrouwen in dat het 'gewoon' werkt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

Zit je nou aan een kinderbureautje?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jeroen74

ZIt er geen doseerklokje op dat apparaat? (is moeilijk te zien...) Dat lijkt me een tweede zeer belangrijke functie van zo'n doseerapparaat. Dat je een precies afgemeten hoeveelheid pasta op een padje kan aanbrengen. Zeker voor weerstandjes e.d. is het belangrijk dat op beide padjes dezelfde hoeveelheid pasta zit; zo wordt de kans op het zogenaamde tombstonen een stuk kleiner.

Als zo'n timertje er niet op zit, zie ik een volgend projectje ;D Samen met een voetschakelaar ;)

razorx

Dat is een salontafel of theetafel of zo.
Ik voel me inderdaad erg thuis in de keuken van Dirk.