Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 49 gasten bekijken dit topic.

de Boeing

Ha, ze zijn al aangekomen? Dat is snel gegaan!

Verschil was mij nog niet eens opgevallen?!

(had ze destijds verzameld om eens te kijken of die comfort module niet mogelijk zou zijn zonder knippen in de kabelboom, al reikt mijn electronica kennis niet zover ... verbaasde mij er toen al wel over dat er zo'n luid 'klik' geluid kan komen uit een dergelijk klein relaistje...)


razorx

Prototype is gereed om te bestellen! Yes met een vrolijke een juich en een zucht van verlichting.
Ik zat me te ergeren aan mezelf. Waarom gaat dit zo langzaam als dikke stroop? Doodgewoon een half uurtje per avond dat ik nog even tijd had.
Iets ontwerpen hoeft niet zoveel tijd te kosten. Een universele comfortmodule voor iedere auto heb je sneller ontworpen dan iets wat 1 op 1 moet passen zonder bedradingsgenoei. Ik had het eerder af kunnen maken als ik mijn  eigen knipperunits gesloopt had. Maar doorrijden in die tussenfase is niet zo leuk voor medeweggebruikers.

De twee grootste struikelblokken waren de positie van de schakelaars en het type schakelaars dat Alps gebruikt heeft net als de plaatsbepaling van de connector voor de twee 850 varianten en de 70 classic. t5-forlife en de Boeing hebben mij heel erg geholpen met het materiaal wat ze opgestuurd hebben.

Die schkelaars was een rot verhaal qua uitzoeken. Zonder type aanduiding op de schakelaars zelf moet je ze maar zien te vinden tussen de duizenden andere modellen. Gezelliger wordt die zoektocht, als de importeurs die schakelaar in de verkeerde categorie onderbrengen.

Enfin, het schema wordt een dag vervroegd en ik kan morgen de eerste vijf prototype printjes laten maken.

Na een dag of zeven zijn die binnen. Heel spannend voor een ontwerper. Je denkt dat je alles gecontroleerd hebt. Ik ga daar ver in, maar was het genoeg? Het blijft een prototype maar ik streef naar een in één keer werken. Zou dit lukken?

De tijd zal het leren. De afgelopen avonden kon ik in ieder geval de struikelpunten qua maatvoering overwinnen dank zij t5-for life en de Boeing.
Nogmaals bedankt!

razorx

#4127
Ennuh, het geheel voldoet, als het werkt, volledig aan de eerder door Jeroen genoemde automotive eisen en wat meer.
85 graden continu, dump load tot 200A gedurende korte tijd etc. ;)

KIM

Ik vind eigenlijk dat je nog behoorlijk snel bent hoor...

UserID6342

Citaat van: razorx op 17-09-2013 00:38:22
Ennuh, het geheel voldoet, als het werkt, volledig aan de eerder door Jeroen genoemde automotive eisen en wat meer.
85 graden continu, dump load tot 200A gedurende korte tijd etc. ;)
:eusa_clap:  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

jeroen74

Zo te zien zijn ze een keertje overgestapt op drie losse relais. Waarschijnlijk goedkoper dan dat ene speciale relais in de kortere uitvoering.

Marty__Mouse

Wat een geweldig projectje dit!!  :eusa_clap:
Gaat dit ook werken voor de V70's met canbus (zoals dus de mijne)?

Dan ben ook ik zeker geïnteresseerd!  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

razorx

Citaat van: Marty__Mouse op 17-09-2013 13:29:02
Wat een geweldig projectje dit!!  :eusa_clap:
Gaat dit ook werken voor de V70's met canbus (zoals dus de mijne)?

Dan ben ook ik zeker geïnteresseerd!  ;D
Canbus ga ik me niet aan wagen. Helaas weet ik vrijwel niets van dit protocol. ;)

jeroen74

Worden de knipperlichtjes dan ook via CANbus geregeld?

t_w

Kan iemand me even weer op weg helpen wat de comfort module exact gaat doen?
Vind het bijster interessant allemaal, maar kan even de 'startpost' niet vinden ;)

The Demon

Hij zorgt ervoor dat Franz-Joseph niet in je billetjes bijt als jij van rijstrook wil wisselen.  ;D
Zoiets was het toch Yits?

Groet,
The Demon.

jeroen74

Kort tikje aan de hendel en hij knippert een aantal keer automatisch.

UserID6342

Citaat van: jeroen74 op 17-09-2013 19:54:55
Worden de knipperlichtjes dan ook via CANbus geregeld?
Dacht het niet en volgens mij zou dat gewoon moeten werken in een canbus auto

razorx

Het leuke van deze module is dat je nog steeds het vrachtwagenbedank signaal kan doen, daarnaast heeft hij een inleermodus, waardoor je ook LED knippers kan gebruiken.
En geen aanpassing nodig aan de originele bedrading.

razorx

Citaat van: Dirk342 op 17-09-2013 20:35:32
Citaat van: jeroen74 op 17-09-2013 19:54:55
Worden de knipperlichtjes dan ook via CANbus geregeld?
Dacht het niet en volgens mij zou dat gewoon moeten werken in een canbus auto
Ik ben bang voor CANbus. ;)
Als dat zo is zou het ook moeten kunnen.
Wat zit er voor knippermodule in de N?