Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Geeft niets,

Was even belangrijk i.v.m. het terugstorten van de borg.

Misha

Citaat van: razorx op 17-11-2013 22:53:55
Citaat van: pwassink op 17-11-2013 22:49:41
Citaat van: razorx op 17-11-2013 22:36:23
Yep en stoppen met roken.

Nobel streven ..

Maar t kan wel ..  ;)
Ja ik heb een beetje genoeg van mijn verslaving.
Wordt in januari volgend jaar. Even het werk er op afstemmen. Wordt hypnotherapie.
Al uitgebreid met een ervaringsdeskundige op dit vlak gebabbeld.

Pff, easy... Beetje kerel stopt er zo mee...

(Maar ik rookte dan ook bij lange na niet wat jij wegrookt...)

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

KIM

Citaat van: razorx op 18-11-2013 21:11:48
Geeft niets,

Was even belangrijk i.v.m. het terugstorten van de borg.

Dit is de eerste die je me toezond. Je dient de ongemodificeerde versie nog te ontvangen van mij.

)()()sT

Ik stuur m'n oude module z.s.m. op Yits :)
Vraagje (wellicht heb ik eroverheen gelezen):
De aanhanger-groet heb jij mooi ingebouwd in jouw modules; zit dat eigenlijk in de VW's ook, of kunnen die enkel/minimaal 3 keer knipperen?
Nogmaals: ben er zeer content mee! 8)

razorx

Citaat van: )()()sT op 18-11-2013 21:16:49
Ik stuur m'n oude module z.s.m. op Yits :)
Vraagje (wellicht heb ik eroverheen gelezen):
De aanhanger-groet heb jij mooi ingebouwd in jouw modules; zit dat eigenlijk in de VW's ook, of kunnen die enkel/minimaal 3 keer knipperen?
Nogmaals: ben er zeer content mee! 8)
Dank je voor je enthousiasme.

Het antwoord op je vraag weet ik niet. Wellicht kan een ander dat vertellen.
Mijn motivatie was dat ik ook een comfortmodule wilde hebben. Maar zonder aanpassing aan de bedrading. Plug and play. Het is gelukt, maar ik moet bekennen dat het meer werk was dan ik verwachtte. Wel erg leuk om te doen.

cornelis-b

Yits ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat nou voelde toen je de confrontatie aan ging met de cavia's van Sassenheim clan? Natuurlijk heb je, jezelf voor gesteld maar waren ze gelijk met je op één lijn toen je over FJ vertelde? De clan bij jou is redelijk agressief zeker als FJ met zijn kornuiten onder de motorkap zit, ik ben benieuwd naar jou ervaring?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

Citaat van: )()()sT op 18-11-2013 21:16:49

Hij ligt er nu uit; klaar om ingebouwd te worden in de 740, maar ik herinner me dat de vrachtwagen groet zo is uit te voeren. Uiteindelijk komt de stuurstengel in het elektrisch schema ook na het knipper relais. Je kunt voor zover ik weet alleen niet het proces van 3x knipperen onderbreken.
Wat ik wel weet, is dat je niet gelijk weer 3x kunt knipperen (eigenlijk is het 4x want na het eerste signaal gaat de module 3x knipperen). Bovendien is de lenget van de eerste knipper afhankelijk van hoelang jij de stengel vasthoudt.

Als het in de 740 zit, zal ik het checken.

dbs1

Citaat van: razorx op 15-11-2013 22:35:20
Citaat van: )()()sT op 15-11-2013 22:21:17
In je eigenste logje zal ik ook nog even m'n ervaring delen van je comfortmodule.
Het is o.a. op de snelweg een ideale gadget, ben er content mee!

Check:

Citaat van: )()()sT op 14-11-2013 21:38:38
Me vallen een paar dingen op:

• Als je het knipperlicht uitzet klikt het relais nog één keertje na;
  • Bij het vrachtwagen-inhaal-bedankje moet je 'knippertje links, knippertje rechts' snel genoeg achter elkaar doen;
  • Als je bovenstaand iets te langzaam doet, floept de aanhangwagen-indicator even aan.

Een en ander heb ik even gepoogd in een filmpje te zetten.

http://youtu.be/0BOwMmTyyf0

Verders: bedankt Yits! :D
Perfecte analyse van wat er gebeurt Joost.
Je liet heel duidelijk en goed zin wat er gebeurt als je net te langzaam bent met de vrachtwagen groet. Er gebeurt ook precies wat er moet gebeuren:
Links gaat aan, je wacht iets te lang, links wil weer aangaan, logisch: comfortmodus.
Terwijl hij weer aangaat tik je rechts aan, Het systeem onderbreekt ondanks dat je te laat bent voor de groet de comfortmodus onmiddellijk en gaat over in de groet modus. ;)

Je hebt wel een punt met dat aanhanger lichtje  bij te vertraagd groeten. Ik zal er morgen naar kijken. Bij mij is het niet gelukt, maar als jij het meldt bestaat het. ;)

-edit- de naklik hoort. Een noodzaak om dit tye bedrading zonder aanpassing een comfortmodus te geven incl. vrachtwagengroet.

Nu we toch de alle ins en outs van de (uitstekend werkende  :eusa_clap:) comfortmodule bespreken:

wanneer ik de auto op alarm zet, knippert bij het inschakelen het lampje van de module 3 keer (1x-korte pauze-2 keer) en bij uitschakelen 3 keer zonder pauze.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Ewout Schalkwijk

Ik lees hier wel ontzettend veel over de vrachtwagen groet. Hoe vaak doe je dat nou eigenlijk? Zoals ik het hier lees is het een vreselijk belangrijk iets. Hier in Scandinavië is die groet nagenoeg onbekend.

Wanneer zou ik een vrachtwagen moeten groeten? Als ik met een caravan in ga halen en dan weer terug ga naar rechts op 'zijn' seintje? :eusa_think: Als een vrachtwagen lomp doet in het verkeer dan krijgt die een seintje van m'n grootlicht, daar heb ik hem dus niet voor nodig. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-11-2013 18:28:51
Wanneer zou ik een vrachtwagen moeten groeten? Als ik met een caravan in ga halen en dan weer terug ga naar rechts op 'zijn' seintje? :eusa_think:

Jep ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ludo

Ik lees hier wel ontzettend veel over de vrachtwagen groet. Hoe vaak doe je dat nou eigenlijk? Zoals ik het hier lees is het een vreselijk belangrijk iets. Hier in Scandinavië is die groet nagenoeg onbekend.

Wanneer zou ik een vrachtwagen moeten groeten? Als ik met een caravan in ga halen en dan weer terug ga naar rechts op 'zijn' seintje? :eusa_think: Als een vrachtwagen lomp doet in het verkeer dan krijgt die een seintje van m'n grootlicht, daar heb ik hem dus niet voor nodig. ;D

Ewøut

Bwah, 3x knipperen heb je toch ook niet nodig.
Vóór die 3é keer zit je toch alweer terug rechts.  :eusa_whistle:

:evil:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Volvoboy op 20-11-2013 19:07:38
Wanneer zou ik een vrachtwagen moeten groeten? Als ik met een caravan in ga halen en dan weer terug ga naar rechts op 'zijn' seintje? :eusa_think:

Jep ;)

En hoe vaak komt dat voor?

Citaat van: Ludo op 20-11-2013 19:08:54
Bwah, 3x knipperen heb je toch ook niet nodig.
Vóór die 3é keer zit je toch alweer terug rechts.  :eusa_whistle:

:evil:

Da's nog iets wat dagelijks opnieuw voorkomt. Tenminste als je van het soort bent wat het wel belangrijk vindt om je mede weggebruikers op de hoogte te houden van je actie's. Behoor je niet tot dat soort Mohikanen dan heb je idd niets aan zo'n module.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Citaat van: dbs1 op 20-11-2013 14:48:58
..
Nu we toch de alle ins en outs van de (uitstekend werkende  :eusa_clap:) comfortmodule bespreken:

wanneer ik de auto op alarm zet, knippert bij het inschakelen het lampje van de module 3 keer (1x-korte pauze-2 keer) en bij uitschakelen 3 keer zonder pauze.
Ik snap dat nog niet.
Bij de 70 classic met standaard Volvo alarm heb ik dat niet en bij de 850 met de Spy Keyless entry ook niet.

Arjen850 wel zoiets als wat jij beschrijft. Ik vermoed toch een iets aangepaste bedrading op de geschakelde plus. Maar zeker weten doe ik dat niet.

razorx

Citaat van: cornelis-b op 18-11-2013 23:55:58
Yits ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat nou voelde toen je de confrontatie aan ging met de cavia's van Sassenheim clan? Natuurlijk heb je, jezelf voor gesteld maar waren ze gelijk met je op één lijn toen je over FJ vertelde? De clan bij jou is redelijk agressief zeker als FJ met zijn kornuiten onder de motorkap zit, ik ben benieuwd naar jou ervaring?
Dit was onbeschrijfelijk. Ook in oog stond ik met deze twee monsters uit de hel. Trillend als een rietje liep ik naar ze toe om me voor te stellen.
Gelukkig bleek de Sassenheimer clan een tak van de Diemen Demons aangevoerd door FJ.

Wat de laatste en zijn actie tegen op auto's poepende vogels aangaat: Ook hier heeft hij resultaat geboekt. De vogels dalen bij het naderen van ons huis nu allen keurig neer en lopen keurig langs de twee roffels. Beleefd knikkend naar FJ die daar de wacht houdt. Niet geheel onbewapend overigens.

The Volvoboy

Citaat van: razorx op 20-11-2013 20:26:41
Citaat van: cornelis-b op 18-11-2013 23:55:58
Dit was onbeschrijfelijk. Ook in oog stond ik met deze twee monsters uit de hel. Trillend als een rietje liep ik naar ze toe om me voor te stellen.
Gelukkig bleek de Sassenheimer clan een tak van de Diemen Demons aangevoerd door FJ.

Wat de laatste en zijn actie tegen op auto's poepende vogels aangaat: Ook hier heeft hij resultaat geboekt. De vogels dalen bij het naderen van ons huis nu allen keurig neer en lopen keurig langs de twee roffels. Beleefd knikkend naar FJ die daar de wacht houdt. Niet geheel onbewapend overigens.

Hahahahahahahaha ;D ;D ;D ;D ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km