Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon


razorx

#5551
Citaat van: razorx op 23-04-2014 18:41:44
12,5 V Vermeld ik ook, want dat is de spanning die de ECU ziet na de beveiligings elektronica

12,5V 0,975
13V 0,916
13,5V 0,839
14V 0,780

De basic adjustment staat nu voor 428cc ingesteld.

Doet verder niets af aan de calibratie methode, maar heb wat achterdocht over mijn raildruk.
Deze waarden kom ik later nog uitgebreider op terug.


Verder wel blij met die continue echte temperatuur weergave via mijn metertje.
Stond vandaag spontaan op 103 graden. Thermostaat kaduuk.
De metertje op het dash, ik weet niet waar die voor dient, stond bij die temperatuur gewoon op drie uur.

Vervangen, dolle pret gehad met de twee torx 40 bouten. Meteen maar een verse temperatuurzender geplaatst.

razorx

Een nuttig dagje gehad.
Als eerste de metingen van Piet aan de MAF herhaald, maar dan op mijn wagen.
S90 LMM achter het luchtfilter en die van de V70/850 voor het luchtfilter. Zelfde resultaat als Piet.
Verhouding 1,34. Niet dat ik twijfel aan Piet, maar als je een puzzel hebt moet je niets aannemen.
Gewoon alles zelf checken.

Goed: De puzzel bestond uit groene injectoren die niet aan hun opbrengst kwamen. Doordat het motormanagement een samenspel is van vele zaken tot en met een vacuumlek moet je zaken gaan uitsluiten. De boosdoener had ik vandaag te pakken:


Bovenstaand vilein, abject en infaam creatuur was verantwoordelijk voor het stelen van 7% van mijn injector capaciteit.
Ik kan weer verder met wat zo leuk is: Tunen.

MrCain

Wat roepen ze hier altijd: stage 0??  :eusa_whistle: :evil: :evil:

Goed dat je het gevonden hebt Yits :eusa_clap: En nu op naar de 300pk!!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Citaat van: MrCain op 26-04-2014 15:40:58
Wat roepen ze hier altijd: stage 0??  :eusa_whistle: :evil: :evil:
..
Terechte opmerking. ;)

MrCain

#5555
Citaat van: razorx op 26-04-2014 16:41:07
Citaat van: MrCain op 26-04-2014 15:40:58
Wat roepen ze hier altijd: stage 0??  :eusa_whistle: :evil: :evil:
..
Terechte opmerking. ;)

Nee hoor, geen een terechte opmerking Yits, gewoon een k*t opmerking om je een beetje te pesten ;D (zoals ik je ken kan je dat wel hebben toch?)

Zal je het boek eens doorgeven van mijn klusblunders: gaat al aardig op een encyclopedie reeks te lijken :P

EDIT: heb je al aan een brandstofpomp upgrade gedacht? Zeker als je met de groene rijd wil de (oude) pomp wel eens aardig in druk inkakken. Gaat dat binnenkort ook doen => moet mijn groene nog (steeds ::)) monteren. En gaat dan ook een dikke + draad naar de pomp leggen: scheelt veel in voltage en dus in opbrengst, zeker met een Walbro ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

#5556
Kan het zeker hebben hoor. Ik ervaar dit zeker niet als plagerij.
Ik red me over het algemeen wel met auto's, maar dit soort blunders zijn ook nuttig voor anderen.

Er gaat zeker een Walbro of andere nieuwe pomp in komen. Op volvospeed.com las ik ook wat over een Focus RS pomp. Weet niet of die zo 1 op 1 past maar kan ook interessant zijn.

Piet

#5557
Walbro is erg goed en prijstechnisch erg aantrekkelijk

Piet

Kwam deze tovallig net tegen op de site van Bieheuvel, lijkt me ook nog wel een aardig pompje:
http://www.biesheuvel.nl/product/22484/injection_pomp_5bar_044_bosch

Johann

Citaat van: Piet op 28-04-2014 18:58:49
Kwam deze tovallig net tegen op de site van Bieheuvel, lijkt me ook nog wel een aardig pompje:
http://www.biesheuvel.nl/product/22484/injection_pomp_5bar_044_bosch

Length (mm):- 194mm

Diameter (mm):- 60mm

Weight (Kg):- 1.03kg

;D

combinedforces

Citaat van: Piet op 27-04-2014 00:43:28
Walbro is erg goed en prijstechnisch erg aantrekkelijk

Maakt wel veel herrie, ik hoor hem erg goed.

razorx

#5561
Zojuist een Walbro kit besteld.

Piet

Citaat van: combinedforces op 28-04-2014 20:49:07
Citaat van: Piet op 27-04-2014 00:43:28
Walbro is erg goed en prijstechnisch erg aantrekkelijk

Maakt wel veel herrie, ik hoor hem erg goed.

Geen last van, je moet hem goed in de rubbers hangen.

combinedforces

Citaat van: Piet op 29-04-2014 09:14:14
Citaat van: combinedforces op 28-04-2014 20:49:07
Citaat van: Piet op 27-04-2014 00:43:28
Walbro is erg goed en prijstechnisch erg aantrekkelijk

Maakt wel veel herrie, ik hoor hem erg goed.

Geen last van, je moet hem goed in de rubbers hangen.

Klopt, dat had ik ook gemerkt. Het is meer een gezoem dan een resonerend geluid. Heb er geen last van maar is duidelijker aanwezig dan de oude, originele pomp. Ik kan me voorstellen dat het bij een 855 nog duidelijker is dan in mijn 854, vandaar mijn opmerkingen.

razorx

TT, 286dkm of zo, herstel kunststof knipperlipjes

Goedenavond!

Dankzij Cornelis_b beschik ik nu over fijnmazig RVS gaas. Bedank!  :eusa_clap:

Dat gaas kwam sneller van pas dan verwacht. Een van de knipperlichten van de 70 classic hing op half zeven alleen nog aan een draadje te bungelen.

Bekend fenomeen één van de paar verslechterpuntjes van de 70 classic ;) :


Ik had geen speciale kunststof soldeerschoen maar met een paleermesje en een hetelucht gasboutje kom je er ook.


Van een lelijke knipper het missende lipje afgebroken en het gaas er in gesmolten.


Het gaas omgevouwen en in de behuizing van de zijknipper gesmolten.
Alle begin is moeilijk. Ik had iets korter mogen verhitten.  Ach je ziet er van buiten niets van en het is steviger dan voorheen.


Het knipperlicht zit weer vast met een solide klik.

Groeten,

Yits.