Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Mooi werk Yits,..

Niet eens de SPI versie van het display nodig, maar dit wil gewoon met i2c ook nog prima..

letters kunnen nog wel wat kleiner dan ook denk ik ..
In een lab/tafel testje had ik er al ik meen zes regels onderelkaar op,
en ik begin redelijk kippig te worden maar las die nog af zonder bril ..   8)

Psst: moet ergens ook nog een volvo-logo in duino-oled-formaat hebben, T is ja een grafisch display  :angel:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

GeertG

Geweldig om te zien hoe je dit uitpluist :)

De ECU doet wat ie moet doen ;)

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

janbenz1

Ik heb met bewondering dit topic doorgenomen. Wat een kennis zit hier op dit forum.
Was gewoon op zoek wat nou oxygen sensor was.
Nou toen ik vanaf pagina 400 las ben ik goed door de mangel gehaald ???
Ben heel wat wijzer geworden al snap ik alles niet. :eusa_whistle:
Maar weet inmiddels wel wat de lambda sonde doet en dat ie waarschijnlijk stuk is.
Code 521
Dank heren.
Groetnis fan Jan ût Drachten.

razorx

@janbenz1: Dit is inderdaad een heel leuk forum.

Citaat van: gero op 14-06-2015 18:23:25
Hoi    Yits

Weer thuis vanuit Diemen, de comfort module werkt perfect, nogmaals bedankt.

Ik zal maar zeggen tot ziens maar weer.

groet

Audy
Graag gedaan Audy,
Het was een genoegen je weer op bezoek te hebben. Nogmaals complimenten voor het interieur van je auto. Als nieuw en wat ontzettend schoon!

Citaat van: GeertG op 15-06-2015 10:07:03
Geweldig om te zien hoe je dit uitpluist :)

De ECU doet wat ie moet doen ;)

Dat doet me deugd. Het was leuk IRL kennis te maken.

De Deatschwerks pomp is binnen. Hij is op papier exact even dik als de Walbro en 3mm langer wat fijn is.
Het filtertje is een stukkie groter dan de van de Walbro of het origineel.

Maar eens op een avond of in het weekend inbouwen.

razorx

TT 305dkm, Walbro er uit Deatschwerks er in

Wat een verademing! De Deatsch doet haar werk als brandstofpomp fluisterstil.

Vanwege de behoefte aan een hogere benzineopbrengst had ik iets meer dan een jaar geleden een Walbro pomp geplaatst. Na plaatsing vond ik hem helemaal niet zo lawaaiig. De laatste maanden veranderde dat. Als ik langs reflecterende objecten reed hoorde ik de pomp boven het motorgeluid.

Hij begon te krijsen. Bij het starten sloeg hij steeds slechter aan. Op aanraden van Jelmar maar op zoek gegaan naar een passende Deatschwerks.
Dat werd de DW300 in de 9-301-1000 variant. Een nog hogere opbrengst dan de Walbro een lager stroomverbruik en inderdaad vooralsnog fluisterstil.

Die pompen zijn volgens Deatsch niet bedoeld voor straatgebruik. I don't care. Het universele setje komt uiteraard weer met de gebruikelijke te korte slang:

Als je de houder passend hebt gemaakt voor de Walbro past de Deatschwerks één op één.

-edit- Deatschwerks heeft overigens ook interessante gematchte injectoren.

razorx

Mocht het wat stil zijn aangaande Nrfh de 10V: Na een zeer grondige stage 0 na aanschaf zo rond de beruchte km stand van 225dkm heb ik naast de beurtjes en af en toe de stationair regelaar geen werk meer gehad aan die wagen. Al een jaar of vijf. En dan rijdt zo een oud hok op LPi gewoon heel betaalbaar.  ;D

UserID6342

Mooi dat je de pomp erin hebt zitten Yits !  Ben sinds jaar en dag niet echt een fan van die Wallbro pompen, juist vanwege het geluid wat ze maken.  De opbrengst is normaliter meer als voldoende van die Wallbro's maar ik ben blij dat zowel Maarten als Jelmar andere alternatieven hebben aangeboden.

We gaan zien wat het gaat worden met die 2 verschillende pompen (AEM en DW)

UserID25761

widebody

razorx

razorx

Even heel kort, ben te enthousiast om lang te typen:

Het Iwnawmetertje wordt leuk. Door het lage stroomverbruik kan ik het OLED display voeden uit de i/o of communicatiepinnetjes van het mini processor bordje. Dat maakt de bedrading wel heel simpel.

Het gaat er ongeveer zo uitzien:

Dit is dus een euro of 8 aan hardware.  ;D

Ok komt nog wat gedoe voor de stroomvoorziening bij en een connectortje. Erg leuk.
Maar denk eens aan de andere mogelijkheden van deze simpel op te zetten hardware combi:

Bij voorbeeld een super goedkope scope voor b.v. auto gebruik, of signaaldiagnose.

Super!

pwassink

Kijk, postzegelformaat Oled, en onder alle omstandigheden leesbaar ..

Ik heb ze laatst op halve sterkte gezet, leesbaarheid blijft identisch denk dat een derde ook nog wel gaat.

Peter

razorx

Jij kwam met de tip om die displays te gebruiken Peter.
Ben daar erg blij mee.

Het mooiste leek me een combi van een Arduino bordje en zo een display. Kant en klaar, Zit je al snel op 55 dollar.
Denk aan de Xprotolabs.

Door het misbruiken van de I/O pennetjes van de processor heb je voor die 8 euro hetzelfde met super simpele bedrading. Minimale aanpasing Evt een krachtiger processor bordje met ARM processor en je bent helemaal blij. Kost overigens niets meer.  ;D

Verheug me op de mogelijkheden van deze combinatie die nog verder te binnen gaat schieten. Voor de auto maar nog veel meer.

razorx

Om het wat leesbaarder te maken. Je kan op deze manier heel makkelijk en goedkoop een apparaat maken dat elektrische signalen zichtbaar maakt in de tijd.

Dat is extreem handig voor de diagnose van lambda sondes, LMM's, De gasklep positie sensor en ga zo maar door.
Zo een apparaat heet een oscilloscope. Kortweg scope. Die dingen kosten van een professioneel merk een fortuin. Heb zelf een 2e hands leger scope van Tektronix, maar dat is simpelweg te log en te duur voor automotive gebruik

Je wilt een heel klein en simpel te bedienen kastje dat je middels USB kan opladen en een minimaal stroomverbruik heeft om aan je auto te meten. Evt zelfs OBD uitlezen.

OK heb geleerd de lat niet te hoog te leggen bij nieuwe projecten, anders komen ze nooit af. Maar de inspiratie is er en hoe!

De scope programma's zijn publiekelijk verkrijgbaar en gratis. Ben bang dat ik dit toch zelf ga schrijven aangezien ik zeer hoge eisen ga stellen aan de automatische aanpassing aan de weergave van het binnenkomende signaal.

Verwacht hiermee een leuk diagnose apparaat te kunnen maken.

pwassink

Citaat van: razorx op 19-06-2015 23:07:25
Om het wat leesbaarder te maken. Je kan op deze manier heel makkelijk en goedkoop een apparaat maken dat elektrische signalen zichtbaar maakt in de tijd.

Dat is extreem handig voor de diagnose van lambda sondes, LMM's, De gasklep positie sensor en ga zo maar door.
Zo een apparaat heet een oscilloscope. Kortweg scope. Die dingen kosten van een professioneel merk een fortuin. Heb zelf een 2e hands leger scope van Tektronix, maar dat is simpelweg te log en te duur voor automotive gebruik

Je wilt een heel klein en simpel te bedienen kastje dat je middels USB kan opladen en een minimaal stroomverbruik heeft om aan je auto te meten. Evt zelfs OBD uitlezen.

OK heb geleerd de lat niet te hoog te leggen bij nieuwe projecten, anders komen ze nooit af. Maar de inspiratie is er en hoe!

De scope programma's zijn publiekelijk verkrijgbaar en gratis. Ben bang dat ik dit toch zelf ga schrijven aangezien ik zeer hoge eisen ga stellen aan de automatische aanpassing aan de weergave van het binnenkomende signaal.

Verwacht hiermee een leuk diagnose apparaat te kunnen maken.

claim :  yits-sun ..

gheghe