Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Euh, heb niet zo'n ding (vrouw dus) ;D....

razorx

Ach en Sas vond dat ding te technisch. Ik moet het maar even een tijdje voordoen ;D .

UserID25761

Citaat van: razorx op 23-03-2016 22:19:33
Ach en Sas vond dat ding te technisch. Ik moet het maar even een tijdje voordoen ;D .

Heeft dat ding een trekstarter  :evil:

razorx

Citaat van: NickGR op 23-03-2016 22:21:19
Citaat van: razorx op 23-03-2016 22:19:33

Heeft dat ding een trekstarter  :evil:
Proest!
Heel zeker.

pwassink

Yits,

Even naar die draadstripper gekeken, Ben erg benieuwd hoe dat gaat met mijn  (te) grote handen
Maar t lijkt me een heel handig ding.

Ik gebruik zelf nog heel veel de ik denk bij velen onbekende "ptt-stripper" die ik inderdaad uit een heel grijs-blauw-groen verleden
overgehouden heb, was ook verrekte handig op plaatsen waar je erg weinig ruimte had of tijdens laswerkzaamheden aan dikke stamkabels.

die vreet bijna alles, en je kan er ook (heb er meerdere met andere bekjes voor , moet dan wel met precies de juiste maat) lakdraad mee "aanpunten"

Verder ook goede ervaringen met de strippers van stripax / widmaier, waar ik er ondanks de topkwaliteit ( en idd ook hoofdprijs)
al een stel van heb versleten, bijna alles is te vervangen maar na erg veel draadrukken is alles gewoon ral niet alleen de bekjes  ..

Teflon is en blijft lastig, ik gebruik daar hetzelfde voor als eerder voor de wire-wrapdraad, deze is verstelbaar, en kan een aantal awg maten aan, dat is een dergelijk exemplaar, die houden het hier een jaar of twee vol, dan slikken, nwe bestellen en oude meteen wegmieteren.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

TT 322dkm, wiellager links achter vervangen

Goedenavond!

Al geruime tijd was een "whong-whong-whong" te horen. Het geluid van het wiellager links achter. Dat geluid kan soms wat meer slepend of schurend klinken en soms meer gonzend. de frequentie neemt toe met de snelheid. Een heel ander geluid dan het "geroekelderoekel" van een homokineet. Bovendien hoor je dat wiellager al snel bij het rechtdoor rijden.

Hoogste tijd om die te vervangen. Ik heb de complete unit incl ABS krans vervangen. Zoals Dirk me onlangs vertelde kan je ook alleen het lager zelf vervangen.  Het gebruik van een dop 36 met wringijzer is bij het achterwiel onhandig: Het wiel moet er eerst af om een stofkap te verwijderen, dan zou het wiel er weer op moeten, de wagen weer op de grond en wringen maar. Erg omslachtig. Met een luchttol of een goede accutol is de klus een stuk simpeler. Zou mijn accutol van De Walt het redden? We zullen het zien. Het ding gaat volgens de specs iets voorbij de 200Nm.

Aan de slag! Handrem niet aantrekken! Wiel er af.

(Aan die langspeelplaat doe ik eerdaags ook wat.)

Remklauw lossen en een steuntje geven om de leidingen te ontzien:

Los het handrem rateltje een tikje of 2 á 4 en verwijder de remschijf. Als die echt vast zit geef je met een hamer een tikje op de dikke binnenrand. Aan de zijkant en boven. Nooit op de schijf zelf rammen behalve als je er van af wilt.

Nu is het zaak die stofkap van het lager te krijgen. Met een bijtel en een hamer rondom wat tikjes.

Hoppatee!

Toen kwam het spannende moment: Zou mijn accutol die centrale moer 36 los kunnen krijgen?

De eerste twee seconden gebeurden er niets. Ik kreeg last van mijn oren van de herrie. Een helm op gezet en opnieuw. Met de linkerhand hield ik het lager vast en de rechter de De Walt. Heel  langzaam zag ik de markering op de dop naar links draaien. Een luid YES! ontsnapte mijn mond. Let er bij het gebruik van dit soort slag gereedschap op, dat je doppen gebruikt die daar tegen kunnen.

De as en het nieuwe lager ontdaan van zand en vuil. filmpje van vet op de as voor het gemak bij het aanbrengen van het lager en het nieuwe lager er op.

Het oude lager was goed ver heen. Het binnenste lager kon ik alle kanten op kantelen. Het buitenste lager was er minder erg aan toe maar ook niet mooi. De binnenste:

Geen gegons meer tijdens het rijden dus operatie geslaagd.

Het was een heerlijke sleuteldag zo in het lentezonnetje.

Ik ben toe aan een biertje.

Proost!

arjen850

Mooi werk weer Yits, en met zo'n duidelijke uitleg kan voortaan iedereen het😀

big ben

Mooie klus, zo zie je maar goed gereedschap is het halve werk !!

Ondersteunend deuntje  ;D.

UserID6342

Mooi gedaan en het was vandaag schitterend weer er voor ;D

cornelis-b

Leuke klus Yits, je had het al verteld maar nu met de foto's er bij nog veel leuker.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Rund dat ik ben:
Puberaal stoplichtsprintje, niet eens vol gas.->Tik in de motor. Zelfde frequentie als toerental.

Tegen iedereen zeg ik: Don't do.  :eusa_wall:

KIM

MrCain

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Durf het nog niet te zeggen. Verwacht het wel.
Morgen maar eens kijken.

Vrees dat de R even in de schorsing mag.

henry classic v70

K*t met peren.... Yits, hopelijk valt het mee
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4