Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: Dirk342 op 27-09-2016 21:24:06
Snap ik Piet, maar gaat toch helemaal nergens meer om omdat die sukkels de AFR / Lambda niet juist (kunnen) begrijpen.... Daar word ik simpel van....

Dat ben ik ook wel met je eens.
Maar veranderen gaat het vrees ik toch niet... dus moeten we ze maar voor de gek gaan houden  ;D ;D

BBS

Citaat van: Piet op 27-09-2016 21:30:14
:) Inderdaad ... heel effectief
Maar dat kan alleen als je de LPi switcher in je bin hebt zitten.
Interessant, hoe moet dat verwezelijkt worden dan? Want ik ga mijn wagen het zelfde probleem krijgen en als het met een schakelaar op het dashbord op te lossen zou zijn....
Volvoloos....

Piet

Ik moet daarvoor je bin aanpassen en je moet een pin van de ecu naar massa kunnen schakelen.

BBS

Ik ga dat ff met Dirk overleggen de komende dagen over hoe we dat kunnen verwezelijken. Want elk jaar een andere bin erin jassen is ook een hoop geneuzel eigenlijk....
Volvoloos....

Piet

Als je me je bin stuur maak ik de  aanpassingen er wel in en geef ik je instructies hoe de schakelaar aan te leggen.

razorx

Ik denk dat ook, Piet. Mijn CO2 emissie is lager en mijn NOx emissie is het zelfde of lager. Ik pas mijn bin met jouw LPi switcher ook zo aan dat de lambda waarden op benzine roomser zijn dan de paus. En er komt een APK schakelaartje in zodat de wagen tijdens de APK de benzine tabellen gebruikt. Iedereen blij ;D

razorx

Je was me voor Piet. Maar alle functionaliteit is nu al aanwezig. ;)

razorx

Schakelaartje op het signaal van de injectoronderbreker naar de ECU. Onderbreken volstaat om alleen de benzine mapping te gebruiken.

Heb werkelijk heel veel plezier van jullie mods.

Ries van de Zilverschuit

Bij mij is het precies andersom. Zolang het relais aanstaat (en de benzine-injectoren hun werk doen) is er een massaverbinding via het relais (zesde injector meen ik) met de ecu en is de benzine-map geladen. Ik heb een aftakking met knijpoog op de massadraad tussen de ecu en het relais zitten, die ik op de massa van de accu leg (zou ook met een schakelaar kunnen. Vind ik te veel werk voor die ene keer in het jaar.).

Inderdaad leuk spul die mods, Yits.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ries van de Zilverschuit

Met zo'n schakelaar kun je tijdens de apk wel lekker dollen met de keurmeester, denk ik...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Piet

Citaat van: razorx op 27-09-2016 22:04:42
Je was me voor Piet. Maar alle functionaliteit is nu al aanwezig. ;)

I lost count... had BBS ook de LPi switcher in zijn bin dan?

Ik kan eventueel ook indien gewenst een extra voorziening in de bin maken los van de switcher.

classicT5

Hmm, sjoemelsoftware... Dat past wel samen met een bosch ecu ;)

Piet

razorx

Ach, als ik een poging mag wagen: We sjoemelen wel schoon. ;D

KIM

Citaat van: Piet op 27-09-2016 21:20:59
Ik zou het ook nog zo kunnen maken dat je middels een schakelaar op de ECU of voor mijn part in het dasboard een APK- modus kan selecteren.

:eusa_naughty: Sjoemelsoftware   ;D ;D