Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Goedemorgen!

Er is een leuk pakketje binnen gekomen. Een Chinese Delphi DS150 clone. Dat is een diagnose apparaat met bijbehorende software. Werkend voor iedere OBD 2 auto en nog voor een paar wagens daarvoor zoals onze 850's.

Je zou het bijna vergeten maar het ging over 850's ;) ;D
De bijbehorende software is heel behoorlijk. Voor een 850 kan die software VOL-FCR of Brick Diag niet volledig vervangen. ECU uitlezen ja. de rest nee.

Voor wagens van 1998 of daarna worden de mogelijkheden ook door de real time logging al veel leuker. Een plaatje:

Kornelis bracht deze Chinese Delphi clone al eerder onder de aandacht. Vermoedelijk via Sandor en daarvoor Bas. Het is maar een gok, maar eerlijk is eerlijk. ;)

Wat voegt dit ding onder Windows toe aan een Android apparaat?

Het antwoord is Windows. Met dit apparaat en software kan ik heel veel uitlezen, maar niet de ECC van een 850 of x70 Classic.

Dat is geen drama. Als ik dan toch met een Windows laptop  problemen onderzoek aan mijn auto kan ik die ECC of ABS of wat dan ook foutcode alsnog vanuit die zelfde laptop met VOL-FCR of Brick-Diag tackelen. Wat heel mooi is, is dat je de baktemperatuur kan uitlezen. In theorie kan dat ook met wat extra werk onder Torque Pro, maar met te veel extra moeite.

Je bent met je auto bezig en je wilt niet freaken, Je wilt diagnose stellen en geen diagnose moeten maken van je software. Raker kan ik het fijne van deze combinatie niet verwoorden.

Je ontkomt niet aan meerdere programma's waar het auto diagnose aangaat. Dit is wel een heel mooie aanvulling.

Meer nog een mooie aanvulling omdat de meegeleverde software merkontsteigend is. Komende week maar eens langs bij onze buren van de Citroën, Ordas. Ze zijn al te lang geplaagd door die PSA software. ;) Ik ben benieuwd wat zij er van vinden.

UserID6342

De Delphi is erg leuk om mee te werken, resetten servicelight gaat nu vele malen beter en sneller, baktemperatuur live uitlezen idem is een erg fijne optie en er zitten wel meer opties in die gewoon goed werken bij onze auto's met OBD1.5 . Zelfs de canbusversie waar je normaal Vida voor nodig hebt, leest de Delphi vrij aardig uit en is een stuk sneller als Vida.

Maar zoals altijd, hij leest niet alles en Vida blijf je nodig hebben, heel simpel en voor de ECC's bij de 850 blijf je de 'lamp of LED' manier nodig hebben, daar ontkom je eigenlijk niet aan.  Ik heb de tip ook via Sander gekregen en ook meteen aangeschaft.

leons850

Citaat van: razorx op 23-04-2017 01:26:42

Kornelis bracht deze Chinese Delphi clone al eerder onder de aandacht. Vermoedelijk via Sandor en daarvoor Bas. Het is maar een gok, maar eerlijk is eerlijk. ;)

Bijna goed. ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66017.msg1709006.html#msg1709006

Edit: helemaal onderaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

SB T-5R

Haha ik stond net te schrijven toen ik notificatie kreeg dat Leon al het gepost  ;D

Idd alle credits naar Leon, die de eerste Delphi heeft geprobeerd, waarna het balletje bij mij en de rest ook is gaan rollen.

:eusa_clap:

KIM

Bij mij kan Delphi wel als vervanger van Vol-fcr en brick diag dienen. Met geen van allen is de ECC uit te lezen op de foutcodes na: Dat kan de Delpi ook.
Ik had vol-fcr alleen nog voor het resetten van de service-light en brick diag voor het lezen van foutcodes; als deze functies worden nu uitgevoerd door Delphi + een aantal sensor metingen en actuator tests.
In de XC heb ik Delphi niet werkend gekregen maar daar heb ik Vida voor dat wel langzamer maar een stap beter dan Delphi zijn werk doet.

razorx

Dank je wel dan Leon! Ik ben erg blij met dat ding.

hilko73

Werkt die Delphi met dezelfde USB stekker als Vol-FCr en Brick-Diag?
En doet het besturingsysteem er nog wat toe?
Ik zit voor al m'n uitleessoftware nog steeds met m'n oude XP laptop te rommelen, maar dat ding een beetje adequaat in de lucht houden is best een uitdaging tegenwoordig.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Die Delphi heeft een eigen interface kastje met een verloopkabel van SUB-D naar OBD wat handig kan zijn als je eens een minder normale OBD steker moet gebruiken.
Bij mij draait het onder Windows 10 maar volgens de specs moet dit ook onder XP draaien.

KIM

hilko73

Ik wil m'n laptoppie eens gaan vervangen. Bij voorkeur naar W10, maar dan moet ik wel alle specifieke uitleessoftware kunnen blijven draaien.
De ondersteuning in W10 voor XP software is volgens mij redelijk.
Vandaar dus de vraag. Delphi kan weleens een goede vervanger zijn voor veel van de software die ik nu nog gebruik.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

UserID6342

SB T-5R

En anders is een virtual machine ook een prima optie.
Ik draai op mn Windows 10 laptop zowel XP prof. als win 7 prof op virtual machine.
Zelfs VIDA draait op VM prima, incl. gebruik van DICE.

Let wel dat je laptop dit wel moet kunnen hendelen.

haasje

waarom vida in een vm? deze werkt ook onder win 10.

SB T-5R

Citaat van: haasje op 23-04-2017 22:50:29

Kreeg de mijne niet aan de gang op W10.

elianmars

Citaat van: haasje op 23-04-2017 22:50:29

Is dat zo? Moet je dan nog iets aanpassen, of gewoon installeren en gaan?