Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dat koelvloeistof verbruik kan ik niets over zeggen.
Eerst had ik een lekke radiateur door de overdruk naar later bleek.

Nu met een niet lekkend systeem loopt de temperatuur en de druk te hoog op om langer dan korte tijd te testen. Ach als ik weer tijd heb de rest nog even nalopen. Uiteindelijk gaat het om de praktijk. ;)

UserID6342

De cartridge kan idd lekken en dat kan alle kanten opgaan. Zo had ik hier een aantal jaren terug de auto van Peter met een lekkende cartridge en daarom was de turbo buiten werking gesteld. Zolang de turbo niet draaide was er niets aan de hand, tot het moment dat dee mee begon te doen nadat wij hem correct aangesloten hadden.  Drukte zo de olie in het KVS systeem en onder vrij hoge druk.

Ik heb er toen bij Peter een gebruikte turbo opgeschroefd, maar gezien de staat van jouw auto is het wellicht wijzer om voor een nieuwe gebalanceerde cartridge te gaan. Al dan niet van MHI

razorx

Even iets heel anders: Scootervervoer:

Sas en ik hebben zojuist een elektrische scooter besteld. Sas haar huidige Yamaha Neo is een 2-takt dus die mag binnenkort Amsterdam niet meer in.
Ondanks de zeer goede kwaliteit vind ik die Yamaha niet fijn. Ik zit te hoog en de veren zijn belachelijk stug voor een "brommer". Qua degelijkheid is er niet mis met dat ding. Het blijft een Yamaha.

To cut a long story short wat moest het worden?
Vespa, Yamaha, Kymco, Peugeot misschien of Sym. En wat kost dat moois elektrisch?
Een race scooter: Tja dat wordt natuurlijk een Vespa/Piaggio. Mijn ding niet meer. Al vond ik het vroeger heerlijk om zo een ding net de grond te laten raken in een bocht. Ehh totdat er in die bocht grind lag. Minder. Die Yamaha van Sas: Ik heb er nooit aan kunnen wennen. Dat ding voelde niet als "ridable". Goed, maar geen vlees of vis. Te hoge zit en dan ook nog een te stugge vering. Slechte combinatie.

Met mijn ex collega deelde ik een Kymco. Een heel fijne scooter met een prettig weggedrag. Geen helm nodig. Opstappen en wegrijden. Aan de overkant reed een goede kennis met een Sym. Even zeurvrij en even comfortabel.

Kymco of Sym moest het worden. Dan nog de laatste twijfel: Benzine of elektrisch? Het werd de laatste. Het onderhoud aan een elektrisch ding is voor mij een peuleschilletje. Zo een ding rijd voor geen euro per 100 kilometer.

Rest nog de beperkte actieradius van 30 á 40 kilometer.

Een ritje naar de verste klant waar ik nog met de scooter naar toe wil is een kilometer of 20. Zelfde dag nog even boodschappen doen bij de Lidl 10. Er moet niets meer bij komen wil je nog wat zekerheid overhouden.

Of er komt een betere accu in die scooter.

Time will tell. Ooit ging ik voor de max met een uitgehoonde Yamaha FS1 op de snelweg (!!). Niet meer dan 57cc. Het was zowat dagelijks onderdelen vervangen totdat het frame echt te krom was. Later een heerlijke Vespa die zijn gewicht lekker laag had. Iets boven de 90 was stabiel te doen.

We zullen zien wat de 25 km/h Sym gaat bieden.
Het belangrijkste heeft hij: Een vlakke plank voor je voeten. Daar kan nog een computer of monitor op. Gewoon een economisch werkpaard als het even meezit. ;)

Hans Duiven

Electrische scooter kopen Yits

Als klein menneke ben ik een keer opgepakt met mijn Yamaha brommert. Toen ik de brommer weer mocht ophalen van het politiebureau,
vertelde mij een agent met een Limburgs accent: "je cilinder begon al aardig vloeibaar te worden"  ???

;D

V70geRwin

Mijn collega heeft op een beurs eentje gewonnen.
Zal eens vragen naast de ervaring er mee.

UserID6342

Hahaha, ben erg benieuwd naar zo'n electrische scooter Yits. En de FS-1 brings back memories ;D ;D 125 cc, motorremmen erop, zwaardere ketting en tandwielen (trok alles in snot) en een versterkt frame. Geweldig ding was dat ;D.

850blues

Yits, pas maar op, als het deksel eenmaal van het "Brommerblik" af is, ben je zo heel wat blz verder... Klik

Maar altijd leuk, over brommers ouwenelen  ;D
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

)()()sT

Hoe is het overigens met de zoektocht naar je koelwaterprobleem?

razorx

Niets mee gedaan. Ik had even geen zin en geen tijd.
Witte kvs aanslag tussen de turbo en de downpipe verraad veel. Zodra de kramp aan mijn geldspier voorbij is bestel ik een nieuwe cartridge voor de turbo.
Die is nu hoofdverdachte.

-edit- Ik verwacht dat dat geld tekort zich redelijk snel op zal lossen.
Ik moet voor een paar leuke opdrachten stevig inkopen. Zodra die afgehandeld zijn is er weer rust in de knip.
De cost gaet voor de baet uyt.  ;D

razorx

Deze elektrische scooter komt in aanmerking voor de MIA en Vamil mits het bedrag van de investering hoger dan € 2500,- ex BTW is.
Dat is nog niet het geval. Kijken of ik hier wat aan kan doen.

Dan kan ik 75% van het bedrag willekeurig afschrijven wat betekent dat ik de afschrijving niet uit hoef te smeren over de levensduur van het apparaat. Even simpel gezegd.
Dat is de Vamil regeling. Door de MIA regeling kan ik 13,5% van de aanschaf extra aftrekken ten laste van de winst.

Uiteraard is er nog wat extra's bedacht. Je moet eerst e-herkenning aanvragen vertrouwensniveau 1.  ;D

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

En allemaal een sterkere ketting en een krom frame. ;D
Was door zijn geringe gewicht een geweldig wendbaar ding. Maar iedere dag was er wel wat kapot aan dat ding.

arjen850

Citaat van: razorx op 14-05-2017 18:00:44
Was door zijn geringe gewicht een geweldig wendbaar ding. Maar iedere dag was er wel wat kapot aan dat ding.

Klopt, daarom was ik van de Zundapp en Kreidler ;D

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 14-05-2017 18:03:55
Citaat van: razorx op 14-05-2017 18:00:44

Klopt, daarom was ik van de Zundapp en Kreidler ;D

...oranje RMC met sterwielen  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4