Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Claudia op 30-07-2017 20:41:59
Hoe is het nu om nicotine-loos door het leven te gaan, Yits?
Beter he? :D
Clau, dat is geweldig.
Het heeft een kettingreactie in mijn leven versneld. Deed even zeer maar was het zo waard.

Al met al: De burn-out die nu wel voorbij is, het niet roken, denken over mijn levensinvulling. Zoveel kwartjes vallen samen. Door een ander bericht op dit forum besef ik welke storing mijn ex collega heeft. En waarom hij mijn energie als koekjestrommel zag. Ik ben heel anders naar het leven gaan kijken.

Ik kijk nu naar het afscheid dat Eberhart, onze burgemeester van ons neemt op NPO2. Moeilijk uit te leggen maar wat hij te vertellen heeft heeft alles te maken met wat ik de afgelopen tijd  "pas" geleerd heb.

stuuraandeverkeerdekant

Mooi! Nog gezwommen ook? Kan dat noot laten bij het zien van zulke wateren :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

razorx

Ik durf dat niet. Juist omdat ik een goed zwemmer ben en door het duiken bekend ben met de gevaren van het water zal ik dit soort brede rivieren met scheepvaart en zeer snelle stroming mijden.

De overgang is heel gemeen: Aan de wal warm, geen stroming. Waar het zwembaar qua diepte wordt ineens een thermocline en een sterke stroming. Je koelt dus heel snel af en de stroming gaat met een veelvoud omhoog. Heb je even je dag niet en je komt in de stroming en dan nog een schip als cadeautje ;) . Dan heb ik nog liever de zee dan een rivier.

arjenT5R

Ziet er fantastisch uit! Geniet!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Weer super leuk Yits dit verslag van jullie tripje :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Dank jullie!
Binnen een week komt er weer een nieuw verslagje van een nieuwe plek.

We gaan proberen ongeveer iedere week een zonnig of bijzonder plekje in Europa aan te doen.
Minimale kosten, laatste dag besluiten wat we gaan doen.

Zou een Challenge kunnen worden. Hee een leuk idee. ;)
Het is een modewoord, maar ook wel leuk. Een 100 euro challenge om twee dagen in het buitenland te verblijven, inclusief brandstof eten, overnachting, drank alles. Inclusief de dropjes ;) .
Compleet all in. En natuurlijk wel een vakantie ervaring.

Deze was:
Brandstof:                                    30 (lpg)
Camping:                                     20
Meegenomen eten drank en koffie: 10      
Bier terras:                                   10
Ontbijt met bier salade en pizza     30

De beste twee dagen voor twee personen onder de 100 euro. Eten, vervoer, drank, snacks koffie echt alles wat je gedurende die twee dagen uitgeeft.
Morgen tijd om hier een nieuw topic van te maken. :)

arjenT5R

Maargoed dat je op gas rijdt yits anders was je challenge wat lastiger geweest of had je simpelweg wat minder verder gekomen haha.
Leuk initiatief!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Gas, diesel, de fiets of scooter, binnen of buitenland. Terrasjes of geen terrasjes.
Als je maar twee dagen vakantie viert voor minder dan 100 euro. Maar dan ook geen cent meer uit geeft dan die 100 euro. En ervan geniet. ;)

Dus 100 euro op zak en daar moet je het die twee dagen mee doen. Heen reis. Avond eten, overnachting, ontbijt en lunch en de terug reis. Drank koffie terrasjes, misschien een ijsje. 100 euro.
Twee personen, meer mag ook, ;)

elianmars

Fijn dat je weer zo aan het genieten bent, Yits! :)

henry classic v70

Mooi tripje trouwens, en inderdaad voor relatief "weinig" kun je op de mooiste plekjes komen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 30-07-2017 22:26:45
Fijn dat je weer zo aan het genieten bent, Yits! :)

Onbetaalbaar  ;D  :eusa_clap:

wimped

Groots idee Yits,
vrees enkel dat ik 1:10 benzine niet echt veel europa kan doen in 2 dagen:-),
en dankzij de whiplash kan mijn liefste niet meer op de grond slapen, zelfs onze camplet ligt niet echt lekker meer.
Maar nogmaals : Groots idee

razorx

Naar om te horen van die whiplash. Meer en meer besef je dat het leven  een kwetsbaar boeltje is waar je maar goed van moet genieten.
Verzamel geen dingen, maar fijne mensen en geniet!

Dat besef van dat kwetsbare en dat ook aan der lijve hebben ondervonden heeft ook een positieve kant als de omstandigheden en jezelf een beetje meewerken.
Ik vertelde al van die mini vakantietjes van een nacht ergens kamperen. Liefst ieder weekend. Sas is er in geslaagd wat optredens, ze is zangeres, door het land te bundelen. Dus wat bij Rotterdam, daarna in Zeeland. Weer wat later in Limburg en Gelderland.

Een mooie gelegenheid om de nachten op een camping door te brengen. Zeker nu het weer zo goed is.

Het begon allemaal met een auto voor ons.

Ja ik ben Amsterdammer, is dat erg of zo? Wilde ik roepen. Sas suste me en legde me uit dat dit een kentekenplaat was.

Een kleine twee weken terug vonden we deze camping weer vlak bij ehh, de plaatsen volgen elkaar snel op, Otterloo. Superschone en fijne camping zoals eigenlijk altijd in Nederland.

Soberder kan het welhaast niet. Tentje van een Gamma aanbieding en de beste auto die we ooit hebben gehad: De 10V. Al 10 jaar lang. De R is passie en is een heel ander verhaal. Komt wel weer aan de beurt. ;)

Wat me wel heel erg op valt is dat ik op heel veel Nederlandse campings het geluid van een weg blijf horen. Thuis, heel raar, in Diemen op het bedrijventerrein hoor ik niets. Verwend kennelijk.

Ik heb Sas een e-reader cadeau gegeven. Ze is er helemaal weg van: Lichter dan een boek en lezen bij dag en nacht. Na haar paar glaasjes wijn en mijn Afflichem blond gingen we al om tien uur slapen.

Oh wat rust je uit als je buiten slaapt. Heerlijk.
Na dat optreden voor Sas en daarna het buiten slapen was het weer tijd om naar huis te gaan. Zo ergens tegen etenstijd kom je op zondag weer thuis. Het leukste is dat het plezier daar niet mee voorbij is. Het volgende weekend gewoon weer een nachtje ergens kamperen al dan niet gecombineerd met werk. Je komt thuis en je verheugt je weer op volgende week. Sas kwam met deze vorm van vakantie vieren. Ik vind het geweldig. De zomer lijkt hierdoor zo veel langer te duren.

Je merkt dan wel hoe ontzettend fijn zo een estate is. Mengpaneel/versterker, speakers, campingspullen, kwak het er maar in. Je hoeft niet eens na te denken over de indeling.

Deze week had Sas een reeks optredens in Limburg. Kijk daar wordt het echt leuk. Het verzorgingshuis in Venlo waar ze op trad had een leuke activiteitenbegeleider die ons wat eet en drink advies kon geven: Eetcafé de Alde Mert. Limburgers hebben een goed besef van het fijne van het leven en zijn een warm en hartelijk volk. Oh ja en trots. Op het tweede plein van Venlo begonnen we met een ongefilterde Brand.

Het was heel warm. Dan is zo een superpils de beste dorstlesser. Het valt mij overigens op dat Sas steeds vaker bier drinkt tijdens deze lange zomer.

Voor niet al te veel geld en op een top locatie had ik een varkenshaasje in champignon roomsaus. Deels buiten beeld zijn de groenten de salade en de frietjes.

Die mensen daar begrijpen wat fijn is in het leven en oh wat zijn ze daar trots op. Je geeft ze een compliment over het eten het bier en als antwoord krijg je: Ja natuurlijk, je bent in Limburg! Daar houd ik nou van.

Sas had een heerlijke mini camping gevonden, nog geen zes kilometer van Venlo. Een oude boerderij.  Weer alle rust om 'savonds wat te lezen wat te drinken en te slapen. Een grappig detail was dat de hemelwaterafvoer overal van een koperlegering was gemaakt.

Je ziet dat we echt al een beetje buiten het seizoen zitten, maar nog volop in de zomer.
De volgende morgen werden we weer heerlijk uitgerust wakker.

Nu moet ik even een zijpad inslaan. Ik wordt dit jaar 55 en Sas is 8 jaar ouder. We zijn niet rijk, qua centen maar hebben een besluit genomen. We laten ons niet gek maken. We hebben als zelfstandigen vrijwel geen pensioen. Geeft niets. We hebben onze levensstandaard drastisch omlaag geschroefd. Abonnementen? Waarom en waarop?

Concreet gezegd betekent het dat we wat langer door moeten werken, wat op zich geen straf is als dat wat meer in je eigen tempo kan. Of beter gezegd, dat jij wat meer regisseur bent van je eigen leven. Dat lukt als je de schaal verkleint.

To cut a long story short: We willen als we nog wat verder zijn en nog wat meer tijd over hebben, een hond. Goed het vreet, het stinkt, het is een beest en leuk!

Saskia heeft haar babytijd en later ook in een hondemand doorgebracht en ik heb wat met herders, boxers en bull doggen. Ik weet dat herders wat meer werk zijn. Werk honden heet dat geloof ik. Niet alleen voor de hond maar ook voor de eigenaar ;).
Als ik zo iets zie en Sas ook, dan smelt ik:

Dat heet een witte, Zwitserse of Canadese herder.

De lieve Theo, die nu wat bomen bij ons weg haalt en een Mechelse herder heeft waarschuwt ons wel. Hij zegt: eerst maar eens een paar maanden drie keer per dag een wekker af laten gaan en dan zonder hond een paar kilometer gaan lopen. Weer of geen weer. Kijken of we dat wel leuk vinden. Hij heeft gelijk.

Anyway, het gaat niet morgen gebeuren. Zou ook dom zijn. Het leukste is dat er aan het einde van de straat een heel goede school is voor eigenaar en hond.

Dat is voor overmorgen.
Eerst nog wat werk, morgen de 10V met wat APK puntjes en eindelijk weer een verslag.

Voor nu: Een fijne nachtrust en een mooie ochtend!

P.S. Nog wat plaatjes.

Het ontbijt net buiten Venlo.

Inmiddels in Gennep, nog steeds Limburg.

En het Genneper witbier. De Toertel. Zeer verfrissend.

volvobug

Mooie beschouwingen en lekker genoten zo te lezen/zien. Die "alde mert" en straten erom heen is mijn uitgaansgebied uit de middelbare schooltijd, wel bekend dus.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 26-08-2017 00:58:04
Mooie beschouwingen en lekker genoten zo te lezen/zien. Die "alde mert" en straten erom heen is mijn uitgaansgebied uit de middelbare schooltijd, wel bekend dus.
Mazzelaar! Ik klaag natuurlijk ook niet, maar wat een fijn oord.
De binnenkant van die kroeg was ook een juweel om te zien en het leek er op dat ze ook nog een wijnproeverij hadden.
Voor mij voelde Venlo als een klein, maar daardoor misschien charmanter Maastricht. Net zoals ik me in Arnhem ook goed thuis kan voelen, als een soort van vriendelijker Amsterdam.

Als Amsterdammer ben ik natuurlijk trots op mijn stad, maar er zijn een paar nare dingen gaande in de Randstad: Overbevolking en een ontzettende verharding. Dan nog de plaag van het Air BnB tourisme, de dronken Engelsen de verdwaasde Italianen, de bierfietsen. En toch, het blijft mijn Mokum, al ben ik dolblij er net buiten te wonen.