Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

TonV70R

Altijd fijn om zonder tijdsdruk te kunnen werken, zeker als het naast je eigen werk moet.
Jammer dat de kop er alweer af moet. Maar wel goed dat je het zelf gaat doen.

Succes
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

razorx

#9316
En dan heb je dit in je woonkamer:


Het beestje was zo verstijfd van angst dat ik hem met draad en al buiten kon tillen en op het terras kon zetten. Na een paar minuten totale bewegingsloosheid vloog hij weg.

cornelis-b

Jij hebt wat met vogeltjes Yits ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

de Boeing

Ik zie een bepaald spanningsveld tussen je avatar foto en eerste foto van deze koolmees  ;D ;D

(nog een tip bij dit soort situaties is ook om even je gordijnen, indien aanwezig, dicht te doen want een panikerende vogel in huis vliegt al snel tegen een raam aan, als je alles kan verduisteren en alleen een deur of raam open kan zetten dan vliegen ze meestal vanzelf terug naar het licht/freedom)


Qua kop zou ik idd gewoon beide spruitstukken los nemen (want het viel mij vies tegen toen ik even de kale kop van mijn oud blok opzij wilde leggen...)

razorx

Bedankt voor de tips, ook op vogelvlak. Het was inderdaad poes Sloerie van mijn avatar die het meesje wilde opeten.

razorx

Goedenavond!

Eindelijk zat het weer mee en kon ik het inlaatspruitstuk demonteren. Maar eerst wilde ik wat anders doen. Indertijd had ik een endoscope bij de Lidl gekocht. Ik was wel benieuwd wat ik zou zien als ik via de bougiegaten in de cilinders zou gluren.


Bij cilinder één was niets te zien.


Het was moeilijk de endoscope op zijn plek te houden en met de andere hand mijn telefoon om een foto te maken. Zeker daar waar de zon ook nog eens hinderlijk gereflecteerd werd op het scherm van de endoscope. Dus ik zal de slechte foto aanvullen met een beschrijving van wat mijn ogen zagen.
Cilinder drie:


Hier was een duidelijke wittige aanslag op de zuigerkop te zien. Vermoedelijk is die pas ontstaan nadat de motor uit stond en de druk op het koelsysteem hoger was dan de druk in de cilinders.  Voormij in ieder geval een bevestiging dat ik niet helemaal verkeerd bezig ben met het plan de kop te lichten.

Met een witte lakstift de markeringen op de nokkenas tandwielen duidelijker gemaakt. Zodat ik die binnenkort kan demonteren.


Geheugensteuntje voor mij:


De benzine injectoren heb ik laten zitten. Alleen de aanvoer naar de rail losgekoppeld.
Iets dergelijks kan je ook met de LPG injectoren doen. Aan de andere kant: Die heb je zo los, dus daarvoor gekozen.


Met een "knietje" kom je prima bij de bouten van het inlaatspruitstuk. 3/8" is overigens mijn voorkeursmaat ratel.


Door Dirk wist ik dat er niet één maar twee bouten onder het spruitstuk zitten. Eén bij de peilstok en één vlak daar achter. Met een ringratel met scharnier kan je die loskrijgen. Geen fijne plek. Als je de fan verwijdert heb je wat meer ruimte, maar zo ging, nadat ik het juiste gereedschap had, het ook. Normaal nummer 12. Als er een normale bout in zit waarvan de kop ook voldoet aan het metrische systeem nummer 13.

Enfin, de bovenste spruitstuk bouten er uit. De onderste twee er ook euit en de lager gelegen bouten tegen het blok alleen wat lossen.  Optillen en naar je toe trekken.


Uiteraard van alles eerst rondom het spruitstuk losgemaakt.

Dat was het weer voor vanmiddag.
Poes Sloerie heeft die koolmees van laatst toch nog te pakken gekregen. Als toetje zit ze nu op een muis te kauwen.
Proost!

elianmars

Hoe krijg jij het voor elkaar om het kunststof handvat van je ratel te laten roesten?  :eusa_shifty:

BBS

Denk veel eerder dat de bovenste toplaag van grijze verf door de tand des tijds en het vele gebruik eraf aan het slijten is. En dat de echt kleur daaronder zit.

Knap werk Yits! :eusa_clap: :eusa_dance:
Volvoloos....

razorx

Gheghe. Het was ooit Bahco oranje. Komt uit een heel fijn 3/8 setje.

stuuraandeverkeerdekant

Leuk aflevering dit! Ben benieuwd naar het vervolg   :eusa_clap:

Die endoscoop laatst ook bij een Lidl zien liggen, maar toen laten liggen. Nu ik dit zo lees denk ik: stom! Binnenkort nog maar eens kijken of dat laatste exemplaar er nog ligt.

Overigens, Aldi had deze zaterdag wat leuke autoaanbiedingen. Wellicht dat er nog wat van in de bakken ligt.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

de Boeing

Citaat van: razorx op 08-10-2017 19:46:56

Geheugensteuntje voor mij:




heb even gemist waarom dit is afgedopt, wat zit hier standaard op aangesloten bij een X70? want een turbo druk meter heeft ie niet

Misschien ook maar eens nadenken over 3/8" want dacht altijd dat 1/4" en 1/2" de prima allround combo was maar dikwijls is 1/4" idd wat fragiel en is 1/2" net wat te lomp om er lekker bij te kunnen in onze (lekker volgestouwde) neuzen... 

razorx

Ik heb geen idee waar dat afgedupte tuutje voor dient. Misschien voor een mileudinges?

Ik heb 1/2", 1/4" en 3/8 liggen. Negentig procent van de tijd gebruik ik het 3/8" setje. Bahco heeft ze in verschillende varianten.

freefall

Citaat van: razorx op 10-10-2017 09:01:39
Ik heb geen idee waar dat afgedupte tuutje voor dient. Misschien voor een mileudinges?

Ik heb 1/2", 1/4" en 3/8 liggen. Negentig procent van de tijd gebruik ik het 3/8" setje. Bahco heeft ze in verschillende varianten.
Zit daar niet een aansluiting voor de rembekrachtiger??

Alhoewel, denk ik dat je wel merkt als die afgedopt is :eusa_think:

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

NinaPaul

3/8 is hier ook het meest gebruikte gereedschap.
Als je een goedkoop setje zoekt, kraftwerk is prima kwaliteit voor een goede prijs.
Bijvoorbeeld:
https://www.toolspecial.be/nl/doppen-en-ratels/kraftwerk-doppenassortiment-met-ratel-3-8/37701
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: freefall op 10-10-2017 09:09:47
Zit daar niet een aansluiting voor de rembekrachtiger??

Samen met de slang naar de evap, of is dat die andere slang?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue