Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 73 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Heb Kodi (openelec) op een RPI3 draaien. Ideaal. Het mooie is dat je die kunt bedienen via de remote van de TV (signaal gaat via de HDMI kabel).
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Heeft iemand Netflix al draaiend op Kodi?

NinaPaul

Kan je die niet gewoon met je telefoon "swipen" naar de tv of op de pc gewoon naar netflix.com gaan?
Werkt prima, zelfs op die goedkope aldi 49" tv (die in de kamer hangt).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Citaat van: NinaPaul op 10-10-2017 18:27:51
Kan je die niet gewoon met je telefoon "swipen" naar de tv of op de pc gewoon naar netflix.com gaan?
Werkt prima, zelfs op die goedkope aldi 49" tv (die in de kamer hangt).
Als het even kan wil ok alleen met de WD Sentinel NAS en wat Kodi kastjes werken.
Mmh er lijkt inmiddels wat te zijn:
https://www.ivacy.com/blog/how-to-install-kodi-netlfix-addon/

Ozzzz

Netflix draait inmiddels gewoon op kodi via de addon.

Heb zelf deze server van HP

https://azerty.nl/product/hp+enterprise/853754/hpe-proliant-microserver-gen8-entry-server-ultra-microtowermodel

waarop ik de Xpenology sofware DS op heb draaien.

http://xpenology.me/

Zeer gebruiksvriendelijk en draait al maanden stabiel en je kan er op afstand in vanuit elke willekeurige browser.

Gebruik m als media- en backupserver

Marc O.

Als je Ziggo + de Horizon box hebt dan is Netflix tegenwoordig gewoon op kanaal 150 te kijken. Of Chromecasten vanaf je smartphone / tablet.
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Citaat van: Ozzzz op 10-10-2017 19:03:12
Netflix draait inmiddels gewoon op kodi via de addon.

Heb zelf deze server van HP

https://azerty.nl/product/hp+enterprise/853754/hpe-proliant-microserver-gen8-entry-server-ultra-microtowermodel

waarop ik de Xpenology sofware DS op heb draaien.

http://xpenology.me/

Zeer gebruiksvriendelijk en draait al maanden stabiel en je kan er op afstand in vanuit elke willekeurige browser.

Gebruik m als media- en backupserver
Mooi ding die HP. Mocht mijn WD de geest geven wordt die het.  :eusa_clap:

Ewout Schalkwijk

Aaaahhh, de Gamma. Ik wist dat het bekend klonk. Freek Willem.... ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-10-2017 22:25:09
Aaaahhh, de Gamma. Ik wist dat het bekend klonk. Freek Willem.... ;D

Jawel, het kwartje is gevallen ;D

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

#9355
Ghegheghe. Leuk. Die kende ik niet Ewout.

Het erge van die bouw supermarkten is dat ze allemaal net niet dát hebben wat je nodig hebt. Laat staan in de kwaliteit die je wilt. Al is een bouwmarkt op 500m afstand wel handig natuurlijk. Ik was altijd blij met het Bahco, Bosch en Metabo aanbod van de Gamma, maar dat wordt de laatste tijd alweer verdrongen door hun eigen merk. Maken ze meer winst op. Dan is het afwachten wat je krijgt. Wil ik niet. De Praxis verkoopt gereedschap waarmee je je echt niet kan verwonden, laat staan je werk doen. ;) . Ik zie dat als een redelijk criterium voor de kwaliteit van gereedschap of chemicaliën ;) . Kan je serieus letsel krijgen door het gebruik van .. dan weet je dat je simpelweg goed zit.

De Bouwmaat richt zich meer en meer op het goedkoopste van het goedkoopste en heeft op zich slim een team aan mensen ingehuurd die een Slavische taal beheersen. Op zich is het advies daar overigens erg goed. Al wil ik hun hout ook niet meer.

Door de verbouwingen was ik vandaag even ontvoerd naar houthandel Goedkoop. Gewoon een plaatselijk adres verborgen tussen de bedrijven. Zucht. Andere koek. Dit bleek een werkelijk enorme hal te zijn met hout, hout, plaatmateriaal en plaatmateriaal. Rechte latten, en eindeloos lopen . Niet om zomaar even een latje te halen ;) , maar stukken goedkoper en beter dan alles wat we nu in als vanzelf sprekende winkels zien.

elmarconi

Ik ben erg blij met de Bauhaus. Bleken zelfs de meest obscure RVS schroefjes per stuk te verkopen.
--
Autogas Inside . . .

BBS

Beetje ver bij uit de buurt, maar de Grenzland bij onze oosterburen hebben ook met de meest rare schroefjes etc los in de verkoop. Ook RVS.
Het lijkt wel dat er bijna geen rechte lat/balk/plank/paal meer te verkrijgen is. Alles is zo krom als een hoepel of scheef als een ruiter. Voor mijn veranda staan 6 palen en 14 balken in diverse lengtes. Ik ben letterlijk anderhalf uur aan het zoeken geweest bij de houthandel om de rechte en niet scheve exemplaren er tussen uit te vissen.
Het dak bestaat uit platen die opgesloten werden in aluminium profielen en er dan scheve balken onder zetten is totaal geen pan. :eusa_boohoo:

Ach het verkoopt wel weer wordt er dan gedacht.
Alhoewel ik momenteel best kan slagen bij de karwei, de Praxis en Formido hebben het voor mij afgedaan. Schroefjes die al afbreken in het doosje op het moment dat je ze aankijkt, daar ben ik snel klaar mee.
De favoriet blijft toch de ijzerwaren speciaal zaak. Tis een eindje sturen om er te komen, maar ik kan alles per stuk kopen en ze hebben daar nog de goede merken. En niet dat pisbakken spul wat je na 1 keer gebruik kunt recyclen.
Volvoloos....

rob850/480

Goedkoop is een fijne winkel waar wij (woningbouw vereniging) onze spullen afnemen/ halen.
En indien je veel afneemt ook nog korting kan krijgen.
Plaat materiaal kunnen ze op maat zagen en bij veel spullen ook nog bezorgen.
En meestal goedkoper dan pontmeijer of jongeneel.

UserID6342

Met die grote bouwmarkten is helaas wat de consument wilt.... veel voor weinig en kwaliteit komt een veel lagere plaats.  Vroegah, had je van die klein zelfstandigen die onder een een keten werkten, denk bijvoorbeeld aan Hubo en dat soort bedrijfjes.  Het merendeel is helaas weg want hebben/hadden geen overlevingskans met die grote bouwmarkten. Prijstechnisch gezien vaak ietsjes duurder (en dan komt de gunfactor er nog bij), kwalitatief beduidend beter.

Wij hadden hier ook zo'n winkeltje wat het helaas niet heeft kunnen halen. Als je daar iets haalde of bestelde was het gewoon goed. Maar een prijsverschil van 15 euro (even als voorbeeld) op een dubbel wandcontactdoos e.d. nekt hem want 'dezelfde' doos kost bij de Gamma / Praxis e.d. slechts 5 euro.  Dat het een heel ander merk en kwaliteit is, kijkt helaas niemand na.  Totdat die goedkope prul kapot gaat....

Jaren terug, toen ik met de carport wezig was, wou ik een aantal Merbau palen hebben in een specifieke maat. Bouwmarkten konden niets leveren en die onnozele die er werken wisten niet eens wat Merbau was ???  Ik praat nu over bijna 20 jaar geleden en was toen al meteen klaar met de Gamma / Praxis.  Via die man van de Hubo toen besteld, is allemaal door hem zelf geregeld en in de winkel zelf nog gezaagd, etc.

Als ik al in zo'n tent kom, dan met sterke voorkeur voor de Gamma ivm het assortiment en kwaliteit.  ik heb bij de Praxis alleen maar slechte ervaringen hier in Nijmegen.